BİREYSEL
BANKACILIK
TİCARİ
BANKACILIK
BANKAMIZI
TANIYIN
BİREYSEL BANKACILIK
Krediler
Kartlar
Mevduat ve Yatırım
Dijital Bankacılık
Sigorta ve Emeklilik
Ödemeler ve Para Transferi
Ayrıcalıklı Hizmetler
Özel Bankacılık
Ticari Krediler
Ticari Kartlar
Dış Ticaret
POS / ÖKC
KOBİ Bankacılığı
Tarım Bankacılığı
İşinize Özel
Dijital Bankacılık
Mevduat ve Yatırım
Mevduat İşlemleri

Evlilik ile birlikte doğacak masraflara önceden hazırlanarak evlilik döneminde rahat etmek isteyen müşterilerimiz için sunduğumuz, gelecekte rahat etmek için bugünden birikim yapmayı sağlayan Çeyiz Hesabı ürünümüze ilişkin detaylı bilgi için ​

​IBAN, para transferlerinin yanlış hesap numarası ile yapılmasını önlemek amacıyla ilk olarak Avrupa Birliği ülkelerinde ortaya çıkmış bir hesap numarası standardıdır. 

Konu ile ilgili detaylı bilgilereT.C. Merkez Bankası | Sık Sorulan Sorular |​IBAN​​ Sayfasından ulaşabilirsiniz.
Hesap numaranıza ait IBAN'ıöğrenmek için ​
Önemli; Bankamızda bulunan hesaplarınıza ait IBAN’ları yalnızca Bankamızdan temin ediniz. Bankamız dışındaki kurumlardan/bazı internet sitelerinden Bankamız hesap numarası girişi yapılarak temin edilen IBAN’lar yanlış olabilir. Söz konusu IBAN’larla gerçekleştirilen para transferlerinde sorun yaşamanız mümkündür.
Bankamızda hesap açmak için Şubelerimize şahsen başvurmalı ve aşağıdaki belgeleri ibraz etmelisiniz.​

·          T.C. Vatandaşları için:
-TCKN içeren kimlik belgesi (nüfus cüzdanı, pasaport veya sürücü belgesi)
-Adres Paylaşım Sistemi (APS) veritabanında adresinizin kayıtlı olmaması durumunda Adres Teyit Belgesi (müşteri adına ikamet ettiği ülkede düzenlenmiş elektrik, su, doğalgaz, telefon gibi abonelik gerektiren bir hizmete ilişkin olan ve işlem tarihinden önceki üç ay içinde düzenlenmiş fatura veya herhangi bir kamu kurumu tarafından verilen belge)
·          Yurtdışında bulunan TC. Vatandaşları için:
-Yukarıdaki belgelerle birlikte başvuruda, Bankacılık Hizmetleri Sözleşmesi imzalama, hesap açtırma, para yatırma vb. işlemlere ilişkin açıkça vekilinize verilmiş yetkileri içeren noter/konsolosluk onaylı bir vekaletname ile adınıza vekaleten hesap açılması mümkündür.
·          T.C. Vatandaşı değilseniz talep edilen belgeler:
-Pasaport veya ikamet tezkeresi,
-Vergi Kimlik Numarası/Yabancı Kimlik Numarası
-Adres bilginizin pasaport veya ikamet tezkerenizin üzerinde olmaması halinde ülkenizden alınmış ve adresinizi gösterir resmi bir belge (adınıza düzenlenmiş elektrik, su, doğalgaz, telefon gibi abonelik gerektiren bir hizmete ilişkin olan ve işlem tarihinden önceki üç ay içinde düzenlenmiş fatura veya herhangi bir kamu kurumu tarafından verilen belge)
Türkçe veya İngilizce olmayan tüm belgelerin apostil şerhli veya Türkiye konsolosluğu onaylı tercümelerinin bulunması gerekmektedir.

İş Bankası hesapları hakkındadetaylı bilgi​
Şubelerimize şahsen veya yazılı talimatınız ile  başvurarak hesap özeti taleplerinizi iletebilirsiniz. 
Bununla birlikte, İnternet Şubemizde Hesaplarım > Hesap Özetlerim > Vadesiz TL bölümü içerisinde DETAYLI SORGU işlem adımından tarih kısmının sağ tarafında yer alan kutuya tıkladığınızda açılan takvimden yıl, ay ve gün seçerek belirli bir tarih aralığına ait hesap özetlerinize ulaşabilirsiniz. 
Hesap Özetlerinizi Excel, PDF formatında alabilir, e-posta adreslerine gönderebilirsiniz. 

Ayrıca, 0850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemizi arayarak "0" ardından müşteri numarası ve müşteri şifrenizi tuşlayarak bağlanacağınız temsilcilerimizden, hesap özetinizin e-posta adresinize gönderilmesini talep edebilirsiniz



​Bankamız, tüm Vadesiz TL ve Vadesiz Döviz türü hesaplarınıza birer IBAN üretmektedir.  
Bankamızca size verilen IBAN’lar, bunların ait olduğu hesaplara yapılacak para transferlerinde kullanılmakta ve IBAN ile gelen para transferi talepleri gerçekleştirilmektedir. 
Müşterilerimizin IBAN’larına şube ve şube dışı kanallarımızdan ulaşması mümkün olacaktır. Bu amaçla hesaplarınıza ait IBAN’ları Şubelerimizin yanı sırawww.isbank.com.tr > IBAN Hesaplama​ sayfasından , İnternet Şubemizden ve Telefon Şubemizden (0 850 724 0 724) temin edebilirsiniz. 
Bankamıza para transferi yapmak için yurtiçi veya yurtdışı bir bankaya ait IBAN ile başvurmanız ya da talimat vermeniz durumunda IBAN kontrolü yapılarak transferiniz gerçekleştirilecektir. 
İthalat ve ihracat işlemlerine ilişkin para transferlerini istediğiniz takdirde IBAN ile gerçekleştirebilmeniz sağlanmaktadır.
Yurtdışı ve yurtiçi bankalar arası döviz havalesi ve EFT işlemlerinizi IBAN kullanarak Şubelerimiz, Telefon Şubemiz ve Internet Bankacılığımız aracılığı ile yapabilirsiniz. 
Önceden verilmiş ileri tarihli EFT ve Döviz Havalesi talimatlarınızda alıcılara ait IBAN’ın bulunmaması halinde bunları Bankamıza başvurarak tamamlamanız gerekmektedir.
Bankamızda bulunan hesaplarınıza ait IBAN’ları yalnızca Bankamızdan temin ediniz. Bankamız dışındaki kurumlardan/bazı internet sitelerinden Bankamız hesap numarası girişi yapılarak temin edilen IBAN’lar yanlış olabilir ve bu IBAN’larla gerçekleştirilen para transferlerinde sorun yaşamanız mümkündür.
Dijital Bankacılık Kanalıyla hesap açma ve yapılan tüm işlemlerle ilgili detaylı bilgi​
​Vadesiz veya Vadeli hesabınızı bir başka şubemize taşımak isterseniz, hesabınızın ait olduğu veya yeni hesap açmak istediğiniz şubemize kimliğiniz ile birlikte bizzat başvurunuz yeterli olacaktır. Ancak, hesap devrinin esas itibariyle bir hesap kapama işlemi olduğunu belirtmek isteriz. Bu nedenle, vadeli hesaplarda devir işlemi için vade sonunu beklemenizi tavsiye ederiz.
​12-18 yaşları arasındaysanız, İlk İmza Hesabı açtırarak sizlere tanınan ayrıcalıklardan yararlanabilirsiniz! İlk İmza Hesabı ile artık birikimlerinizi kendi kararlarınızla değerlendirebileceğiniz, paranız hakkında karar alırken tamamıyla özgür olacağınız bir fırsata sahipsiniz!
İlk İmza Hesabı açtırmanız için veli ya da vasinizden alacağımız bir talimat yeterli. Bir sonraki adımda, bankacılık işlemlerinizi kendi başınıza gerçekleştirebilirsiniz. Üstelik hesabınızdan hesap işletim ücreti tahsil edilmez.​ 

Detaylı bilgi​​
​Bankamız nezdindeki herhangi bir ürünün bağlı olmadığı  (Kredi Kartı, Fatura Talimatı, Çek vb.), sıfır bakiyeli ve üzerinde herhangi bir bloke olmayan Vadesiz TL ve Vadesiz Döviz hesaplarınız ile Vadeli TL , Vadeli Döviz ve Vadeli Altın hesaplarınızı İnternet Şubemizden kapatabilirsiniz.
Ek olarak, Vadeli TL ve Vadeli Döviz Hesaplarınızı Bankamatik ve İşCep aracılığı ile de kapatabileceğinizi hatırlatırız.
Herhangi bir sebeple, İnternet Şubemiz üzerinden hesabınızı kapatamamanız halinde; hesabınızın bulunduğu Şubemize imzalı talimatınız ile birlikte başvurmalısınız.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
​6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) ile özel hayatın gizliliği başta olmak üzere kişilerin temel hak ve özgürlüklerini korumak amacıyla kişisel verileri işleyen gerçek ve tüzel kişilerin yükümlülükleri ile uyacakları usul ve esaslar belirlenmiştir. 


Bankamızca siz değerli müşterilerimize ürün ve hizmetlerimizin yurt içi ve yurt dışında, kesintisiz bir şekilde ve güvenle sunulması amacıyla, tarafınızca Bankamıza bildirilen ya da Bankamızca çeşitli kanallardan temin edilen kişisel verilerinizin toplanması, işlenmesi ve üçüncü kişilere aktarılması gerekebilmektedir. Bankamız bu işlemlerin gerçekleştiği sırada “Veri Sorumlusu” olarak gizliliğinizi korumak amacıyla mümkün olan en üst seviyede güvenlik tedbirlerini almaktadır. 

​Bankamız, kişisel verilerinizi aşağıda saydığımız amaçlara ulaşmak için gerekli olduğu ölçüde işlemektedir.
- 5549 sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanun uyarınca nezdimizde yapılan veya aracılık ettiği işlemlerde işlem yapılmadan önce, işlem yapanlar ile nam veya hesaplarına işlem yapılanların kimliklerini tespit etme yükümlülüğümüzü yerine getirmek,
- İlgili mevzuat, BDDK, TCMB ve diğer otoritelerce öngörülen bilgi saklama, raporlama, bilgilendirme yükümlülüklerine uymak,
- Size daha iyi hizmet verebilmek, bankamız ürün/hizmetlerini sunabilmek ve akdettiğiniz sözleşmelerin gereğini yerine getirmek,
- Bankacılık, sigortacılık ve finans ürün ve hizmetleriyle ilgili tarafınıza özel fırsatlar geliştirmek, hizmetlere ve ürünlere yönelik pazarlama aktiviteleri yapmak, planlama, istatistik ve müşteri memnuniyeti çalışmaları yapmak.​
Bankamız, kişisel verilerin hukuka uygun bir şekilde elde edilmesi, sonrasında gizliliğinin ve güvenliğinin sağlanması hususlarına özel bir önem göstermektedir. Bu husus Bankamızın bu konudaki hassasiyetinin gereği olmasının yanı sıra, ilgili yasal mevzuat uyarınca da Bankamızın yasal bir yükümlülüğüdür. 
Bankamız kişisel verilerinizi;
- belirli, açık ve meşru amaçlar için hukuka ve dürüstlük kurallarına uygun olarak işlemekte,
- kişisel verilerinizin doğru ve gerektiğinde güncel olmasını sağlamakta,
- kişisel verilerinizin işlendikleri amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olmasını sağlamakta,

- ilgili mevzuatta öngörülen veya işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar muhafaza etmektedir.​
​Müşterilerimizin kişisel verilerini açık rızaları olmaksızın veya yasal mevzuat uyarınca paylaşılması gerekmedikçe üçüncü kişilerle paylaşmamaktayız.
T. İş Bankası olarak sözleşme konusu tüm ürün ve hizmetlerinizi yurtiçinde ve yurtdışında kesintisiz olarak müşterilerimize sunmak amacıyla faaliyetlerimizi sürdürmekteyiz. Bu çerçevede müşteri tarafından internet ve telefon bankacılığı (EFT- havale- döviz alım-satım vb.), yabancı ATM’den para çekme, bakiye sorgulama, kredi kartı veya banka kartı ile alışveriş hizmetleri tüm dünyada kullanılabilecektir. Yüz yüze verilen hizmetlerimiz ise yalnızca T. İş Bankası’nın şubesinin olduğu ülkelerde sunulmaktadır. Kişisel verilerin korunması mevzuatına uygun bir biçimde, yurtiçinde ve yurtdışında kesintisiz olarak hizmetlerimizin sunulabilmesi amacıyla ve bununla sınırlı olarak kişisel verileriniz yurtdışına aktarılabilmektedir.

​Çerezler, herhangi bir internet sitesi tarafından bilgisayara bırakılan bir tür tanımlama dosyalarıdır. İnternet sitesi tekrar ziyaret edildiğinde bilgisayarların tanınmasını sağlar. Çerezler, internet sitesinin ziyaretinizle ilgili bilgileri (örneğin, tercih ettiğiniz dil ve diğer ayarlar) hatırlamasına yardımcı olur. Bir sonraki ziyaretinizde kolaylık sağlayabilir ve siteyi daha kullanışlı hale getirebilir. 
Bankamızın internet sitesini ziyaret ederek web sitemizin kullanımı için zorunlu olan, talep edilen hizmetin sunulması için gerekli olan çerezlerin cihazınıza yerleştirilmesini kabul edersiniz. Hedef çerezler ise, internet sitemize girdiğinizde onay vermeniz halinde kullanılmaktadır. Çerezler sayesinde Bankamızca toplanan bilgiler Bankamızın Gizlilik Politikası doğrultusunda kullanır.
Bankamızın, cihazınıza çerezler yerleştirmesini istemiyorsanız tarayıcınızın ayarları veya seçenekleri vasıtasıyla çerezlerin kullanımını reddedebilirsiniz. Bu durumdawww.isbank.com.tr​ ’nin bazı alanlarını düzgün biçimde kullanamayabilirsiniz.
Çerez politikamıza ilişkin daha fazla bilgi almak istiyorsanızÇerez Politikası bağlantısını izleyebilirsiniz.​
​Kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf veya sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkumiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verileri özel nitelikli kişisel verilerdir.
Açık rızanız varsa veya yasal mevzuat gereğince işlenmesi mümkün ise, özel nitelikli kişisel verileriniz Bankamız tarafından işleme amacıyla sınırlı kalmak kaydıyla işlenebilmektedir.​
​Bankamız, Çağrı Merkezimizle yaptığınız görüşmeleri, taleplerinizi doğru ve eksiksiz olarak yerine getirmek, sorunlarınızı çözmek, hizmet kalitemizi artırmak, dolandırıcılık gibi suçları tespit etmek ve/veya önlemek, mevzuattan kaynaklanan yükümlülüklerimize uymak amacıyla kaydedebilir.​
T. İş Bankası, onay vermeniz halinde; bankacılık, sigortacılık ve finans ürün ve hizmetleriyle ilgili olarak tanıtım, pazarlama ve promosyon faaliyetleri yapılması için sizinle iletişime geçmektedir. Bunlara ek olarak, yasal mevzuatın zorunlu kıldığı hallerle, müşterilerle akdedilen sözleşmelere dayanan durumlarda da uygun kanallardan iletişim kurulmaktadır.
​Bankamıza başvurarak kişisel verilerinizin Bankamız tarafından işlenmesine ilişkin soru ve görüşlerinizi Bize Ulaşın​ bağlantısını takip ederek tarafımıza ulaştırabilirsiniz. Başvurularınız mümkün olan en kısa sürede sonuçlandırılacaktır.​
​Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) ile yukarıda belirtilen hususlar düzenlenmekte iken Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmeliğin amacı ise, elektronik iletişim araçlarıyla yapılan ticari iletişime dair bilgi verme yükümlülüklerine ve ticari elektronik iletilerde uyulması gereken hususlara ilişkin usul ve esasları düzenlemektir. 


Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında kişisel verilerin işlenmesine izin vermeniz; Bankanın ürün ve hizmetlerini tanıtmak, pazarlamak, işletmesini tanıtmak ya da kutlama ve temenni gibi içeriklerle tanınırlığını artırmak amacıyla alıcıların elektronik iletişim adreslerine gönderdiği ticari elektronik iletiler için alınan onaydan farklı olup müşterilerimize daha iyi hizmet verebilmek; bankacılık, sigortacılık, finansal ürün ve hizmetlerimizle ilgili kişiye özel fırsatlar geliştirebilmek ve bunlar hakkında müşterilerimizi bilgilendirebilmek amacıyla talep edilmektedir.

• Bankamızla imzaladığınız sözleşmelerinizin ve Bankamıza iletmiş olduğunuz talimatlarınızın gereğinin yerine getirilmesi, 
• Bankamızla müşteri olma amacınız dışında da size özel hizmet ve ürünler geliştirilebilmesi, bunlarla ilgili olarak sizinle iletişim kurulabilmesi, yeni ürün, hizmet ve size özel tekliflerin paylaşılabilmesi, müşteri memnuniyeti ölçümlemesine yönelik çalışmalar yapılabilmesi,
• Segmentasyon, risk analizi, müşteri ilişkileri yönetimi, Banka içi performans takibi gibi müşteri memnuniyetine yönelik Bankacılık uygulamaları ile ilgili analiz çalışmaları yapılabilmesi, istatistik ve pazar araştırması çalışmalarının gerçekleştirilmesi,
• 5549 sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanun uyarınca nezdimizde yapılan veya aracılık ettiği işlemlerde işlem yapılmadan önce, işlem yapanlar ile nam veya hesaplarına işlem yapılanların kimliklerini tespit etme yükümlülüğümüzü yerine getirmek,
• Yasal mevzuattan kaynaklanan bilgi ve belge saklama yükümlülüklerinin yerine getirilmesi, dolandırıcılığın önlenmesi, güvenliğin sağlanması, 
• Aldığınız ürün ve hizmetlerde bilgilerinizi tespit edebilmek için kimlik, adres ve gerekli diğer bilgilerinizi kaydedilmesi, 
• Kredibilite değerlemelerinin yapılması, tüketici hukuku başta olmak üzere yurt içi ve uluslararası mevzuata uyumun sağlanması,
• Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası, Sermaye Piyasası Kurulu, Mali Suçları Araştırma Kurulu, Türkiye Bankalar Birliği gibi Bankamızca bilgi verme yükümlülüğümüz olan kurumlarca istenen verilerin paylaşılması, saklanması ve raporlanması,
• Bankamız ve iştiraklerimizce (Anadolu Sigorta, Anadolu Hayat Emeklilik, İş Yatırım, İş Portföy, İş Faktoring vb.) mevcut veya yeni ürün çalışmaları, Pazar araştırması ve hedef müşteri grubu tespiti,
• Bankamızın ticari ve iş stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanması, finans, iletişim, pazar araştırması ve satın alma operasyonlarımızın yürütülmesi, banka içi sistem ve uygulama yönetimi operasyonlarının sürdürülmesi, hukuki süreçlerimizin yönetilmesi ve sosyal sorumluluk projelerinin gerçekleştirilmesi, tarafınıza kesintisiz olarak daha iyi ve güvenilir hizmet verilebilmesi 


amaçları ile kişisel verilerinizin işlenmesine ihtiyaç duyulabilmektedir. 
Yukarıda belirtilen amaçlarla bilgilerinizin işlenmesi ve size özelleştirilmiş bir bankacılık deneyimi sunulması ancak Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında kişisel verilerinizin işlenmesine onay vermeniz durumunda mümkün olabilecektir. 



* Bankamız kişisel veri envanter çalışmasında değişiklik oldukça bu bilgilendirmemiz güncellenecektir.



​Kişisel verileriniz; başta Bankacılık Kanunu olmak üzere, yukarıda belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi ve yasal mevzuattan kaynaklanan yükümlülüklerin yerine getirilmesi ile sınırlı olmak üzere; 
•  Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu, Sermaye Piyasası Kurumu, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası, Mali Suçları Araştırma Kurulu, Türkiye Bankalar Birliği Risk Merkezi, T.C Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı, T.C. Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı, T.C Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu gibi otoritelere, 
•  Bakanlıklar, yargı mercileri gibi kanunen yetkili kılınmış kamu kurumlarına,
•  Bankalararası Kart Merkezi, Kredi Kayıt Bürosu ve FINDEKS gibi kuruluşlara, 
•  Yurt içinde ve yurt dışında bulunan İş Bankası iş ortaklarına, hissedarlarına, iştiraklerine ve aracılık/acentelik sıfatı ile faaliyetlerini yürüttüğü şirketlere, 
•  İş Bankası'nın faaliyetlerinin tamamlayıcısı veya uzantısı niteliğindeki hizmetleri aldığı destek hizmeti kuruluşları ve diğer anlaşmalı kuruluşlarına, mevzuatın izin verdiği hallerde işbirliği yaptığı danışmanlara ve kuruluşlara,  finans kuruluşlarına, bağımsız denetim şirketlerine,
•  Europay Int. SA, Western Union, Mastercard Int. INC, Visa INC, JCB Int. Co., Maestro, Electron dahil  ödeme sistemleri kuruluşlarına, diğer kart kuruluşlarına ve bankalara, 


KVKK’nun kişisel verilerin aktarılmasına ilişkin 8. maddesi ve kişisel verilerin yurt dışına aktarılmasına ilişkin 9. maddesinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları çerçevesinde 


aktarılabilecektir. 

​Kişisel Verilerin İşlenmesi Onay Formunu İnternet Şubemiz ya da İşCep’te “Hesaplarım” menüsünden veya şubelerimizden kolayca onaylayabilirsiniz.​
​Kişisel verileriniz; Genel Müdürlük, Şubeler, Bankamatikler, İnternet Şubemiz, isbank.com.tr web sitemiz, İşCep, Maximum Mobil, Sosyal Medya, SMS, e-posta ve Çağrı Merkezi gibi kanallar aracılığıyla sözlü, yazılı veya elektronik ortamlarda toplanabilir.​
​Dilediğiniz zaman Bankamıza başvurabilir ve
a)Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini, işlenmesinin amacını ve amacına uygun kullanıp kullanılmadığı öğrenebilir ve işlenmiş ise bu konuda bilgi isteyebilir,
b)Kanuna uygun olarak Bankamızca yurt içinde ve yurt dışında bilgilerinizin paylaşıldığı üçüncü kişileri öğrenebilir.
c)Bilgilerinizin eksik ya da hatalı işlendiğini düşünüyorsanız düzeltilmesini talep edebilir,
d) KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde kişisel verilerinizin silinmesini ya da yok edilmesini talep edebilir,
e)Bilgilerinizin paylaşıldığı üçüncü kişilere (c) ve (d) bentlerinde belirtilen taleplerinizin bildirilmesini isteyebilir,
f)Bilgilerinizin, otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkması durumunda itiraz edebilir veya kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle herhangi bir zarara uğramanız durumunda zararın giderilmesini isteyebilirsiniz.


Haklarınıza ilişkin taleplerinizi aşağıda düzenlenen yöntemlerle Bankamıza iletmeniz durumunda niteliğine göre talebiniz en geç otuz gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyet doğurması halinde, Bankamız tarafından Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nca belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır. Bu kapsamda KVKK kapsamında, yukarıda belirtilen haklarınızı kullanmak ile ilgili talebinizi, yazılı olarak aşağıdaki kanallar ve usuller çerçevesinde veya Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nun ileride belirleyeceği diğer yöntemlerle Bankamıza iletebilirsiniz. 


Yukarıda belirtilen haklarınızı kullanmak için kaleme aldığınız ıslak imzalı dilekçenizi; 
- size en yakın Şubemize kimliğinizi tespit edici belgeler ile elden teslim edebilir,
- veya noter kanalıyla “İş Kuleleri 34330 Levent Beşiktaş-İstanbul” adresine gönderebilir, 
- ya da isbankasi@hs02.kep.tr adresine güvenli elektronik imzalı olarak iletebilirsiniz.

​Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) hakkında detaylı bilgi almak için http://www.kvkk.gov.tr/ sayfasını ziyaret edebilir ve Kişisel Verilerin Korunması Ve İşlenmesi Hakkında Bilgilendirme metnimizi inceleyebilirsiniz.
Çekler

Yürürlükteki yasal mevzuat uyarınca, tacirin ticari işletmesi ile ilgili iş ve işlemlerinde tacir çeki kullanması, tacir olan ve tacir olmayan kişilere verilecek çekler ile hamiline düzenlenecek çeklerin açıkça ayırt edilebilecek biçimde bastırılması ve hamiline çek defteri verilecek müşteriye ayrı bir çek hesabı açılması zorunludur.
 
Bankamızca da yürürlükteki yasal mevzuata uygun olarak, çeklerimiz
• “TACİR”, 
• “TACİR OLMAYAN”, 
• “TACİR HAMİLİNE”, 
• “TACİR OLMAYAN HAMİLİNE”


matbu ifadelerini içerecek şekilde ve açıkça ayırt edilebilecek biçimde bastırılmaktadır. 


Yine yürürlükteki yasal mevzuat uyarınca, çek hesabı açılmasını veya mevcut hesabından çek defteri verilmesini isteyen gerçek ve tüzel kişiler için, her defasında tacir veya esnaf ve sanatkar olup olmadığı ve kendisi hakkında çek düzenleme ve çek hesabı açma yasağı bulunmadığı hususunda yazılı beyanda bulunma zorunluluğu bulunmaktadır. Çek hesabı sahibi tüzel kişi tarafından bankaya verilecek beyannamede hesap sahibinin yönetim organında görev yapan, temsilci olan veya imza yetkilisi olan kişilerin de çek düzenleme ve çek hesabı açma yasağı bulunmadığı hususunda beyanının yer alması gerekmektedir.
 
Çek hesabı sahibi gerçek kişi kendisi adına çek keşide etmek üzere bir başkasını temsilci veya vekil tayin edemeyecektir.


Bankaların karşılıksız çekler için yasal ödeme yükümlülükleri, her yıl Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası tarafından belirlenmekte ve Resmi Gazete'de duyurulmaktadır.


Bankaların müşterilerine verdikleri eski çek defterleriyle ilgili olarak 3167 sayılı Kanun hükümlerinin uygulanmasına devam edilecektir. 
​Tacirin ticari işletmesi ile ilgili iş ve işlemlerinde tacir çeki kullanması zorunludur. Tacir çek defteri verilebilmesi için talep eden kişinin ticaret sicili kayıtları ve/veya ticaret odası/esnaf sanatkar odası kayıtlarının ibraz edilmesi gerekmektedir. Tacir olmayan kişilere, tacir kişiye verilmesi gereken çek defteri verilmemektedir.
​5941 sayılı Kanun gereğince hamiline verilecek çekler için ayrı bir çek hesabı açılması zorunlu olup, bu çerçevede “TACİR HAMİLİNE” veya “TACİR OLMAYAN HAMİLİNE” şeklindeki hamiline çeklerin kullanılması gerekmektedir.
​Adınıza çek hesabı açılabilmesi için gerekli kimlik belgesi, TCKN/VKN, ticaret sicil kayıtları vb. belgelerin yanında; 
• Çek hesabı açılmasını isteyen gerçek veya tüzel kişinin tacir veya esnaf ve sanatkâr olup olmadığı ve çek düzenleme/çek açma yasağı bulunmadığı hususunda Bankamıza yazılı beyanda bulunması,
• Müşterilerimize ait yasaklılık durumuna ilişkin güncel tarihli adlî sicil kayıtlarının ibraz edilmesi
gerekmektedir.
​Mevcut çek hesabından çek defteri verilmesini isteyen gerçek veya tüzel kişinin her defasında; 
• Tacir veya esnaf ve sanatkâr olup olmadığı
• Çek düzenleme ve çek açma yasağı bulunmadığı (ayrıca, tüzel kişi hesap sahibinin yönetim organında görev yapan, temsilci olan veya imza yetkilisi olan kişilerin de çek düzenleme ve çek hesabı açma yasağı bulunmadığı)
hususunda Bankamıza yazılı beyanda bulunması gerekmektedir.
​5941 sayılı Kanun gereğince çek hesabı gerçek kişiler kendileri adına çek düzenlemek üzere bir başkasını temsilci veya vekil olarak tayin edemezler.
Konvertibl dövizler üzerinden düzenlenmiş, uygun şekil şartlarını taşıyan, süresi içinde ibraz edilmiş;
 
• IMO (International Money Order), Bankamız üzerine keşideli (yabancı bir banka tarafından düzenlenip, üzerinde çeki ödeyecek banka olarak 'Türkiye İş Bankası' yazan) çeklerin karşılıkları tüm şubelerimiz tarafından ödenir.
• Yabancı bir bankadaki firma veya şahısların hesaplarının üzerine keşideli (Şahıs Çekleri) olanlar ile diğer yabancı banka çeklerinin karşılıkları ise tüm şubelerimizce muhabir bankalara gönderilmek üzere işleme alınmakta olup, çek bedeli hesaplarımıza alacak kaydedildikten sonra müşterilerimize ödenmektedir.

Ödemeler
Otomatik ödemelerinizin başlama tarihi kurumla anlaşmamıza göre değişebilmektedir. Dijital Bankacılık Kanallarımızdan talimat verirken son işlem ekranında, otomatik ödemelerinizin hangi tarihten itibaren geçerli olacağına dair bilgi verilmektedir.
İnternet şubesinde bulunan “Ödemeler | Fatura | Talimat Değişiklikleri“ menüsünden mevcut otomatik fatura ödeme talimatlarınızı,
Ödemeler | Fatura | Otomatik Ödemelerim“ menüsünden ödenmiş fatura bilgilerini görebilirsiniz.
İnternet şubesinde bulunan “ Ödemeler | Fatura | Talimatlı Fatura Ödeme “ menülerinden ya da 0 850 724 0 724  numaralı Telefon Şubemizde müşteri numaranız ve müşteri şifrenizi tuşlayarak bağlanacağınız müşteri temsilcisi yardımı ile mevcut talimatınızı iptal etmeden sadece ödenmesini istemediğiniz faturanın iptalini gerçekleştirebilirsiniz.
Farklı kanallardan ödediğiniz kurum faturalarını Bankamızdan son ödeme tarihinden önce iptal ettirmeniz gerekmektedir. Fatura iptalini İnternet Şubesinden "Ödemeler >  Fatura > Talimatlı Fatura Ödeme" menüsünden veya 0 850 724 0 724  numaralı Telefon Şubemizde müşteri numaranız ve müşteri şifrenizi tuşlayarak bağlanacağınız müşteri temsilciniz yardımıyla gerçekleştirebilirsiniz.
Anlaşmalı olduğumuz kurumların faturaları için otomatik ödeme talimatınızı şubenize uğrayarak veya Dijital Bankacılık hizmetlerimiz sayesinde İnternet Şubemiz veya Telefon Şubemizi arayarak müşteri temsilcilerimiz aracılığıyla hemen verebilirsiniz.


SOS (Sınırsız Otomatik Servis) uygulaması ile hesabınızda para olmasa bile ödemeleriniz aksamaz.


 
Detaylı bilgi​​
Anlaşmalı kurumlara ait faturalarınız için Maximum Kart'ınızdan otomatik ödeme talimatı verebilirsiniz. Böylece, faturalarınız kredi kartınızdan tahsil edilirken MaxiPuan kazanmaya devam edersiniz.

Avea, Turkcell, Vodafone, TTNET, Smile ADSL, Superonline ve Avon faturaları hariç, kredi kartınızda talimatlı faturalarınızın tahsilatına istinaden her fatura döneminde kredi kartınıza yansıtılacakücret bilgileri.​​
​Otomatik ödeme talimatınızı; şubelerimizden iptal edebileceğiniz gibi, Dijital​ bankacılık sistemimizi kullanıyorsanız, İnternet Şubenizden "Ödemeler-> Fatura-> Talimat Değişiklikleri" menülerini kullanarak veya 0850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemizden müşteri temsilcilerimiz aracılığıyla ile iptal edebilirsiniz.
​Kredi kartınıza talimat vererek faturalarınızı ödeyebileceğiniz anlaşmalı kurumların isimlerine internet sayfamızdaBireysel > Ödemeler> Fatura Ödemeleri > Anlaşmalı Kurumlar​ bölümünden ulaşabilirsiniz. Kredi kartından talimatlı fatura ödeme hizmeti verdiğimiz kurum sayısının arttırılması konusundaki çalışmalarımız ise devam etmektedir.

​Fatura ödeme işlemleri ile ilgili olarak, anılan kurum ve Bankamız arasındaki paylaşım uyarınca, ödeme ile ilgili iade yetkisi ilgili kuruma aittir. Bankamız  fatura ödeme işlemlerine yalnızca aracılık etmektedir. 
Yapılan yanlış işlemin iadesine yönelik talebiniz ilgili kurum  tarafından  değerlendirilmelidir.​
​Fatura ödeme talimatlarında Aboneliğin kart sahibine ait olması şartı aranmamaktadır. ​ ​​​
Vergi ödeme işleminizi İnternet Şubemizi kullanarak saat 23:00'e kadar gerçekleştirebilirsiniz.​
İnternet Şubemizden ödediğiniz vergiyi, vergi ödemesini gerçekleştirdiğiniz gün içerisinde saat 23.00'e kadar iptal edebilirsiniz.​​

​İnternet şubemiz aracılığıyla yalnızca Gayrimenkul Sermaye İradı ve Motorlu Taşıt Vergisi ile Trafik Para Cezaları kredi kartlarımız ile ödenebilmektedir.


Diğer vergi borçlarınızı kredi kartınız ile ödemek içinwww.gib.gov.tr​ adresini kullanabilirsiniz.

Yatırımcı İlişkileri
​İş Bankası’nın vizyon ve amaçlarınaulaşmak için ​
Tarihçeiçin​​
​İş Bankası’nın ortaklık yapısı hakkındadetaylı bilgi​
İş Bankası’nın Yönetim Kurulu Üyelerinin listesine ve özgeçmişlerineulaşmak için ​​​​
​İş BankasıAna Sözleşmesi için ​​​
​İş Bankası yıllık faaliyet raporları hakkındadetaylı bilgi​​
​İş Bankası’nınkredi derecelendirme notları​​
​İş Bankası’nın iştirakleri ​hakkındabilgi için​
​İş Bankası’nınKurumsal Yönetim İlkelerine Uyum Raporu ​​
​İş Bankası Bilgilendirme Politikası içindetaylı bilgi​​
​İş Bankası Yatırımcı Sunumu hakkındabilgi almak için ​​
Doğrudan Borçlandırma Sistemi
İlgili ana firmanın çalışma koşulları hakkında ayrıntılı bilgi almak için en yakın şubemize başvurabilirsiniz.
​DBS komisyonları, DBS kapsamında tahsis edilen limitler üzerinden hesaplanmakta olup, Ocak-Nisan-Temmuz ve Ekim aylarının başında olmak üzere yılda 4 taksitte sistem tarafından otomatik olarak tahsil edilmektedir.
​DBS limitleri, yalnızca ilgili ana firmanın sistemimize göndereceği fatura bedelleri için kullanılmaktadır. Bu limiti tanımlı bir başka otomatik ödeme için kullanmanız ya da bu limitten nakit çekim yapmanız mümkün değildir.
​DBS limiti, yalnızca ana firma tarafından sistemimize gönderilecek faturalar için kullanılacak olup, başka bir amaçla bu limitin kullanılması mümkün değildir. Bu nedenle, hesabınızdan ödenmesini talep ettiğiniz başka otomatik ödeme talimatlarınız var ise, yeni bir hesap açılarak DBS limitinin bu yeni açılan hesaba tanımlanması daha doğru olacaktır.
​Tanımlanacak DBS limiti, yalnızca ilgili ana firmanın fatura ödemelerinde kullanılabilecek olup başka bir amaçla bu limitin kullanılması mümkün değildir. Bu nedenle, aynı hesapta başka bir otomatik ödeme talimatı varsa, yeni bir hesap açılarak DBS limitinin bu yeni açılan hesaba tanımlanması gerekmektedir.
​DBS talimatınızın olduğu şubenize iptalle ilgili talimat vermeniz yeterli olup, iptalle ilgili gerekli işlemler şubeniz tarafından başlatılacaktır. Ancak Bankamız sisteminde ana firma tarafından, tahsisli limitiniz dahilinde yüklenmiş faturalarınız var ise yüklü faturaların tahsil edilmesi gerekmektedir.
​Limit tahsis edilen tüm müşterilerin listesi, sistem tarafından tarafınıza otomatik olarak iletilmektedir. Ayrıca, ilgili listelere her an ticari inernet şubemiz ya dahttps://bayinet.isbank.com.tr/faturanet/ adresinden tarafınıza sağlanan kullanıcı adı ve şifre ile giriş yaparak ulaşabilirsiniz.
Diğer Hizmetler
İş Bankası’na, yurtdışı örgütümüz aracılığıyla on-line olarak ve dünyanın her yerindeki bankalardan havale gönderilebilmektedir.​
​Tüm şubelerimizden ve İnternet Şubemiz veya Telefon Şubemiz aracılığıyla yurtiçi ve yurtdışı bankalara döviz transferi yapabilirsiniz.
Detaylı bilgi​
​Bankamız hesapları arasında yapılan havale işlemlerinde aktarılan tutar online olarak alıcı hesaba geçer. Bu nedenle, hatalı bir hesaba havale yaptığınızda durumun incelenmesi için hesabınızın ait olduğu  Şubemize bildirimde bulunmanız gerekmektedir.
​EFT (Elektronik Fon Transferi), Merkez Bankası aracılığı ile bankaların birbirlerine para aktarmasını sağlayan bir sistemdir.
Bankaların birbirleri nezdinde bulunan hesapları izleme olanağı bulunmadığından, EFT alıcı bilgileri belirtilerek karşı bankaya gönderilmekte, hesaba geçme işlemi alıcı bankanın sorumluluğuna bırakılmaktadır.
Bu nedenle, bir başka bankaya yaptığınız EFT işlemi sonrasında Bankamızca verilen sorgu numarası gönderdiğiniz paranın alıcı bankaya ulaştığını göstermektedir. Alıcı banka tarafından hesaba geçirilip geçirilmediğini ancak ilgili bankadan öğrenebilirsiniz.
Bankamıza ait vadesiz TL hesaplarına yapılan EFT işlemlerinde, EFT tutarları hesap bilgilerinin doğru girilmesi koşulu ile otomatik olarak alıcı hesaba geçmektedir.
Girdiğiniz bilgilerin hesapla tam olarak uyuşmaması halinde EFT tutarı ilgili Şube tarafından hesaba geçirilebilmektedir.
Bankamıza ait vadesiz TL hesabınıza bir başka bankadan gönderilen EFT’ nin hesaba geçmemesi durumunda konu ile ilgili olarak hesabınızın bağlı olduğu  Şubemizle görüşebilirsiniz.
​Bankamızdan OGS cihazı veya HGS etiketi temin etmek için şubelerimize başvurabilirsiniz. Ayrıca, 1. sınıf OGS cihazı için İnternet Şubemizden veya Bankamatiklerimizden,  1. sınıf HGS etiketi için İnternet Şubemizden de talepte bulunabilirsiniz.

İş Bankası OGS cihazı ve HGS etiketi hakkında detaylı bilgi​​
​Problem yaşadığınız tarihten itibaren 45 gün içinde OGS Danışma Merkezinin 444 11 17 numaralı telefonundan ya da ogs@kgm.gov.tr adresine e-postayla başvuruda bulunduğunuz takdirde gerekli inceleme ve düzeltme işlemleri Karayolları tarafından yapılabilecektir. (Dilekçenizde araç plakanızı; OGS hesap numaranızı; giriş/çıkış istasyonlarınızı mutlaka belirtiniz.​)
​OGS cihazını veya HGS etiketinizi Şubelerden veya Telefon Şubemizden ( 0850 724 0 724 ) kullanıma kapattırabilirsiniz. HGS iptali, ayrıca İnternet Şubesi üzerinden Ödemeler-> HGS/OGS-> HGS İptal" menüleri aracılığı ile de yapılabilir.
 
İptalin gerçekleşmesi halinde; OGS / HGS içindeki bakiye,  kurumdan geçiş gelme ihtimaline karşılık düzenlenen protokole istinaden 30 gün bekletildikten sonra etiketinizin bağlı olduğu vadesiz hesaba / kredi kartına, ilgili hesabın veya kredi kartının açık olması koşuluyla iade edilir.
​SOS ve Maksimum Hesap talimatınızı İnternet Şubemiz, Telefon Şubemiz veya Şubelerimizden verebilirsiniz.
Maksimum Hesap’tan yararlanabilmek için öncelikle SOS – Sınırsız Otomatik Servis hizmetimizden yararlanmanız gerektiğini belirtmek isteriz.

SOS ve Maksimum Hesap talimatlarınızı, dilediğiniz zaman başvuruda geçerli kanallarımızın herhangi birinden iptal edebilirsiniz.

Detaylı bilgi​​
​Tüm şubelerimizden, İnternet Şubemiz, İşCep ve Bankamatiklerimizden vergi ödemenizi gerçekleştirebilirsiniz.
​Tüm şubelerimizden, internet şubemiz, İşCep ve bankamatiklerimizden SGK prim ödemelerinizi gerçekleştirebilir ve SSK Cari Dönem ve Bağ-Kur Cari Dönem primleriniz için otomatik ödeme talimatı verebilirsiniz.
X Kapat