BİREYSEL
BANKACILIK
TİCARİ
BANKACILIK
BANKAMIZI
TANIYIN
BİREYSEL BANKACILIK
Krediler
Kartlar
Mevduat ve Yatırım
Dijital Bankacılık
Sigorta ve Emeklilik
Ödemeler ve Para Transferi
Ayrıcalıklı Hizmetler
Özel Bankacılık
Ticari Krediler
Ticari Kartlar
Dış Ticaret
POS / ÖKC
KOBİ Bankacılığı
Tarım Bankacılığı
İşinize Özel
Dijital Bankacılık
Mevduat ve Yatırım

POS'um Cepte

POS'um Cepte ile NFC özellikli Android cihazlarınız POS cihazına dönüşüyor. Maximum İşyerim uygulamasını indirin, POS cihazına ihtiyaç duymadan Android cep telefonunuzdan ödeme almanın kolaylığını yaşayın.​​

POS'um Cepte

POS'um Cepte nedir?

POS'um Cepte, Android işletim sistemine sahip cep telefonlarını temassız POS cihazına dönüştüren dijital POS ürünüdür. POS'um Cepte ile temassız özellikli kartlardan ve mobil temassız ödeme özellikli cep telefonlarından tek çekim veya taksitli işlemle ödeme alabilirsiniz.

POS'um Cepte hangi cihazlarda kullanılabilir?

POS'um Cepte, Android 8.0 ve üzeri işletim sistemine sahip, NFC özelliği olan cep telefonları ve tabletlerde kullanılabilir.

POS'um Cepte kimlerin kullanımına uygundur?

POS'um Cepte ürününü, POS cihazı kullanmak istemeyen, seyyar bir şekilde ödeme alma ihtiyacı olan, Yazarkasa POS (ÖKC) mükellefi olmayan Esnaf, KOBİ ve İşletme segmenti müşterilerimiz kullanabilir.

POS'um Cepte’ye nasıl başvurabilirim?

POS’um Cepte ürününe Maximum İşyerim uygulaması üzerinden kolayca başvurunuzu yapabilir ve anında ödeme almaya başlayabilirsiniz. Ticari İnternet Şube ya da İşCep için kullandığınız mevcut mobil şifreniz ile Maximum İşyerim uygulamasına giriş yaptıktan sonra «Başvurular» menüsünde yer alan «Anında Üye İşyeri Başvurusu» sekmesinden ilerleyerek «POS tipi» seçeneğinden POS’um Cepte’yi seçip başvuru sürecini başlatabilirsiniz.

Tüzel müşterilerimizde başvuran kişinin şirket adına imza yetkilisi olması ve Bankamızdaki müşteri tanımlarının güncel ve tam olması gerekmektedir. Tüzel müşterilerimiz için yapılan başvurularda başvuruyu yapan yetkili kişi aynı zamanda tacir ise, tüzel müşterimiz adına işlem yapamamaktadır.

GKT müşterilerimizin iş adresi bilgilerinin banka kayıtlarında güncel olması gerekmektedir.

POS'um Cepte’ye başvurmak istiyorum ama ticari hesabım yok, nasıl başvurabilirim?

Bankamızda ticari hesabınız yok ise, aşağıdaki adımları takip ederek kolayca Bankamız müşterisi olabilirsiniz:

Gerçek Kişi Tacir müşteriler: İşCep “Müşteri Olmak İstiyorum" özelliğiyle; nerede olursanız olun, Şubeye gitmeden ve ıslak imzaya gerek kalmadan dakikalar içinde ticari hesabınızı açabilirsiniz. Cep telefonunuza gönderilecek geçici müşteri şifreniz ile Maximum İşyerim uygulamasına giriş yaparak POS'um Cepte başvurunuzu yapabilir ve anında ödeme almaya başlayabilirsiniz.

Tüzel müşteriler: Size en yakın Şubemizden Bankamız müşterisi olabilirsiniz. Cep telefonunuza gönderilecek geçici müşteri şifreniz ile Maximum İşyerim uygulamasına giriş yaparak POS'um Cepte başvurunuzu yapabilir ve anında ödeme almaya başlayabilirsiniz.

«Maximum İşyerim»'i, Google Play Store üzerinden cihazınıza indirebilirsiniz. Maximum İşyerim uygulamasına İnternet Şube ya da İşCep'te kullandığınız ticari şifreniz ile giriş yapabilirsiniz. Daha önce ticari dijital kanallarımızı kullanmadıysanız ticari şifre alma yöntemleri ile ilgili bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. Gerçek Kişi Tacir müşterilerimiz bireysel şifreleri ile de Maximum İşyerim'e giriş yapabilmektedir.

Fiziksel POS cihazına ihtiyaç duymadan Android cihazlar ile temassız özellikli kartlardan ve mobil temassız ödeme özellikli cep telefonlarından peşin, taksitli veya MaxiPuan ile ödeme alabilir, diğer bir deyişle Android cep telefonlarınızı temassız POS cihazına dönüştürebilirsiniz.

Temassız özellikli kartlardan (Visa, MasterCard ve Troy) veya mobil ödeme özelliği açık olan cep telefonlarından temassız işlem limiti altındaki işlemler için şifresiz, üzerindeki işlemlerde ise kart hamilinin cihaza şifre girişi sonrasında ödeme alabilirsiniz.

POS’um Cepte ile sadece TL para biriminde peşin satış, taksitli satış ve MaxiPuan kullanma işlemleri gerçekleştirilebilmektedir.

Maximum İşyerim uygulamasında “POS İşlemlerim” menüsünde yer alan “POS’um Cepte İşlemlerim” sekmesine tıklayarak yaptığınız işlemleri görüntüleyebilir, bu menüden iptal/iade işlemlerinizi yapabilirsiniz.

İptal/iade işlemlerinin yapılabilmesi için müşterinizin temassız kartını veya mobil ödeme özellikli cep telefonunu, POS’um Cepte mobil cihazının arka bölümünde yer alan NFC antenine okutması yeterlidir. 

“Çalışan Yönetimi” sekmesi aracılığıyla çalışanlarınızı sisteme tanımlayabilir, İş Bankası müşterisi olmayan çalışanlarınızın da ödeme almasını sağlayabilir, çalışanlarınızı yetkilendirerek ödeme aldıkları işlemleri iptal/iade etmelerini sağlayabilirsiniz.

POS’um Cepte’nin dışında, Maximum İşyerim’in fark yaratan diğer özelliklerine buradan ulaşabilirsiniz.



Maximum İşyerim uygulamasına giriş yaptıktan sonra «Ödeme Al» menüsü üzerinden «POS'um Cepte ile Ödeme Al» seçeneğine tıklayarak satışını yapmak istediğiniz ürün veya hizmete ilişkin tutar girişi yapmanız, iş yerinizde birden çok bölüm varsa bölüm tercihi yapmanız ve «Ödeme Al» butonuna basmanız yeterlidir. 

Taksitli satış yapmak isterseniz, «Taksit Seçimi» alanından taksit seçimi yapabilirsiniz.

MaxiPuan ile ödeme almak için, Satış Menüsünde yer alan «Puan ile Öde» seçeneğini seçmeniz gerekmektedir.

Müşteriniz, ödeme yapmak istediği temassız kartını veya mobil ödeme özellikli cep telefonunu, ödeme alacağınız Android mobil cihazın arka bölümünde yer alan NFC antenine yaklaştırarak okuttuğunda ödeme işleminiz tamamlanır.

Temassız işlem limiti dâhilinde (750 TL) şifre kullanmadan işlem yapılabilmektedir. Temassız işlem limiti üzerindeki (750 TL üzeri) işlemlerde ise kart şifresi mobil cihaza girilerek işlem tamamlanabilmektedir.


POS'um Cepte'de birden fazla kullanıcı aynı üye işyeri üzerinden mobil cihazlarıyla ödeme alabilmektedir. “POS'um Cepte" ile ödeme almak için yetkilendireceğiniz çalışanınız Bankamız müşterisi olmak zorunda değildir. Yetki tanımı için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

a. POS İşlemlerim Menüsündeki “Çalışan Yönetimi" sekmesinde yer alan “Yeni Çalışan Ekle" kısmına tıkladıktan sonra “İsim/Rumuz" ve “Cep Telefonu" alanları doldurunuz.

b. Akabinde otomatik olarak “Ödeme Yöntemi Seçiniz" alanı, “POS'um Cepte" seçili şekilde gelecektir. “Yetki Tanımlama" alanında “Ödeme Al Yetkisi" tanımlı gelmekte olup, çalışanınıza “İptal İade Yetkisi" bu alandan tanımlanır.

c. “Kullanıcıyı Kaydet" butonu ile “Çalışan Ekleme" işlemi tamamlanır.

d. “Çalışan Yönetimi" ekranında kaydedilen çalışan bilgilerini görüntüleyip, iptal/iade yetkilerini güncelleyebilirsiniz. Daha önce yetkilendirdiğiniz bir çalışanı; ekranın sağ üst köşesinde yer alan silme ikonuna tıklanınca açılan ekran aracılığıyla sistemden silebilirsiniz.

e. Aynı ekrandaki “Aktivasyon Kodu Oluştur" butonuna tıklandığında ekranda 1 dakika süresince geçerli olan bir “QR Kod", ayrıca hemen altında geçerlilik süre sınırı olmayan bir “Aktivasyon Kodu" oluşmaktadır. Çalışanınız ödeme alacağı Android telefonundaki Maximum İşyerim uygulamasına giriş yaptıktan sonra, “Giriş" sekmesinde yer alan “Çalışan" alanından, daha önce oluşturulmuş *“QR Kod"*u ilgili alandan kamera ile okutarak ya da kod giriş alanına *“Aktivasyon Kodu"*nu girerek POS'um Cepte ile ödeme almaya yetkilendirilmiş olur.​

Evet. Ödeme alabilmek için uygulamaya sürekli giriş yapmanıza gerek bulunmamaktadır. Ödeme alma fonksiyonunun devre dışı kalması için yetkili hesabının «Çıkış» yapması, yetkilendirilen çalışanların «Ben Değilim» butonuna basarak çıkış yapması gerekmektedir.

​Maximum İşyerim uygulamasında «POS İşlemlerim» menüsünde yer alan «POS’um Cepte İşlemlerim» sekmesine tıklayarak yaptığınız işlemleri iptal/iade edebilirsiniz.

İptal/iade işlemlerini yapabilmeniz için müşterinizin temassız kartını veya mobil ödeme özellikli cep telefonunu, kullandığınız mobil cihazın arka bölümünde yer alan NFC antenine okutması gerekmektedir.
 
İptal işlemlerini satış işleminin yapıldığı gün içerisinde, iade işlemleri gün sonu alındıktan sonra yapılmaktadır.

POS’um Cepte’de gün sonu ve parametre yükleme işlemleri otomatik yapılmaktadır. Dilerseniz «POS’um Cepte ile Ödeme Al» menüsünde sağ üst köşede yer alan «Ayarlar» butonu aracıyla da bu işlemleri yapabilirsiniz.

Tüm işlemler online olarak gerçekleştiği için öncelikle cihazının internet bağlantısının bağlı olduğundan emin olunuz.

Güvenlik gereği konum bilgisi alınması gerektiğinden cihazınızın konum servislerinin açık olduğundan emin olunuz.​

Temassız ödeme anında sorun yaşıyorsanız, cihazının NFC ayarının aktif olduğundan emin olunuz.





Sorularınıza dair 7 gün 24 saat boyunca 0850 724 7 767 POS Destek Hattımızı arayarak bize ulaşabilirsiniz.​

POS’um Cepte uygulamasının iptal işlemleri için Şubelerimize başvurmanız gerekmektedir.​

X Kapat