Esnaf ve serbest meslek sahibi gerçek kişi müşterilerimiz, İşCep’ten Üye İşyeri> Anında POS Başvuru veya Maximum İşyerim uygulamasından Fırsatlar>Başvurular>Üye İşyeri Başvurusu adımlarını tıklayarak işlem anında POS tahsis işlemini tamamlayabiliyorlar.
Diğer müşterilerimiz, https://www.isbank.com.tr/is-ticari/pos internet sayfamızdaki başvuru butonuna tıklayarak ilgili şubemize başvurularını iletebilirler. Aynı sayfada, işletmenize en uygun POS türünü seçmenize yardımcı olmak için bir karar destek sihirbazımız da bulunuyor.
Eğer ilk defa İş Bankası müşterisi olacaksanız, en yakın şubemize başvurabilirsiniz. Başvurunuz sırasında size ticari bir hesap açılacak ve başvuru işleminiz sonuçlandırılacaktır.
2. Yapmış olduğum işlemler hafta sonu hesabıma geçmedi, neden?
Tatil günlerinden önceki işgünü yapılan işlemlerde, işlem tutarları bir sonraki işgünü hesabınıza aktarılmaktadır. İşlem tutarlarının hafta sonu ve resmi tatillerde de hesabınıza geçmesini talep ediyorsanız talebinizi şubenize iletebilirsiniz.
3. POS cihazım bağlantı kuramıyor.
Kullandığınız cihaz bir Mobil POS cihazı ise, bulunduğunuz konumu değiştirebilirsiniz. Sorunların genelde bulunulan konumda mobil hattın çekmemesinden kaynaklandığı bilinmektedir. Ayrıca, Sim kartı çıkartıp, yuvasını temizleyip tekrar takabilir ve cihazı yeniden başlatarak tekrar deneyebilirsiniz. Sorun düzelmezse 0850 724 77 67 no’lu POS Destek hattımızı arayarak destek alabilirsiniz.
Kullandığınız cihaz bir sabit POS cihazı ise, lütfen öncelikle ethernet ya da telefon hattınızı kontrol ediniz. Bağlantılarda sorun varsa ilgili Telekom kurumlarından destek alınız. Hattınızda sorun bulunmuyorsa, 0850 724 77 67 no’lu POS Destek hattımızı arayarak destek alabilirsiniz.
4. POS cihazından yapmış olduğum bazı işlemler hesabıma geçmedi, ne yapabilirim?
Öncelikle işlemlerinizin hesaba geçiş tarihinden emin olmalısınız. Tatil günlerinden önceki işgünü yapılan işlemlerde, işlem tutarları bir sonraki işgünü hesabınıza aktarılmaktadır. Örneğin; ertesi gün ödemeli olarak çalışıyorsanız, 28 Ekim Çarşamba günü gerçekleştirdiğiniz işlem resmi tatil olan 29 Ekim Perşembe günü değil, 30 Ekim Cuma günü hesabınıza aktarılacaktır.
Hesabınıza geçmesi gereken tutarlar ile ilgili farklı bir sorun olması durumunda 0850 724 7767 numaralı Pos Destek hattımızı arayarak destek alabilirsiniz.
5. Hesabımdan POS yazılım/donanım/bakım ücreti kesildiğini görüyorum. Bunun açıklaması nedir?
POS cihazlarının İş Bankası'na maliyetleri, dış kaynak hizmeti alınan firmalara ödenmekte olan ücretler ve diğer maliyetler dikkate alınarak üye işyerlerimizden aşağıdaki tabloda yer alan tarifeye uygun olarak aylık "POS Yazılım/Donanım/Bakım Ücreti" tahsil edilmektedir.
POS Yazılım/Donanım/Bakım Ücreti - Fiziki POS: Üye işyerlerine tahsis edilen Masaüstü/Mobil/Dial-up/ADSL/IP/ÖKC (yazar kasa POS) vb. cihazlar ile aksesuarların (Pinpad, QR okuyucu vb.) tedariki, kurulumu, bakımı, onarımı, yazılım güncellemesi hizmetleri için tahsil edilen ücrettir.
POS Yazılım/Donanım/Bakım Ücreti - Sanal POS: Üye işyerlerine tahsis edilen Sanal POS yazılımlarının tedariki, kurulumu ve yazılım güncellemesi hizmetleri için tahsil edilen ücrettir.
Söz konusu ücretlerin detayları, POS sözleşmenizde yer almaktadır.
6. POS cihazından yapmış olduğumuz işlemleri nasıl takip edebilirim?
Maximum İşyerim uygulamasında "POS İşlemlerim" sekmesinde yer alan "Bir Bakışta", "Raporlar", "Anlık İşlem Dökümü" menülerini kullanarak işlemlerinizi takip edebilirsiniz. Maximum İşyerim uygulaması aracılığıyla ayrıca finansal raporlarınızı takip edebilir, satış bilgilerini anlık olarak görüntüleyebilir, satış trendlerini kontrol edebilir, anlaşmalı mali koşul bilgilerinizi görüntülenebilirsiniz.
Maximum İşyerim uygulamasını bu linkten indirebilirsiniz.
7. Mali koşullarımda değişiklik yapmak istiyorum ne yapabilirim?
Mali koşul değişiklikleri şubelerimizce gerçekleştirilmektedir. Bu konudaki talebinizi şubenize iletebilirsiniz.
8. Maxipuan kullanma yetkim yok. Nasıl kullandırabilirim?
Maxipuan kullandırım yetkisi şubelerimizce tanımlanabilmektedir.
9. Otomatik gün sonu yetkisi tanımlatmak istiyorum. Ne yapabilirim?
Otomatik Gün Sonu yetkisi şubelerimizce tanımlanabilmektedir. Gün sonu yetkisinin iptali ve saat değişikliği ise 0850 724 77 67 no’lu POS Destek hattından yapılabilmektedir.
Pos cihazınızdan gün sonu almasanız dahi onaylı işlemleriniz çalışma koşullarınıza göre hesabınıza aktarılacaktır.
10. Yurt Dışı Kartla DCC işlem yapamıyorum nedeni nedir?
Sadece Visa ve Mastercard logolu yurtdışı kartlar ile DCC işlem yapılabilmektedir. American Express, UnionPay, JCB, Discover ve Diners Club logolu kartlarla DCC işlem yapılamamaktadır
11. Rulo ve Sticker talep etmek istiyorum, ne yapmalıyım?
0850 724 77 67 no’lu POS Destek hattımızı arayarak rulo ve sticker taleplerinizi iletebilirsiniz. Yazarkasa POS cihazları (ÖKC) için rulo temini konusunda ise ilgili ÖKC firması ile görüşebilirsiniz.
12. Pos cihazımı nasıl iade edebilirim?
Talebinizi şubenize iletmeniz yeterlidir. İlgili hizmet firması işyerinize gelerek yazılı servis formu karşılığında POS cihazını sizden alacaktır. Pos cihazını şubeye götürmenize gerek bulunmamaktadır. Diğer ürün ve hizmetlerimizde hizmetinizde olmaya devam etmeyi dileriz.
13. Pos cihazında bazı menüleri göremiyorum. Ne yapabilirim?
Cihazınızda göremediğiniz menü yeni tanımlanmış olabilir. Yeni tanımlanan menünün görülebilmesi için cihaz üzerinde güncelleme yapılması gerekmektedir. Cihaz üzerinde ‘’Diğer İşlemler-Parametre Güncelleme’’ menülerinden güncellemeyi yapabilirsiniz. Desteğe ihtiyacınız olması durumunda 0850 724 77 67 no’lu POS Destek hattımızı arayabilirsiniz.
14. Pos cihazına temassız özelliği nasıl kazandırabilirim?
Temassız kart kabulü, sabit POS cihazlarında temassız pinpad cihazları ile sağlanmaktadır. 0850 724 77 67 no’lu POS Destek hattımızı arayarak temassız pinpad cihazı talebinizi iletebilirsiniz.
Eğer Mobil pos cihazı kullanıyorsanız, temassız pos cihazı istediğinizi ileterek POS Destek hattından cihaz modeli değişimi talebinde bulunabilirsiniz.
15. Temassız işlemlerde ek nüsha alamıyorum neden?
Temassız işlemlerde ek nüsha alabilmek için Şubenize talimat vermeniz gerekmektedir. Ek nüsha yetkiniz tanımlanıp parametre güncellemesi yaptığınızda aktif hale gelecektir.
16. Sanal pos başvurusunu nasıl yapabilirim?
Şubenize başvurup talebinizi iletmeniz ve Elektronik Ticaret Sözleşmesini imzalamanız yeterli olacaktır. Detaylı bilgi için aşağıdaki linke göz atabilirsiniz.
https://www.isbank.com.tr/is-ticari/sanal-pos
17. Yazarkasa POS cihazımda PL398 hatası alıyorum Ne yapmam gerekir?
Yazarkasa pos cihazlarının teknik ekip tarafından kurulumunun yapıldığı gün işlem denendiğinde ‘’PL398 Lütfen otorizasyon merkezini arayınız’’ şeklinde hata alınabilmektedir. Bu durumda, Türkiye İş Bankası kartları ile işlem yapabilir, diğer banka kartları ile işlem yapmaya ise ertesi gün başlayabilirsiniz.
18. POS Çalışma Koşulları Nelerdir?
Ertesi İş Günü Ödeme
Komisyonlu: POS cihazınız üzerinden yaptığınız satışlarınız, komisyon karşılığında satışlarınızın ertesi günü hesabınıza aktarılır.
Geç Ödeme
Blokeli Takvim Günü: POS cihazınız üzerinden yaptığınız satışlarınız, komisyon alınmadan belirlenen blokeli takvim gün sayısı sonrasında hesabınıza aktarılır.
Blokeli İş Günü: POS cihazınız üzerinden yaptığınız satışlarınız, komisyon alınmadan belirlenen blokeli iş gün sayısı sonrasında hesabınıza aktarılır.
Ayın Belli Günü/Günleri Ödeme: Ay boyunca yapmış olduğunuz satışlarınız, ayın belirlediğiniz bir günü/günlerinde toplu olarak hesabınıza aktarılır. En fazla üç gün belirlenebilmekte olup, eğer belirlenen gün sayısı üç ise söz konusu tarihler arasında onar gün, gün sayısı iki ise on beş gün bulunmalıdır. İşlem tutarlarınız işlem tarihini takip eden ilk seçilmiş gün hesabınıza aktarılır.
Haftanın Belli Bir Günü Ödeme: Hafta boyunca yapmış olduğunuz satışlarınız, Cumartesi veya Pazar günü dışındaki haftanın belirlediğiniz bir gününde toplu olarak hesabınıza aktarılır.
Hybrid (Komisyonlu+Beklemeli): POS cihazınız üzerinden yaptığınız satışlarınız, belirlenen blokeli gün sayısı sonrasında daha düşük bir komisyon oranı karşılığında hesabınıza aktarılır.
19. POS başvurusu yapmak için gerekli belgeler nelerdir?
İş Bankası’nda vadesiz ticari mevduat hesabınız varsa üye işyeri başvurusu için herhangi bir belge talep edilmemektedir. (*)
(*) LPG istasyonlarının üye işyeri sözleşmesi için Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'ndan (EPDK) alınmış "LPG Otogaz Bayilik Lisansı" belgesini ibraz etmeleri gerekmektedir. Lisans verildiği ancak "lisans belgesinin" henüz düzenlenmediği durumlarda, EPDK'dan alınmış lisans verildiğine dair resmi yazı talep edilir. Seyahat acentelerinin ise "Seyahat Acentesi İşletme Belgesi" ibraz etmeleri gerekmektedir.
20. ÖKC başvurusu için ne yapmak gerekiyor?
İş Bankası yazılımı ile uyumlu yeni nesil ÖKC'leri temin ettikten sonra cihazlara İş Bankası yazılımı yükletmek için başvuru yapabilirsiniz.