BİREYSEL
BANKACILIK
TİCARİ
BANKACILIK
BANKAMIZI
TANIYIN
BİREYSEL BANKACILIK
Krediler
Kartlar
Mevduat ve Yatırım
Dijital Bankacılık
Sigorta ve Emeklilik
Ödemeler ve Para Transferi
Ayrıcalıklı Hizmetler
Özel Bankacılık
Ticari Krediler
Ticari Kartlar
Dış Ticaret
POS / ÖKC
KOBİ Bankacılığı
Tarım Bankacılığı
İşinize Özel
Dijital Bankacılık
Mevduat ve Yatırım

Güvenlik Uygulamalarımız

Anlık Mesaj Anlık Mesaj
Telefon Tanıma

​Telefon Tanıma; İşCep’e tek kullanımlık şifre ve mobil onay kodu tuşlamaksızın giriş yapmanızı sağlayan bir uygulamadır.

Telefon Tanıma özelliğini aktif hale getirmeniz durumunda İşCep’e girişte isminiz ve profil resminiz otomatik olarak karşınıza çıkacaktır.

​Hem bireysel müşterilerimiz hem de ticari müşterilerimiz cihaz tanıma özelliğini kullanabilirler.

Telefon Tanıma özelliğini kullanmak için  İşCep’e giriş aşamasında cihaz tanıma aktivasyonunu sağlamanız yeterlidir. 

Aktivasyon işlemini gerçekleştirirken iki kullanım seçeneği sunulmaktadır.

“İşCep’e  sadece bu cihazdan giriş yapmak istiyorum” seçeneğini seçtiğiniz takdirde sadece aktivasyon yaptığınız cihaz ile İşCep’e giriş yapabilirsiniz, diğer cihazlardan İşCep’e giriş yapmanız engellenir. Diğer Dijital Bankacılık kanallarında ise diğer güvenlik uygulamalarımızı kullanmaya devam edebilirsiniz.
•  “İşCep’e diğer cihazlardan da giriş yapmak istiyorum” seçeneğini seçtiğiniz takdirde diğer güvenlik araçlarını kullanarak başka cihazlardan da İşCep’i kullanmaya devam edebilirsiniz. Bir kullanıcı için 3 farklı mobil cihazda Telefon Tanıma uygulamasını kullanıma açabilirsiniz. 

Telefon Tanıma özelliğini İşCep’e giriş yaptıktan sonra Ayarlar menüsünde bulunan “Cihazımdaki Tanımlılar” ve “Tanımlı Cihazlarım” seçeneklerinden kaldırabilirsiniz. Ayrıca 0 850 724 0 724 Telefon Şubemiz ile irtibata geçerek de iptal işlemi yaptırabilirsiniz.


​•Telefon Tanıma aktivasyonu yaptığınız cihazınızın çalınması veya kaybolması halinde 0 850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemizi arayarak Telefon Tanıma özelliğini iptal ettirmenizi öneririz. 

• Cep telefonunuzu değiştirmeniz durumunda yeni telefonunuza İşCep uygulamasını yüklemeniz ve Telefon Tanıma özelliğini aktive etmenizi öneririz. 
• Bir kullanıcı en fazla üç cihazda Telefon Tanıma uygulamasını kullanabilir. Bir cihazda üç bireysel, üç ticari olmak üzere altı müşteri numarası için Telefon Tanıma özelliği aktif hale getirilebilir.​


​Telefon Tanıma nedir ve ne işe yarar? 

İşCep uygulamasının üzerinde kullanıldığı mobil cihaz ile mobil cihaza ait verilerin eşleştirilmesi uygulamasıdır. Bu uygulamayla, İşCep uygulaması üzerinden müşterilerimizin kullandıkları cihazların sistemimize tanımlanmaktadır. Bu sayede telefonunuz, Bankamatik ya da kredi kartı uygulamalarındaki plastik kart niteliği kazanmaktadır.
Telefon Tanıma ile birlikte, tıpkı kartınızın üzerinde olduğu gibi, İşCep’te isminizi görebileceksiniz. 
Ayrıca resim de ekleyebileceksiniz. İşCep’e mobil onay kodu ile giriş yapıyorsanız, Telefon Tanıma aktivasyonu yaptıktan sonra sadece şifrenizle giriş yapabilirsiniz.

Mobil cihazım çalındığında/kaybolduğunda ne yapmalıyım? 
0 850 724 0 724 numaralı telefon şubemizden müşteri temsilcimize bağlanarak telefon tanımayı ve şifrenizi iptal ettirebilirsiniz.

Aynı mobil cihazda kaç müşteri numarası için Telefon Tanıma uygulamasını açabilirim?
Bir cihazda üç bireysel ve üç ticari müşteri için ayrı ayrı aktivasyon yapabilirsiniz. 

Bir bireysel ya da ticari müşteri numarası için kaç farklı mobil cihazda Telefon Tanıma uygulamasını açabilirim?
Bir bireysel ya da ticari müşteri için üç farklı cihazda Telefon Tanıma uygulamasını kullanıma açabilirsiniz.

Mobil onay kodu kullanarak İşCep'i kullanmam artık mümkün değil mi?
Müşteri numaranız için Telefon Tanıma yaptığınız cihazlarda, mobil onay kodu girişine gerek olmaksızın, sadece şifrenizle giriş yapabilirsiniz. 

Müşteri Numaram için Cihaz Tanıma yaparsam, diğer mobil cihazlardan İşCep’e giriş yapamaz mıyım? 
Telefon Tanıma işlemi için aktivasyonu “İşCep’e diğer cihazlardan da giriş yapmak istiyorum.” seçeneğiyle gerçekleştirirseniz diğer mobil cihazlardan da İşCep’e giriş yapabilirsiniz.

Mobil cihazda tanımlı olan kişileri (müşteri numaralarını) iptal edebilir miyim?
İşCep’e giriş yaptıktan sonra Ayarlar menüsünden "Cihazdaki Tanımlar" işlemine girip işlem yaptığınız cihazda tanımlı olan müşteri numaralarını iptal edebilirsiniz.

Müşteri numaramın tanımlı olduğu mobil cihazları iptal edebilir miyim?
İşCep’e giriş yaptıktan sonra Ayarlar menüsünden "Diğer Tanımlı Cihazlarım" işlemine girip müşteri numaranızın tanımlı olduğu cihazları iptal edebilirsiniz. Bu iptal işlemini 0 850 724 0 724 numaralı telefon şubemizden müşteri temsilcimize bağlanarak da gerçekleştirebilirsiniz.

Mobil Onay Kodu
 

​Mobil Onay Kodu, Dijital Bankacılık Kanallarında kullanılan güvenlik uygulamamız olup, banka sistemimizde kayıtlı cep telefonunuza kısa mesaj, ​SIM mesaj ​ya da “İşCep üzerinden Anlık Mesaj gönderimi” şeklinde iletilen Tek Kullanımlık Şifre'dir. ​

SİM Mesajı Nedir?

Bankacılık işlemlerinizi gerçekleştirebilmeniz için telefonunuza​ SMS olarak gönderilen Mobil Onay Kodlarının kısa mesaj yerine SİM kart aracılığıyla iletilmesidir.

Özellikleri

  • SİM Mesajı, SMS’den farklı olarak telefon hafızanızda saklanmamakta, sadece telefonunuzun ekranında görüntülenmektedir.
  • Mesaj içeriğinin görüntülenmesinin ardından ekranın altında yer alan “Tamam”/“İptal” butonlarına tıklandıktan sonra silinmektedir.
  • Eğer işlem sırasında gelen SİM mesajını yanlışlıkla kapatırsanız tekrar aynı işlemi yaparak devam edebilirsiniz.
  • SİM mesaj gönderimlerine ülkemizdeki Türk mobil operatörleri bazında aşamalı olarak başlanacaktır.
  • Mobil Onay Kodu anlık olarak mesaj olarak gönderilemediği durumda SİM mesajı olarak gönderilmektedir. SİM mesajı olarak iletilemediği durumda ise SMS olarak iletilecektir.

 

Anlık Mesaj
Anlık Mesaj olarak gönderilen doğrulama kodlarına, her durumda İşCep uygulamasının sağ üst köşesinde yer alan zil işareti 
tıklandıktan sonra ''Mesajlar’’ menüsünden ulaşabilirsiniz.

Eğer İşCep uygulamamızı kullanmıyor iseniz; Mobil Onay Kodları ve İnternet Alışveriş Şifrelerini kısa mesaj (SMS) olarak almaya devam edeceksiniz.

 

 

​Mobil Onay Kodu uygulamasından yararlanabilmeniz için cep telefonu numaranızın sistemimizde kayıtlı olması yeterlidir. Herhangi bir başvuru ya da yükleme yapmanıza gerek yoktur.​

İleri güvenlik aracı kullanmıyorsanız İnternet Şubesi'ne, mobil onay kodunu ekrana yazmak yerine İşCep’e gönderilen anlık mesajı onaylayarak giriş yapabilirsiniz.
 
İnternet Şubesi’ne Anlık Mesaj ile Nasıl Giriş Yapabilirim?
 
• Müşteri bilgilerinizi ve şifrenizi girdikten sonra "Giriş" butonuna basınız.
• Telefonunuza İşCep'ten gelen bildirimde* Onayla'yı seçiniz.
• İnternet Şubesi'ne giriş yaptınız.
 
*Bildirimlerinize İşCep'teki zil işaretine tıklayarak da ulaşabilirsiniz. 
 
Mobil Onay Kodunu, İşCep Üzerinden Anlık Mesaj Aracılığıyla Almak İçin Ne Yapmalıyım?
 
Mobil Onay Kodunu, kısa mesaj yerine İşCep üzerinden anlık mesaj aracılığıyla almak için kullandığınız telefonda;
• İşCep’in güncel sürümünün yüklü olması,
• İşCep bildirimlerinin açık durumda olması,
• Uygulama devreye alındıktan sonra İşCep’e bir defa giriş yapılmış olması,
yeterlidir.

Anlık Mesaj Aracılığıyla Gönderilen Mobil Onay Kodu ya da İnternet Alışveriş Şifresini Hangi Kanallarda Kullanabilirim?
 
• Bireysel ve Ticari İnternet Şubesine girişte,
• www.isbank.com.tr ve Telefon Bankacılığı Anında Şifre uygulamalarında,
• İnternet alışveriş işlemlerinde (TROY GO),
• Çağrı Merkezi işlemlerinde

 
İşCep (Giriş, Anında Şifre ve tanımlı telefon yönetimi) ve Maximum Mobil (Giriş ve Anında Şifre) uygulamaları üzerinden gerçekleştirilen işlemlerde ise SMS gönderilmeye devam edilecektir. 

 
Teknik nedenlerde “Anlık Mesaj” olarak gönderim yapılamaması durumunda, güvenlik politikalarımız çerçevesinde, belirli işlemler için SMS ile gönderim yapılmaya devam edilecektir. Bazı durumlarda aynı içeriğin hem SMS hem de anlık mesaj olarak gönderilmesi söz konusu olabilecektir. 


 

​• Güncel cep telefonu numaranızın Bankamız sisteminde kayıtlı olmasına özen gösteriniz.

• Mobil Onay Kodu kişisel kullanımınız içindir. Mobil Onay Kodunuzu eposta, SMS, sohbet uygulamaları, Facebook vb. kanallarda ya da telefonda mesajı okumak suretiyle tanıdığınız ya da tanımadığınız üçüncü şahıslarla paylaşmayınız.
Cep telefonuma mobil onay kodu gelmiyor. Neden kaynaklanmaktadır?

Mobil onay kodunuzun tarafınıza ulaşmaması ile ilgili birkaç olası neden olabilir. 

Öncelikle, cihazınızın işletim sistemine göre kontroller yapmanızı rica ederiz. iPhone marka bir telefon kullanıyorsanız, telefonunuzda “Ayarlar” > “Mesajlar” > “Engellenenler” listesinde +90472265274 numaralı Bankamız nümerik numarası yer alıyorsa bu listeden silmenizi, Android kullanıyorsanız aynı işlem için “Mesajlar” > “Ayarlar” (Sağ üst köşede üç nokta) > “Spam” alanını kontrol etmenizi rica ederiz.

Ayrıca, İşCep uygulamasında tanımlı telefonunuz varsa, Mobil Onay Kodu mesajları ve Şubeden gönderilen dijital onay mesajları İşCep’e anlık bildirim olarak gönderilmiş olabilir. Tanımlı telefonunuzu artık kullanmıyor iseniz, iptal için Çağrı Merkezimizi arayabilir ya da iptal işlemini İşCep uygulamasında yer alan “Güvenlik ve Ayarlar” > “Tanımlı Telefon Yönetimi” menüsü üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. 

Ticari müşterilerimize gönderilen mesajlar, ticari müşteri numarası altında yetkili olarak tanımlanmış kullanıcının telefon numarasına SMS olarak veya Ticari İşCep hangi telefona tanımlandı ise ilgili cihaza Anlık Bildirim olarak gönderilmektedir.
Mobil Onay Kodu’nun gelmemesi durumunda 0 850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemizi arayarak müşteri temsilcimiz ile görüşebilir ve konu hakkında destek alabilirsiniz. 

​SİM kart veya operatör değişikliği yaptığınızda, telefonunuza mobil onay kodu iletilmesi engellenebilir. Ancak, bu sorunu kolayca çözebilirsiniz. 
Bankamatiklerimizde "Ana Menü” > “Diğer İşlemler” > “Tercihler ve Ayarlar” > “Dijital Bankacılık Ayarları” > “Mobil Onay Kodu Bloke Kaldır” menüsünü kullanarak veya şubenize başvuruda bulunarak hattınızda bulunan mobil onay kodu blokesini kaldırabilirsiniz. 

Ayrıca, İşCep uygulamasında, giriş sayfasında sağ alt köşede bulunan "Daha Fazlası" > "Güvenlik ve Ayarlar" > "Mobil Onay Kodu Blokesi Kaldırma" menüsü üzerinden; yeni tip T.C. Kimlik kartınızı ve NFC uyumlu telefonunuzu kullanarak mobil onay kodu blokesi kaldırma işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

Bu uygulama, Türk Telekom, Turkcell ve Vodafone abonesi olan müşterilerimiz için geçerlidir. Yurt dışındaki bir GSM operatörünün abonesi olan müşterilerimiz, uygulamanın kapsamı dışındadır.




X Kapat