e-Fatura, e-İmza ve diğer e-Dönüşüm çözümleriyle operasyonel işlerinizi kolayca dijitalleştirin
DijiKolay'a hemen başvur!
DijiKolay, İş Bankası KOBİ müşterilerinin dijitalleşme ihtiyaçlarını karşılayan ürün ve hizmetleri, tek bir çatı altında kolay ve ayrıcalıklı şekilde sunarak firmaların dijitalleşmesine destek oluyor.
Elektronik fatura şeklinde de ifade edilebilen e-Fatura, mükellefler tarafından arz edilen ürün veya hizmet karşılığında kesilen faturaların kağıt yerine elektronik bir şekilde iletilmesidir. Geçerlilik açısından geleneksel kâğıt faturalar ile arasında hiçbir fark yoktur
Hazine ve Maliye Bakanlığı e-Fatura düzenlemesi için 2010 yılından itibaren sektör ve piyasaları kademeli bir şekilde elektronik faturaya geçirmeyi öngörmüştür.
Kampanyadan yasal zorunluluklar dolayısıyla ya da kendi tercihiyle e-Fatura uygulamasına geçen yeni İşNet e-Fatura müşterileri faydalanabilecektir.
Farklı bir entegratörden İşNet NetteFatura'ya geçiş sağlayabilmek için:
• DijiKolay üzerinden kampanya başvurusu yapılır.
• Kampanya başvurunuz alındıktan sonra İşNet tarafından SMS iletilir.
• Mali mühür geçerlilik süresi kontrol edilir.
• Mevcut entegratördeki e-Fatura ve e-Arşiv Fatura sözleşmesi iptal edilir.
• https://edonusum.isnet.net.tr/isnet_portal/main.aspx adresi üzerinden İşNet e-Fatura/e-Arşiv Fatura hizmeti için sözleşme doldurulur.
• Sözleşmenin son adımında mali mühür ya da e-İmza ile imzalama işlemi gerçekleştirerek, hizmet aktivasyonu tamamlanır.
• Aktivasyon sonrası tarafınıza mail aracılığı ile iletilen NetteFatura giriş bilgileriniz ile https://nettefatura.isnet.net.tr adresine giriş sağlanır.
• Giriş sonrasında kampanya kapsamında yıl sonuna kadar ücretsiz e-Belge oluşturulmaya başlanır.
İşNet NetteFatura kullanmaya başlamak için:
• İşCep veya isbank.com.tr'de yer alan DijiKolay üzerinden kampanya başvurusu yapılır.
• Şahıs firmalarının e-İmza başvurusu yapması, tüzel firmaların ise https://www.kamusm.gov.tr adresinden mali mühür başvurusu yapması gerekmektedir.
• e-İmza ya da Mali mühür tarafınıza ulaştıktan sonra https://www.efatura.gov.tr adresi üzerinden e-Fatura mükellefi olmak için başvuru yapılır.
• GİB Başvurusu sonrası https://edonusum.isnet.net.tr/isnet_portal/main.aspx adresi üzerinden İşNet e-Fatura/e-Arşiv Fatura hizmeti için sözleşme doldurulur.
• Aktivasyon sonrası tarafınıza mail aracılığı ile iletilen NetteFatura giriş bilgileriniz ile https://nettefatura.isnet.net.tr adresine giriş sağlanır.
Sadece Gümrük Beyannamesi ekinde yer alan mal ihracı faturaları e-Fatura olarak düzenlenecektir. Diğer belgelerin ekinde yer alan ihracat faturaları e-Fatura kapsamında değildir. Faturada yer alacak ihracata konu mal kalemleri ile Gümrük Çıkış Belgesi’ne (GÇB) konu edilecek mal kalemlerinin adet olarak tutarlı olması süreçlerin sorunsuz ve hızlı ilerlemesi açısından önemlidir. Mal ile hizmet kalemlerine aynı faturada yer veren işletmelerin mevzuat açısından görüş almaları ve gerekiyorsa hizmet kalemlerini ayrı fatura olarak düzenlemesi önerilmektedir. Serbest bölge, mikro ihracat işlemleri ve sair konularda mali müşavir ve/veya Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan görüş alınması uygun olacaktır.
Nette Fatura portalına giriş yapın, ardından “Yeni e-Belge Oluştur” a tıklayın. İhracat faturası butonunu seçin.
TÜRKKEP e-Defter kurumlara; zaman, iş gücü, maliyet ve güven konusunda büyük avantajlar sağlar.
Nitelikli Elektronik Sertifika'ya dayanılarak oluşturulan güvenli elektronik imzaya avantajlı koşullarla sahip olun!
GİB e-arşiv portalına girmenize gerek kalmadan e-Arşiv faturalarınızı oluşturabilir ve e-belge iptal/itiraz süreçlerini yönetebilirsiniz.
İşinizin dijital yardımcısı E-Çırak Ticari ile gelir gider takibinizi kolaylaştırın!
Hayatınızı kolaylaştıracak teknolojiler ile tanışın, İşCep’le yüzünüz gülsün!