Dijital çağın bankacılık sektöründeki etkileriyle ortaya çıkmış olan mobil bankacılık; finansal hizmetlerin tamamını mobil cihazlar üzerinden sağlayan, interaktif bankacılık deneyimi olarak ele alınabilir. Banka şubelerinde vakit kaybetmek yerine cep telefonu aracılığıyla indirebileceğiniz bir uygulama ile finansal işlemlerinizi yapmanıza olanak tanıyan mobil bankacılığın sağladığı pek çok avantaj bulunur.
İş Bankası müşterilerine özel olarak sunulan
İşCep, vakit kaybını engellemek adına etkili bir kullanım sunar. Mobil bankacılık, bankaya giderek gerçekleştirmeniz gereken işlemleri fiziksel olarak yer değiştirmeden saniyeler içerisinde gerçekleştirmenizi sağlayan pratik bir kullanıma sahiptir.
Dijitalleşmenin sunduğu yeniliklere adapte olan İş Bankası, İşCep uygulaması ile mobil bankacılık hizmetlerini istediğiniz yerde almanızı sağlıyor. Mobil bankacılığın önemli örneklerinden olan İşCep sayesinde şubeye gitmenize gerek kalmadan pek çok bankacılık işleminizi istediğiniz saat ve yerde yapabilirsiniz!
Mobil Bankacılık Nedir?
Tüketicilerin hayatına girmiş en önemli uygulamalardan biri olan mobil bankacılık, finansal işlemlerin hızlı ve anında gerçekleştirilebilmesi konusunda avantajlı bir kullanım sunar. Mobil cihazlar olarak adlandırılan cep telefonu ve tablet gibi cihazlar üzerinden banka tarafından geliştirilen uygulama aracılığıyla çalışan mobil bankacılık, hızlı ve pratik şekilde banka işlemlerinin yapılmasını mümkün kılar. Hem iOS hem Android sistemler için sorunsuz çalışan bu uygulamalar aracılığıyla bankacılık işlemleri önemli ölçüde kolaylaşır.
İnternet mobil bankacılık akıllı telefon veya tablet gibi cihazlarınıza indirerek kullanılmaktadır. Şubeden yapabileceğiniz pek çok işlemi istediğiniz yerden kolayca yapmanızı sağlayan mobil bankacılık, zamandan önemli ölçüde tasarruf yapmanızı mümkün kılar. Kredi çekmekten
kredi kartı başvurusuna, havale-EFT işlemlerinizden fatura ödemeye kadar pek çok işlemi mobil bankacılık ile yapabilirsiniz. İşCep mobil bankacılık sayesinde başlıca kullanabileceğiniz özellikleri şu şekilde sıralayabiliriz:
● Yeni hesap açma, mevcut hesap kapatma
● Hızlı şekilde kredi başvurusu yapma
● Kredi kartı başvurusu yapma
● Kredi kartı borç ödeme
● Kredi kartı ekstre görüntüleme
● Anlık kredi kartı işlem geçmişi görüntüleme
● Banka kartı bilgileri görüntüleme
● Kart kapatma başvurusu yapma
● Döviz ve altın alım satımı yapma
● Havale – EFT yapma
Mobil Bankacılık Aktivasyon Nedir?
İşCep kullanıcıları mobil uygulama aracılığıyla finansal işlemlerini gerçekleştirmek için öncelikle hesaplarını aktive etmelidir. Bunun için:
1. Mobil bankacılık aktivasyonu için öncelikle kullanmak istediğiniz cihaza İşCep uygulamasını indirmelisiniz.
2. Kurulum tamamlandıktan sonra giriş yapmalısınız.
3. Eğer şifreniz varsa giriş yaparken müşteri şifrenizi girerek giriş yapabilirsiniz.
4. Şifreniz yoksa “şifrem yok” veya “unuttum” seçeneğine tıklayabilirsiniz.
5. Bu alana cep telefon numaranızı girmelisiniz.
6. Ardından telefonunuza bir mobil onay kodu gelecektir.
7. Mobil onay kodu ile bankacılık aktivasyonunu tamamlayabilirsiniz.
Eğer mobil bankacılık aktivasyonu konusunda zorlanıyorsanız müşteri destek hattına bağlanarak probleminizi anlatabilir ve destek talebi oluşturabilirsiniz.
Mobil Bankacılık Şifresi Nedir?
Mobil banka girişinin yapılması için her kullanıcının kendisine özel şifre belirlemesi gerekir. Bu şifre kart şifresi olmayıp sadece mobil bankacılık giriş için kullanılır. Mobil bankacılık şifre, kart şifresinden farklı olacak şekilde belirlenmelidir. Kart şifresi 4 haneli olurken, mobil bankacılık şifresi 6 haneden oluşur.
Tıpkı kart şifresinde olduğu gibi mobil bankacılık şifresi belirlerken de doğum tarihi gibi tahmin edilmesi mümkün olan özel günleri kullanmanız önerilmez. Rakamlar kullanarak 6 haneli bir kombinasyon oluşturmanız gerekir.
Belirlemiş olduğunuz şifre sizin mobil bankacılığa giriş yaparken girmeniz gereken şifredir. Şifreniz sayesinde sorunsuz şekilde giriş yapabildiğiniz gibi istediğiniz zaman uygulamadaki adımları takip ederek şifrenizi değiştirebilirsiniz.
Mobil Bankacılık Şifresi Nasıl Oluşturulur?
Mobil bankacılık konusunda ayrıcalıklı ve pratik bir hizmet sunan İş Bankası, finansal açıdan en önemli işlemlerin bile kısa süre içerisinde halledilmesini sağlar. İşCep, İş Bankası kullanıcıları için özel olarak sunulan mobil bir uygulamadır. Bu uygulama aracılığıyla pek çok işlemi pratik şekilde gerçekleştirebilirsiniz. İşCep’e giriş yapmak için öncelikle bir mobil bankacılık şifresi oluşturmalısınız. Bunun için uygulamayı telefonunuza indirmeli ve ekranda bulunan “Yeni şifre al” seçeneğine tıklamalısınız.
1. Yeni şifre almak için banka - kredi kartınızı kullanabilir veya T.C. kimlik kartınız ile şifre oluşturabilirsiniz.
2. Banka - kredi kartınızı kullanacaksanız kartınız yanınızda olmalıdır çünkü şifre oluşturma adımlarında kartınızdaki farklı hanelerdeki numaralar sizden teyit amaçlı istenecektir.
3. Banka veya kredi kartınız yoksa ya da yanınızda değilse bu durumda T.C. kimlik kartınız ile yüz tanıma yöntemiyle alabilirsiniz. Bunun için de mobil cihazınızın yüz tanımaya uygun olması gerekir.
4. Şifrenizin belirlenmesi esnasında mobil uygulamada sorun yaşıyorsanız, Anında Şifre sayfasından destek alabilirsiniz..
5. Eğer şifrenizi daha önce oluşturmuş fakat hatırlamıyorsanız bu durumda mobil uygulama üzerinden şifremi unuttum kısmından yeni şifrenizi oluşturabilirsiniz.
Mobil Bankacılık Hesabı Bloke Olma Nedenleri?
Mobil bankacılık bloke kaldırma, çeşitli sebepler dolayısıyla hesabının bloke edildiğini fark eden kullanıcılar tarafından merak ediliyor. Mobil bankacılık hesabının bloke edilmesinin birden fazla sebebi bulunur.
Mobil bankacılık her kullanıcının kullanabileceği tanımlı telefon numarası bulunmaktadır. Bu telefon numarası değiştiğinde veya kullanılan cihaza yeni bir SIM kart takıldığında uygulamaya giriş blokesi meydana gelebilir. Art niyetli meydana gelebilecek durumları ortadan kaldırmak için konulan bir güvenlik önemli olan bu durum kullanıcının kendi kimliğini doğrulaması ardından ortadan kalkmaktadır.
Bununla birlikte borç, iflas, kefalet, vergi borcu, kredi teminatı veya sermaye artırımları gibi sebepler dolayısıyla banka hesabınız bloke olduysa mobil bankacılık hesabınız da bloke olur. Mobil bankacılık hesabınızın blokesini kaldırmak için öncelikle problemi tespit etmelisiniz. Eğer telefon veya sim kart değişikliği sebebiyle bu gibi bir problem yaşanıyorsa müşteri destek hattını arayarak problemin giderilmesini sağlayabilirsiniz.
“Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir."