Ticari İnternet Şubesi
Ticari internet şubesi üzerinden verdiğim ileri tarihli çoklu havale ve çoklu EFT talimatlarım ne zaman gerçekleşir?
Ticari internet şubemiz aracılığıyla yapılan ileri tarihli çoklu havale ve çoklu EFT işlemleri sistem tarafından saat 10:30’da gerçekleştirilir. İleri tarihli çoklu para aktarma talimatlarınız için hesaplarınızı 10:30’a kadar müsait hale getirmeniz gerekir.
Açılış sayfasındaki panelleri görmek istemiyorum. Ne yapmam lazım?
Panelleri tamamen kaldıramazsınız ancak panel başlığında solda bulunan ok ikonuna tıklayarak paneli küçültebilirsiniz.
Açılış sayfasında hesap panelinde gördüğüm hesapları nasıl değiştirebilirim?
Hesaplar panelinin başlığında bulunan "düzenle" butonuna basınız. Açılan pencereden en fazla 5 tane olmak üzere görmek istediğiniz hesapları seçebilirsiniz.
Açılış sayfasındaki panellerin yerlerini değiştirebilir miyim?
Evet. Panellerin yerini aşağıya ve yukarıya doğru sürükleyip bırakarak değiştirebilirsiniz.
Sık kullanılan işlemlerimi kendim nasıl belirlerim?
Sık kullanılan işlemleriniz, ana menünün altındaki "Sık kullanılanlar" penceresinde otomatik olarak listelenir. Dilerseniz burada yer alan işlemleri seçip işaretleyerek her zaman burada görüntülenmesini sağlayabilirsiniz. İşaretini kaldırdığınız takdirde sistem otomatik olarak sık kullanılanları göstermeye devam eder.
Gelen Kutusu ne işe yarıyor?
Gelen Kutusu ile Bankamızın Dijital Bankacılık işlemleri ile ilgili size gönderdiği mesajları ve diğer kullanıcıların size gönderdiği mesajları görüntüleyebilirsiniz. Buraya gelen mesajlar e-posta adresine gönderilemez veya başka bir adresten görüntülenemez. Ayrıca metin içerikleri değiştirilemez ve mesajlar başkalarına iletilemez.
Hesap bilgilerim panelimdeki bilgiler kayboldu. Onları tekrar nasıl görüntüleyeceğim?
Panellerdeki bilgileri görüntülemek için panel başlığında sol tarafta bulunan ok ikonuna tıklayarak paneli açabilirsiniz. Ayrıca aynı ok ile paneli kapayabilirsiniz.
Tüm hesap listesine nasıl ulaşabilirim?
Hesaplarım ana sayfasından ilgili hesap türünün panelindeki "Tüm Hesaplarım" butonuna basarak veya sol menüden Hesaplarım>Hesap Özetlerim' e tıklayarak hesap listelerinizi açabilirsiniz. Bu ekrandaki sekmelerde gezerek farklı hesap türlerinin listesini görebilirsiniz. 20’den fazla hesabınızın olması durumunda ileri-geri ikonlarını kullanarak diğer hesaplarınızı da görüntüleyebilirsiniz.
Hesaplarımın IBAN'larını nasıl görüntüleyebilirim?
Hesap listesinde hesap numarasının yanındaki "IBAN" butonuna tıklayarak görüntüleyebilirsiniz. Ayrıca buradan IBAN'ı kopyalayıp metin olarak yapıştırabilirsiniz.
Hesap rumuzunu nasıl değiştiririm?
Hesaplarım>Hesap Özetlerim seçilince açılan hesap listesinden ilgili hesabı seçiniz. Açılan ekranda "Hesap Detayları" bölmesinden rumuzu değiştirebilirsiniz. Rumuz yalnızca tam yetkili tarafından değiştirilebilir.
Yatırım hesabı portföyümü nasıl görebilirim?
Hesaplarım>Hesap Özetlerim seçilince açılan ekrandan "Yatırım" sekmesinden ilgili yatırım hesabına tıklayınız. Açılan ekranda "Portföy" sekmesinde bu bilgilere ulaşabilirsiniz. İlgili panellere basarak kıymetlerin detaylarını görüntüleyebilirsiniz.
Hesap özetimi e-posta ile alabilir miyim?
Evet. Hesap özetinin listelendiği ekranda "zarf" ikonuna tıklayarak, sistemde kayıtlı olan e-posta adresinize veya başka e-posta adreslerine hesap özetlerinizi alabilirsiniz. Hesap özetinizi düzenli olarak almak isterseniz Bilgi Sorma-Güncelleme menüsünden "Bilgilendirme Tercihlerim" işlemini kullanabilirsiniz.
Hesap özetimi kaydedebilir miyim?
Evet. Hesap özetinin listelendiği ekranda ilgili ikona tıklayarak Excel formatında kaydedebilirsiniz.
Geçen ay yaptığım fatura ve çek işlemlerini görmek istiyorum. Nasıl yapacağım?
Hesap hareketlerinin listelendiği ekranda "Ara" sekmesine tıklayınız. Buradaki tarih aralığı alanına istediğiniz tarihleri giriniz. İşlem tipi olarak aynı anda "Fatura" ve "Çek" seçebilirsiniz. "Listele" butonuna bastığınızda istediğiniz hareketleri görüntüleyeceksiniz.
Hesap hareketlerinde işlem tipi ile filtreleme yapmak için birden çok arama kriteri seçtim ama hepsinin adı burada yazmıyor. Neden?
Filtrelemede birden çok kriter seçildiğinde isimler, yazdığı alana sığmıyorsa "+" işareti ile kaç adet kriter gösterilemiyorsa sayısı görüntülenir. İşlem tipi filtresine tıkladığınızda seçtiğiniz kriterlerin hepsini görüntüleyebilirsiniz.
Dekontları nasıl görüntüleyebilirim?
Hesaplar/Dekontlar menüsünden ve Hesaplar/Hesap Özetleri menüsünden hesap hareketinin satırında bulunan "Dekont" butonuna basarak dekontları görüntüleyebilirsiniz.
Bir hesabın hesap hareketlerini görüntülerken başka bir hesaba bakmak istediğimde menüye geri mi dönmem gerekiyor?
Hayır. Aynı ekranda bulunan "Hesap" kutusundan dilediğiniz hesabı seçip aynı ekrandan hesap hareketlerini görüntüleyebilirsiniz.
Çoklu havale/EFT listesi yüklerken ileri tarihli EFT işlemleri için nelere dikkat etmeliyim?
İleri tarihli EFT kayıtlarında alıcı IBAN bilgisinin bulunması zorunludur ve içinde bulunulan günden en fazla 1 yıl sonrası işlem tarihi olarak seçilebilir. İşlem tarihi tatil gününe denk geliyor ise (haftasonu, resmi tatil gibi) ilgili kaydın işlem tarihi otomatik güncellenerek bir sonraki iş gününe atılır.
Çoklu havale/EFT işlemleri için hangi formattaki dosyaları yükleyebilirim?
Excel/ Havale-EFT, Excel/ Havale, Excel/ EFT, SAP ve Text.
Çoklu havale/EFT işlemlerinde listeye tanımlı alıcı nasıl eklerim?
Tanımlı alıcı ekle" butonuna tıklanması ile birlikte tanımlı alıcılarınızı listelendiği bir sayfa açılır. Tanımlı alıcılarınızı listeye bu sayfa aracılığıyla ekleyebilirsiniz.
Çoklu havale/EFT liste işleminde Tanımlı alıcı sayfasında tanımlı alıcı gösterilmiyor, ne yapabilirim?
Hesap tanımlama menüsünden ya da şubeniz aracılığıyla alıcı hesabı ekleyebilirsiniz.
Çoklu havale/EFT liste işleminde “Sadece alıcı listelerini göster” butonuna tıkladığımda ekran boş geliyor, neden olabilir?
Alıcı listeniz bulunmadığı durumda bu butona tıkladığınıza sayfa boş gelecektir. Alıcı Listeleri menüsü aracılığıyla alıcı listesi oluşturabilirsiniz.
Çoklu para aktarma işlemlerimin durumlarını görebilir miyim?
Çoklu para aktarma işlemlerinizin durumlarını "Liste Durumu " menüsü aracılığıyla görebilirsiniz.
Çoklu para aktarmada alıcı listesi oluşturmak istediğimde hata alıyorum, ne yapmam gerekir?
Alıcı listesi oluşturabilmeniz için tanımlı alıcı hesabınız olması gerekmektedir. Hesap tanımlama menüsünden ya da şubeniz aracılığıyla alıcı hesabı ekleyebilirsiniz.
Çoklu para aktarmada alıcı listemdeki alıcı hesap bilgilerini değiştirmek istiyorum, ne yapabilirim?
Alıcı Listeleri>Liste Yönetimi menüsü aracılığıyla listenize yeni kayıt ekleyebilir veya kayıt çıkarabilirsiniz.
Çoklu para aktarmada oluşturduğum bir alıcı listesini silebilir miyim?
Alıcı Listeleri>Liste Yönetimi menüsü aracılığıyla oluşturduğunuz listeleri silebilirsiniz.
Çoklu para aktarmadaki alıcı listesini sildiğimde tanımlı alıcı hesabı da silinir mi?
Alıcı listesini sildiğinizde sadece oluşturduğunuz alıcı listesi silinir. Tanımlı alıcı hesaplarınız silinmez. Tanımlı alıcı hesaplarınızı Para Aktarma/Alıcı Tanımlama/Havale Alıcısı Silme ve EFT Alıcısı Silme menülerinden silebilirsiniz.
Çoklu para aktarmada onaya gönderdiğim işlemlerle ilgili onaycılara hatırlatma yapabilir miyim?
Onaya gönderdiğiniz işlemler için onaylayacak olan tüm kullanıcılara “Hatırlat” butonu aracılığıyla hatırlatma yapabilirsiniz.
Çoklu Havale/EFT - Onay İşlemleri menüsünde sekmelerde sağ üst köşede bulunan balon ne işe yarıyor?
Bu balon yardımı ile gerçekleştirmek istediğiniz işlemleri onaylarsınız.
Çoklu para aktarmada Onay İşlemlerinde Onaya Gönderdiklerim sekmesi ne için kullanılır?
Bu sayfa yardımı ile diğer kullanıcılara onaylanması için gönderdiğiniz işlemleri takip edebilirsiniz. Onaya gönderdiğiniz işlemler için hatırlatma gönderebilir veya işlemleri iptal edebilirsiniz.
Çoklu Havale/EFT Onay İşlemlerinde Onaya Gönderdiklerim sekmesi ne için kullanılır?
Bu sayfa yardımı ile diğer kullanıcılara onaylanması için gönderdiğiniz işlemleri takip edebilirsiniz. Onaya gönderdiğiniz işlemler için hatırlatma gönderebilir veya işlemleri iptal edebilirsiniz.
Onayladıklarım sayfası ne için kullanılır?
Bu sayfa yardımı ile onayladığınız işlemlerin durumlarını takip edebilirsiniz. Onayladığınız bir işlemin onayını iptal edebilirsiniz.
Çoklu Havale/EFT Onay İşlemleri menüsünde Hazırladıklarım sekmesi ne için kullanılır?
Bu sayfa yardımı ile onaylamak veya onaya göndermek için hazırladığınız ancak henüz tamamlamadığınız işlemlerin detaylarını görebilir, onaylayabilir veya onaya gönderebilirsiniz.
Çoklu Havale/EFT Onay İşlemleri menüsünde Düzeltme İçin Geri Gönderilenler sekmesi ne için kullanılır?
Bu sayfa yardımı ile onaya gönderdiğiniz ancak düzeltme için size geri gönderilen işlemleri takip edebilirsiniz. Düzeltme için geri gönderilen işlemleri düzeltip tekrar onaya gönderebilir veya iptal edebilirsiniz.
Çoklu havale/EFT Onay İşlemleri menüsünde Onaylayacağım İşlemler sekmesi ne için kullanılır?
Bu sayfa yardımı ile onayınıza gönderilmiş işlemleri takip edebilirsiniz. Onayınıza gönderilen işlemler için onaylama, reddetme, düzeltme için geri gönderme işlemlerini yapabilirsiniz.
Çoklu Havale/EFT menüsünden onayımda bekleyen bir işlemi onayladım ama işlem gerçekleşmedi. Neden onayladığım işlemlerde durumu "Onay Bekliyor" olarak gözüküyor?
Bu işlemin gerçekleşmesi için birden fazla kişinin onaylaması yönünde kural tanımlanmıştır. Diğer kişi/kişiler bu işlemi onayladığında işlem gerçekleşecektir.
Havale ve EFT için limit belirleyebilir miyim?
Firma için günlük havale ve günlük EFT limiti belirleyebilir ve kullanıcılar için işlem başına limit ve günlük limitleri tanımlayabilirsiniz.
Tahsile/Teminata verdiğim çeki nasıl görüntülerim?
Görüntülemek için Çek-Senet menüsünü seçip tahsile verdiğiniz çekler için Tahsil Çekleri, teminata verdiğiniz çekler için Teminat Çekleri işlemine tıklayınız. Çekler keşide tarihine göre "Bugün", "Yarın" ve "Tümü" sekmelerinde listelenmektedir. Aradığınız çeki gerekirse filtrelemeleri de kullanarak bulduktan sonra görüntülemek için oka tıklayınız. Açılan satırda çekle ilgili detaylı bilgiler ve yapılabilecek işlemlerin butonları görüntülenir. "Görüntüle" butonuna tıklayarak, çekin ön ve arka yüzünü görüntüleyebilir, bastırabilir veya e-posta olarak gönderebilirsiniz.
Tahsile/Teminata verdiğim çeki nasıl bulabilirim?
Çek-Senet menüsünü seçip tahsile verdiğiniz çekler için Tahsil Çekleri, teminata verdiğiniz çekler için Teminat Çekleri işlemine tıklayınız. Keşide tarihine göre çeki görüntülemek için "Bugün", "Yarın" ve "Tümü" sekmelerinden birini seçebilirsiniz. Filtreleme kriterlerini kullanarak aradığınız çeki kolaylıkla bulabilirsiniz.
Tahsile/Teminata verdiğim çeklerde sağ üst köşede bulunan balon ne işe yarıyor?
Sayfada yaptığınız tüm işlemler bilgi balonu içerisinde özetlenir ve oradaki “Tamamla” butonuna basmanızla tamamlanır.
Firmanın bugün ödenecek çeki olduğunu biliyorum ama internet şubesinden göremiyorum. Neden?
Çeklerin bağlı olduğu hesaba yetkiniz olmayabilir.
İnternet şubesinden hangi çekleri görebilirim?
TL cinsinden, tahsile verdiğiniz çeklerinizi, teminata verdiğiniz çeklerinizi görebilirsiniz. Yabancı para çeklerinizle ilgili şubenizden bilgi alabilirsiniz.
Çek görüntülerini görebilir miyim?
Bankamız tarafından taranmış olan çekleri görebilirsiniz. Görüntülemek için ilgili çeklerin listelendiği ekranda ilgili çekin satırına tıkladıktan sonra açılan detay satırındaki "Görüntüle" butonuna tıklayınız. Çekin ön ve arka yüzünü görebilirsiniz.
Çek bilgilerini bilgisayarıma kaydedebilir miyim?
Çek bilgilerinin bulunduğu ekranın altında bulunan, bilgisayara kaydetme ikonuna tıklayarak Excel formatında kaydedebilirsiniz.
Çek bilgilerini e-posta ile alabilir miyim?
Çek bilgilerinin bulunduğu ekranın altında bulunan e-posta ile alma ikonuna tıklayarak sistemde kayıtlı olan e-posta adresinize veya başka e-posta adreslerine alabilirsiniz.
Sadece belli bir tarih aralığındaki veya belli bir hesaba bağlı çeklerimi görmek istiyorum. Nasıl yaparım?
Tarih, tutar, çek numarası, çek türü, çekin bağlı bulunduğu banka, şube ve hesap numarası kriterlere göre istediğiniz aramayı yapabilirsiniz veya "Gruplama" özelliğini kullanarak hesap, durum ve tarihe göre gruplama yapabilirsiniz.
Tahsile verdiğim çekler için geri çekme ve ileri tarihe atma talebi giremiyorum. Neden?
İşleme yetkiniz olmayabilir veya çekle ilgili daha önce girilmiş bir talep bulunmaktadır. Talep sonuçlandığında yeniden işlem yapabilirsiniz.
Tahsile verdiğim çeklerimi geri çekme talebi girebilir miyim?
İş Bankası çekleri için talep girişi en geç 13:30’ da yapılabilir. Diğer banka çekleri için talep girişleri en geç 12:30 ‘da yapılabilir.
Tahsile verdiğim çeklerimi ileri tarihe atma talebi girebilir miyim?
İş Bankası çekleri için talep girişi en geç 13:30’ da yapılabilir. Diğer banka çekleri için talep girişleri en geç 12:30 ‘da yapılabilir.
Tahsile verdiğim çekimi geri çekme talebimden vazgeçersem ne yapmalıyım?
İşlemi tamamlamadıysanız "Geri Al" butonuna tıklayabilirsiniz. Firma içi onaydaysa talebi "Onaya Gönderdiğim İşlemlerim" den iptal edebilirsiniz. Talep şubeye ulaştıktan sonra talebinizi iptal etmek için şubenizle görüşmeniz gerekmektedir.
Senetlerimin bazılarını internet şubesinden izleyemiyorum. Neden?
Senetlerinizin internet şubesinden görüntülenebilmesi için şubenize başvurunuz.
Keşide ettiğim çekleri internet şubesinden görebilir miyim?
Çek ve Senet menüsünde yer alan Keşide Edilen Çekler->Bilgi Girişi/Yükleme işleminden keşide ettiğiniz çeklerin girişini yapıp, Keşide Edilen Çekler->Bilgi Görüntüleme işleminden görebilirsiniz.
Çek karnesi talebinde bulunabilir miyim?
İşleme yetkiniz bulunması durumunda başvuruda bulunup şubenize iletebilirsiniz.
Sürekli çek basım formu talebinde bulunabilir miyim?
İşleme yetkiniz bulunması durumunda başvuruda bulunup şubenize iletebilirsiniz.
Çek başvurularımın durumunu nasıl takip edebilirim?
Çek ve Senet menüsünde yer alan Çek Talepleri İzleme işlemi ile takip edebilirsiniz.
Teminat çeklerimi değiştirme talebi giremiyorum. Neden?
İşleme yetkiniz olmayabilir, daha önce çekle ilgili girilmiş bir talep olabilir veya işlem yapmak istediğiniz çek Kıbrıs Şubelerimize ait olabilir. Daha önce çekle ilgili girilmiş bir talep varsa, talep sonuçlandığında yeniden işlem yapabilirsiniz.
Teminat çeki değiştirme işleminde neden ONAYLA butonuna tıklayamıyorum?
İşlemi onaylayabilmeniz için teminattan çekeceğiniz çek tutarının≤ yerine koyacağınız tahsil çekinizin/çeklerinizin toplam tutarı olması gerekmektedir.
Tahsil/teminata verdiğim senetleri nasıl görüntülerim?
Çek ve Senet menüsünden "Tahsil Senetleri" veya "Teminat Senetleri" işlemlerini seçerek vade tarihi bugün, vade tarihi bir sonraki gün olan çeklerinizi ve tüm çeklerinizi farklı sekmelerde görüntüleyebilirsiniz.
Sadece iade edilen tahsil/teminata verdiğim senetleri nasıl görüntülerim?
Senetlerin listelendiği ekrandaki filtreleri kullanarak aradığınız kriterlere uygun senetlerinizi görüntüleyebilirsiniz. Şube Kodu, Senet No, Vade Tarihi, Ödenme Tarihi, Tutar, Ödenen Tutar, Borçlu Adı, Durum, Alacaklı Hesap başlıklarında filtreleme yapabilirsiniz.
Onaydaki çek işlemleri için tek tek işlem yapabilir miyim?
Çek ve senet işlemleri için onaylama, reddetme ve düzeltme için geri gönderme işlemlerini tek tek yapabilirsiniz.
Onaya gönderdiğim çek işlemleriyle ilgili olarak diğer onaycılara hatırlatma yapabilir miyim?
Onaya gönderdiğiniz işlemler için onaylayacak olan tüm kullanıcılara “Hatırlat” butonu aracılığıyla hatırlatma yapabilirsiniz.
Çek onay işlemlerinde sağ üst köşede bulunan balon ne işe yarıyor?
Bu balon yardımı ile gerçekleştirmek istediğiniz işlemleri onaylarsınız.
Çek onay işlemlerinde Onaya Gönderdiğim İşlemler sayfası ne için kullanılır?
Bu sayfa yardımı ile diğer kullanıcılara onaylanması için gönderdiğiniz işlemleri takip edebilirsiniz. Onaya gönderdiğiniz işlemler için hatırlatma gönderebilir veya işlemleri iptal edebilirsiniz.
Çek onay işlemlerinde Onayladığım İşlemler sayfası ne için kullanılır?
Bu sayfa yardımı ile onayladığınız işlemlerin durumlarını takip edebilirsiniz. Onayladığınız bir işlemin onayını iptal edebilirsiniz.
Çek onay işlemlerinde Onaylayacağım İşlemler sayfası ne için kullanılır?
Bu sayfa yardımı ile onayınıza gönderilmiş işlemleri takip edebilirsiniz. Onayınıza gönderilen işlemler için onaylama, reddetme, düzeltme için geri gönderme işlemlerini yapabilirsiniz.
İnternet şubesinden POS hesabı ekstrelerimi görebilir miyim?
İnternet şubesinden POS işlemleri ekstrelerini, üretim tarihlerini, ekstre hareketlerini görebilirsiniz. Dilerseniz yeni ekstre tanımlayabilir, tanımlı ekstre tercihlerinizle ilgili değişiklik yapabilir veya tanımlı ekstre tercihlerinizi silebilirsiniz.
İnternet şubesinden POS işlemlerimi görebilir miyim?
İnternet şubesinden POS işlemlerinizi tüm detaylarıyla görüntüleyebilirsiniz.
Firmamın internet şubesi kullanımıyla ilgili tanımlamaları internet şubesinden yapabilir miyim?
İnternet şube aracılığıyla firmanızın internet şubesini kullanacak yetkilileri için tanımlamaları Kurumsal Ayarlar>Firma Ayarları menüsü aracılığıyla yapabilirsiniz. Bu tanımlamaları yalnızca firmanın tam yetkili olarak tanımlanmış kullanıcısı İnternet Şubesine ileri güvenlik aracı ile girmesi durumunda yapabilir. Bunun için şubenize tanımlamalarınızı internet şubesi aracılığıyla yapmak istediğinizi bildirmeniz gerekmektedir.
Firmam için hangi tanımları internet şubesi aracılığıyla yapabilirim?
Firmanızın internet şubesi işlemlerinde kullanılmasını istediğiniz hesaplarını, internet şubesinde yapılmak istenen işlemleri, para aktarma yapılacak hesapları ve internet şubesinin kullanılmasını istediğiniz zamanları tanımlayabilirsiniz.
Firmamın internet şubesi işlemlerinde kullanacağı hangi hesapları tanımlayabilirim?
İnternet şubesi işlemlerinde kullanılacak vadeli/vadesiz TL, Döviz ve altın hesapları, yatırım hesapları ve kredi kartları için tanımlama yapabilirsiniz.
Firmam için internet şubesinde hangi işlemleri tanımlayabilirim?
İnternet şubesinde yer alan tüm işlemler için kullanılması veya kullanılmamasına ilişkin tanımlama yapabilirsiniz.
Firmamın internet şubesini kullanmasını istediğim zamanları nasıl tanımlayabilirim?
Firmanız için internet şubesinin kullanılacağı günleri, bu günler içindeki kullanım yapılacak saatleri, ülkeleri, IPleri, tatil günlerindeki kullanım tercihlerinizi internet şubesinden tanımlayabilirsiniz.
İnternet şubesini kullanacak yetkililerle ilgili tanımları internet şubesinden yapabilir miyim?
İnternet şubesi aracılığıyla firmanızın internet şubesini kullanacak yetkilileri için tanımlamaları Kurumsal Ayarlar>Kullanıcı Ayarları menüsü aracılığıyla yapabilirsiniz. Bu tanımlamaları yalnızca firmanın tam yetkili olarak tanımlanmış kullanıcısı internet şubesine ileri güvenlik aracı ile girerse yapabilir. Bunun için şubenize tanımlamalarınızı internet şubesi aracılığıyla yapmak istediğinizi bildirmeniz gerekmektedir.
İnternet şubesini kullanacak yetkililer için hangi tanımları internet şubesi aracılığıyla yapabilirim?
Yetkililerinizin internet şubesi işlemlerinde kullanılmasını istediğiniz hesapları, işlemleri, para aktarma yapacağı hesapları ve internet şubesini kullanım zamanlarını tanımlayabilirsiniz.
İnternet şubesi kullanacak yetkililerin internet şubesi işlemlerinde kullanacağı hangi hesaplarını tanımlayabilirim?
Firma için tanımlanmış hesaplar arasından yetkililerin kullanmasını istediğiniz vadeli/vadesiz TL, altın ve Döviz hesaplarını, yatırım hesaplarını ve kredi kartlarını tanımlayabilirsiniz.
İnternet şube kullanacak yetkililer için internet şubesinden hangi işlemleri tanımlayabilirim?
Firma için tanımlanmış işlemler arasından yetkililerin kullanmasını istediğiniz işlemleri tanımlamayabilirsiniz.
İnternet şubesini kullanacak yetkililerin internet şubesinden yapacağı para aktarma işlemlerinde kullanması için hangi hesapları tanımlayabilirim?
Firma için tanımlanmış olan alıcı hesap tercihinin kullanıcı için de geçerli olmasını sağlayabilir ya da firma için tanımlanmış alıcı hesapları arasından yetkilinin para aktarma işlemlerinde kullanmasını istediğiniz hesapları internet şubesi aracılığıyla tanımlayabilirsiniz.
İnternet şubesini kullanacak yetkililer için internet şubesini kullanmasını istediğim zamanlarını nasıl tanımlayabilirim?
Firma için tanımlanmış olan erişim kısıtlarının kullanıcılar için de geçerli olmasını sağlayabilir ya da kullanıcılara özel gün, saat, ülke, IP ve tatil günleri tanımlayabilirsiniz.
Firma yetkililerine farklı seviyelerde yetkiler verebilir miyim?
İnternet şubesinin kullanımı için iki farklı onay yapısı bulunmaktadır. Seçtiğiniz onay yapısına uygun olarak farklı yetki seviyeleri tanımlayabilirsiniz?
Firmamın onay yapısını Rol Bazlı Onay yapısı olarak seçersem yetkiler nasıl farklılaşır?
Rol Bazlı Onay yapısında 5 farklı yetki seviyesi vardır. İzleyici, yetkisi dahilindeki hesaplar için sadece bilgi sorma işlemlerini yapabilir. Hazırlayıcı, yetkisi dahilindeki hesaplar için bilgi sorma ve onaylanması gereken işlemlerin hazırlanması işlemlerini yapabilir. Onaylayıcı, yetkisi dahilindeki hesaplar için bilgi sorma ve yetkisi dahilindeki başvuru ve para aktarma işlemlerini onaylar. Yetkili; yetkisi dahilindeki işlemler için bilgi sorma, para aktarma, başvuru işlemleri için giriş yapabilir, yetkisi dahilindekileri onaylayabilir ve ödeme işlemlerini yapabilir. Tam yetkililer, yetkili olduğu hesaplara ilişkin bilgi sorma, para aktarma ve başvuru işlemlerinin girişini, onaylanmasını, ödeme işlemlerini yapabilirler. Bununla birlikte firma ve kullanıcı ayarlarıyla ilgili tanımlamaları ve değişiklikleri de gerçekleştirebilirler.
Firma onay yapını Sirküler Bazlı Onay Yapısı seçersem yetkiler nasıl farklılaşır?
Sirküler Bazlı Onay yapısı onaylama sırasına göre Paralel ve Seri olarak ikiye ayrılır. Bu farklılık işlem onaylarının sırasıyla ilgilidir. Bunun dışında sirküler onay yapısında internet şubesini kullanacak kullanıcılar için grup ve derece belirlenir. Bu grup ve dereceleri şirketin ana sözleşmesinde yer alan grup ve derecelere uygun şekilde belirleyebilirsiniz. İşlem yetkilerini de bu grup ve derecelere uygun şekilde tanımlayabilirsiniz.
Hangi yetkilere sahip olduğumu nasıl öğrenebilirim?
Kurumsal Ayarlar>Kullanıcı Ayarları işlemini kullanarak yetkilerinizi görüntüleyebilirsiniz.
Kendi yetkilerimi değiştirebilir miyim?
Eğer tam yetkili veya şube tarafından gerekli yetkiler verildiyse, kendi yetkilerinizi ancak daraltabilirsiniz.
Bir kullanıcının rolünü değiştirmek istiyorum. Kullanıcıda düzeltme veya onaylama için bekleyen işlem varsa onlara ne olacak?
Kullanıcının mevcut rolü için onayında bekleyen işlem varsa, bu işlemleri artık o kullanıcı onaylayamayacaktır. Onun yetki düzeyinde başka biri bu işlemleri onaylayabilir. Kullanıcıya düzeltme için geri gönderilen işlemler varsa silinecektir.
Neden eskiden işlem yapabildiğim firma hesabıyla/kredi kartlarıyla artık işlem yapamıyorum?
Firma hesabı/kredi kartları işlem yapmaya kapatılmış olabilir veya işlem yapma yetkiniz kaldırılmış olabilir. Yetkilerinizi Kurumsal Ayarlar>Kullanıcı Ayarları işleminden kontrol edebilirsiniz.
Kullanıcılardan birinin durumunu "Pasif" yaparsam onunla ilgili daha sonra nasıl tanımlama yapacağım?
Kullanıcıların durumu pasif olduğu zaman da bu kullanıcılara ilişkin tanımlama yapabilirsiniz. Kullanıcının durumu "Aktif" olduğu zaman yapılan tanımlamalar geçerli olacaktır.
Kullanıcıların şirkette kendi kullanımlarına açık olan bilgisayarlardan başka yerden internet şubesini kullanmalarını nasıl engelleyebilirim?
Kurumsal Ayarlar menüsünden Firma Ayarları işlemini seçip Erişim Ayarları sekmesini seçiniz. IP Ayarları bölümünde isterseniz bilgisayarların IP aralığını girerek, isterseniz kullanıcıların şirkette kullandığı bilgisayarların IPlerini tek tek girerek bilgisayarları tanımlayabilirsiniz. Tanımlamaları kaydettiğiniz takdirde kullanıcılar için “Kullanıcı firma ayarlarını kullansın” seçeneğini işaretlerseniz, bu durumda kullanıcılar yalnızca belirlediğiniz IPlerden internet şubeye erişebilecektir. Buna ek olarak Kullanıcı Ayarları işlemi ile her kullanıcı için IP aralığı girebilir veya bir/birden fazla IP girerek ilgili IPlerden internet şubesini kullanmasını sağlayabilirsiniz.
Firma kullanıcılarının resmi tatil günlerinde internet şubesinden işlem yapmalarını nasıl engelleyebilirim?
Kurumsal Ayarlar menüsünden Firma Ayarları işlemini seçip Erişim Ayarları sekmesini seçiniz. Resmi tatil günlerinde internet şubesinin kullanılmasını istemiyorsanız, bu yetkiyi veren ilgili alandan işareti kaldırıp değişikliği kaydediniz. Yaptığınız bu değişiklik “Kullanıcı firma ayarlarını kullansın” seçeneği işaretli olan kullanıcılarda geçerli olacaktır. Dilerseniz Kurumsal Ayarlar Kullanıcı Ayarları işleminden kullanıcı bazında da resmi tatil günü ayarı yapabilirsiniz.
Kullanıcıların yalnızca hafta içi 8-5 arası internet şubesini kullanmalarını nasıl sağlayabilirim?
Kurumsal Ayarlar menüsünden Firma Ayarları işlemini seçip Erişim Ayarları sekmesini seçiniz. Gün/Zaman ayarlarının yapıldığı bölümden "Sadece seçtiğim gün ve saatlerde giriş yapılsın." seçilir. Erişime izin verilecek günler seçilir. "Sınırla" ya tıklandıktan sonra "Aşağıdaki zaman aralığında kullanabilir" seçilir. İstenen saat aralığı girilir ve "Ayarları seçili olan günlere uygula" seçildikten sonra ayarlar kaydedilir. Yapılan bu değişiklik “Kullanıcı firma ayarlarını kullansın” seçeneği işaretli olan kullanıcılarda geçerli olacaktır. Dilerseniz Kurumsal Ayarlar Kullanıcı Ayarları işleminden kullanıcı bazında da gün ve saat ayarı yapabilirsiniz.
Kullanıcıların yalnızca Türkiye ve Almanya'dan internet şubesini kullanabilmelerini nasıl sağlayabilirim?
Kurumsal Ayarlar menüsünden Firma Ayarları işlemini seçip Erişim Ayarları sekmesini seçiniz. Ülke Ayarları bölümünden erişimin yapılmasını istediğiniz ülkeleri soldaki listede seçip ok işaretine tıkladığınızda sağ tarafta göreceksiniz. Sağdaki listede Türkiye ve Almanya'yı görüntüleyip güncellemeleri kaydettiğiniz takdirde firmanın tüm kullanıcıları yalnızca bu ülkelerden internet şubesine erişebilmesini sağlayacaksınız. Yaptığınız bu değişiklik “Kullanıcı firma ayarlarını kullansın” seçeneği işaretli olan kullanıcılarda geçerli olacaktır. Dilerseniz Kurumsal Ayarlar Kullanıcı Ayarları işleminden kullanıcı bazında da ülke kısıtı tanımlayabilirsiniz.
Kullanıcının tatil günlerinde internet şubesini kullanmasını nasıl engelleyebilirim?
Kurumsal Ayarlar menüsünden Firma Ayarları işlemini seçip Erişim Ayarları sekmesini seçiniz. Tatil Günü Ayarları bölümünde "Aşağıdaki tarihler arasında giriş yapılamasın" ı seçip tarih aralığını giriniz. Ayarları kaydettikten sonra firmanın hiçbir kullanıcısı belirlediğiniz tarih aralığında internet şubesine erişemeyecektir. Yaptığınız bu değişiklik “Kullanıcı firma ayarlarını kullansın” seçeneği işaretli olan kullanıcılarda geçerli olacaktır. Dilerseniz Kurumsal Ayarlar Kullanıcı Ayarları işleminden kullanıcı bazında da tatil günü ayarı yapabilirsiniz.
Kullanıcıların internet şubesine girişlerini görebilir miyim?
Kurumsal Ayarlar>İşlem Tarihçesi işleminde İnternet Şubesi Giriş sekmesinden tüm kullanıcıların internet şubeye girişlerini ve ilgili bilgilerine ulaşabilirsiniz.
Hangi konularda Bankamdan bilgi aldığımı hangi menüden görebilirim?
Bankamızdan aldığınız bilgilendirmeleri Bilgi Sorma Güncelleme/ Bilgilendirme Tercihlerim menüsünden takip edebilirsiniz. Aldığınız bilgilendirmelere ilişkin değişiklikleri de bu menü aracılığıyla yapabilirsiniz.
Düzenli hesap özetini hangi formatlarda alabilirim?
Düzenli hesap özetlerini Text, Excel ve MT940 formatlarında alabilirsiniz.
Hangi işlemlerle ilgili bilgilendirme alabilirim?
Çek, senet ve çoklu para aktarma işlemlerine ilişkin bilgilendirme alabilirsiniz.
İşlemlere ilişkin bilgilendirmeleri nasıl alabilirim?
İşlemlere ilişkin bilgilendirmeleri e-posta ve SMS olarak, kayıtlı e-posta adresinize ve kayıtlı cep telefonunuza alabilirsiniz. Dilerseniz bilgilendirme yapılacak yeni e-posta adresleri ve cep telefonu bilgisi ekleyebilirsiniz.
Düzenli hesap özetini hangi sıklıkla alabilirim?
Düzenli hesap özetlerini tercihinize göre günlük, haftalık, aylık ve yıllık olarak alabilirsiniz.
Gelen Havale ve EFT için bildirim alabilir miyim?
Tam yetkili iseniz Bilgi Sorma Güncelleme/ Bilgilendirme Tercihlerim menüsünden Firma Bilgilendirmeleri sekmesi alında bulunan “Gelen Havale EFT Bildirimi” bölümünden gelen TL havale ve EFT’lerin SMS ve/veya e-posta ile bildirilmesi için tanımlama yapabilirsiniz.
Maaş işlemleri için hangi formatta dosya yükleyebilirim?
Text formatında yükleyebilirsiniz.
Maaş işlemlerini dosya yükleyerek yapmak zorunda mıyım?
Hayır. Maaş İşlemleri/Liste İşlemleri menüsünde Liste Hazırlama sekmesini kullanarak, ekran üzerinden de liste hazırlayabilirsiniz.
Maaş işlemlerinde onay süreci tamamlanmış olan listedeki ödemeler ne zaman ilgili hesaplara aktarılır?
Liste hazırlanırken belirlenen vade tarihinde ve işlem saatinde ödemeler ilgili hesaplara aktarılacaktır.
Maaş işlemlerinde daha önce hazırladığım listeleri tekrar kullanabilir miyim?
Evet. Listenizi hazırladıktan sonra “Listeyi Daha Sonra Kullanmak Üzere Sakla” butonunu kullanarak hazırladığınız listeyi sisteme kaydedebilir ve daha sonraki maaş işlemlerinizde tekrar kullanabilirsiniz.
Maaş listesinin ve listedeki maaş ödemelerinin durumlarını görebilir miyim?
Maaş İşlemleri/Liste Durumu menüsünden görebilirsiniz.
Maaş işlemlerinde hazırladığım listeleri iptal edebilir miyim?
Maaş ödemeleri gerçekleşmemiş listeleri, Maaş İşlemleri/Liste Durumu menüsünden iptal edebilirsiniz.
Maaş listesindeki kayıtlar için tek tek onay yapabilir miyim?
Hayır. Maaş listesindeki işlemler tek tek onaylanamamakta, liste bazında işlem yapılabilmektedir.
Maaş işlemlerinde onaya gönderdiğim işlemlerle ilgili onaycılara hatırlatma yapabilir miyim?
Onaya gönderdiğiniz işlemler için onaylayacak olan tüm kullanıcılara “Hatırlat” butonu aracılığıyla hatırlatma yapabilirsiniz.
Maaş işlemlerinde Onaya Gönderdiklerim sayfası ne için kullanılır?
Bu sayfa yardımı ile diğer kullanıcılara onaylanması için gönderdiğiniz listeleri takip edebilirsiniz. Onaya gönderdiğiniz listeler için hatırlatma gönderebilir, onay süreci tamamlanmamış listeleri iptal edebilirsiniz.
Maaş işlemlerinde Onayladıklarım sayfası ne için kullanılır?
Bu sayfa yardımı ile onayladığınız listelerin durumlarını takip edebilirsiniz. Onay süreci tamamlanmamış olan listelerin onayını iptal edebilirsiniz.
Maaş işlemlerinde hazırladıklarım sayfası ne için kullanılır?
Bu sayfa yardımı ile onaylamak veya onaya göndermek için hazırladığınız ancak henüz tamamlamadığınız listelerin detaylarını görebilir, onaylayabilir veya onaya gönderebilirsiniz.
Maaş işlemlerinde düzeltme İçin geri gönderilenler sayfası ne için kullanılır?
Bu sayfa yardımı ile onaya gönderdiğiniz ancak düzeltme için size geri gönderilen listeleri takip edebilirsiniz. Düzeltme için geri gönderilen listeleri düzeltip tekrar onaya gönderebilir veya iptal edebilirsiniz.
Maaş işlemlerinde onaylayacağım işlemler sayfası ne için kullanılır?
Bu sayfa yardımı ile onayınıza gönderilmiş listeleri takip edebilirsiniz. Onayınıza gönderilen listeler için onaylama, reddetme, düzeltme için geri gönderme işlemlerini yapabilirsiniz.
Maaş işlemlerinde Kayıtlı Maaş Listeleri menüsü ne için kullanılır?
Bu menüden daha önce kaydettiğiniz maaş listelerine ulaşabilir, bu listeler ile yeniden liste hazırlayabilir, artık ihtiyacınız olmayan listeleri silebilirsiniz.
Maaş işlemlerinde Liste Durumu menüsü ne için kullanılır?
Bu menüden onay süreci tamamlanmış olan maaş listelerinin durumunu kontrol edebilir, henüz ödemesi yapılmamış listeleri iptal edebilirsiniz.
Maaş işlemleri için bir limit var mıdır?
Maaş işlemleri için limit bulunmamaktadır.