1- Alıcı ile satıcı sözleşme yapar.
2- Alıcı bankasına akreditif açma talimatı verir.
3- Alıcının bankası (amir banka) akreditif metni hazırlar ve satıcının bankasına (aracı bankaya) iletir.
4- Aracı banka, satıcıya akreditif metnini iletir.
5- Satıcı akreditif şartlarına uygun olarak mallarını yükler, belgelerini hazırlar.
6- Satıcı tüm belgeleri süresi içerisinde bankasına ibraz eder.
7- Aracı banka, belgeleri amir bankaya gönderir.
8- Amir banka belgeleri inceler ve uygun ise ödeme yapar veya vadede ödeme yapma taahhüdünde bulunur.
9- Amir banka, belgeleri alıcıya teslim eder.(*)
10- Alıcı malını gümrükten çeker.
(*)Görüldüğünde ödemeli akreditiflerde belge tesliminde önce amir tarafından ödemenin yapılması gerekirken, vadeli ya da kabul kredili akreditiflerde ödeme vadesinde ya da poliçe vadesinde ödeme gerçekleştirilir.
Amir banka ile lehdar farklı ülkelerde olması sebebi ile lehdar hesabının bulunduğu bir banka ile de çalışmak isteyebilir. Bu banka, aracı banka (intermediary bank) olarak anılır.
Satıcının (lehdarın) bankası olan aracı banka, amir bankanın verdiği yetkiye göre;
İhbar bankası (Advising Bank),
Teyit bankası (Confirming Bank)veya
Görevli banka (Nominated Bank)
olarak isimlendirilir.