Kredi kartı artık nakit paradan bile daha çok kullandığımız bir araç. Öyle ki yanımızda nakit para olmasa bile ihtiyaçlarımızı karşılayabilmek için mutlaka kredi kartı bulunduruyoruz. Kullanım bu kadar yaygınlaşınca da kredi kartı güvenliğini sağlamak için ekstra çaba sarf etmemiz gerekiyor.
Biz de bu konuda size yardımcı olmak için kredi kartı güvenliği nasıl sağlanır ve karşılaştığınız acil durumlarda öncelikli olarak neler yapmanız gerekir, anlatmak istiyoruz.
O halde, başlayalım.
En Önemlisi: Kart Şifrelerinizin Güvenlik Seviyesini Yükseltin
Genellikle kötü bir olay yaşamadan önce önlem almıyoruz. Ne zaman ki başımıza üzücü bir olay geliyor, maalesef ondan sonra gerekli tedbirleri almaya başlıyoruz. Kredi kartı güvenliği konusunda da bu hataya düşmemek için öncelikle kart şifrelerinizin yeterince zor olduğundan emin olun. Örneğin şifrelerinizi oluştururken doğum tarihi, tuttuğunuz takım ya da anne/babanızın doğum tarihi gibi kolay tahmin edilebilir bilgiler kullanmayın. Böyle bir şifreye sahipseniz en kısa sürede değiştirmenizi öneririz.
İş Bankası müşterisiyseniz Maximum Mobil üzerinden İş Bankası kartınızı seçerek Kart Ayarlarım menüsünden ilgili kartınızın şifresini belirleyebilir ya da değiştirebilirsiniz.
Kredi Kartının Bankamatik’te Sıkışması Durumunda Telaş Yapmayın
Şimdi sıra geldi, nadir de olsa yaşadığımız acil durumlara. Bu tarz durumlarda, önceden benzer bir olay yaşamamışsak genelde ne yapacağımızı bilemiyoruz. Ama başımıza gelmese bile tedbir amaçlı hangi yolu izleyeceğimizi bilmemizde fayda var.
Bankamatik’te kart sıkışması da bu tarz olaylara örnek gösterebilir. Bankamatik’ten para çekme gibi işlemler sırasında kartınız cihaza sıkışırsa şifrenizi tekrar girmeyi denememenizi öneriyoruz. Yakınlarda bankanızın şubesi varsa oraya başvurun ya da bankanın müşteri hizmetlerini arayarak bilgi verin ve gerekirse kartınızı kullanıma kapattırın. Banka en kısa süre içinde yeni kredi kartınızı size teslim edecektir.
Ufak bir hatırlatma yapalım; Bankamatik’te sorun yaşadığınız zaman tanımadığınız kişilerden kesinlikle yardım almayın.
Kredi Kartının Kaybolması ya da Çalınması Halinde Bankanıza Ulaşın
Kredi kartını kaybetmek ya da kartın çalınma ihtimali birçok insanı tedirgin ediyor. Fakat merak etmeyin, kartınızın kaybolduğunu ya da çalındığını düşünüyorsanız son derece hızlı bir şekilde bankanızın müşteri hizmetlerini arayarak kayıp/çalıntı bildirimi yapabilirsiniz. Bunun yanında İş Bankası müşterisiyseniz 0850 724 0 724 numaralı Telefon Şubesi, İnternet Şubesi’ndeki Kredi Kartları menüsü, İşCep ya da Maximum Mobil aracılığıyla da bu işlemi gerçekleştirebilirsiniz.
Ayrıca, Maximum Mobil üzerinden kayıp veya çalıntı gibi durumlarda İş Bankası kartınızı seçerek Kart Ayarlarım menüsünden ilgili kartınızı geçici olarak kullanıma kapatabilirsiniz.
Kartınıza Yansıyan Tutarlara İtiraz Edebilirsiniz
Kartınıza yansıyan işlemlerde veya işlem tutarlarında bir sorun olduğunu düşünüyorsanız bankanızla iletişime geçmenizi öneririz. İş Bankası müşterisiyseniz alışveriş, nakit çekme veya karttan karta para transferi işlemleriyle ilgili harcama itirazlarınızı İşCep’te ve Maximum Mobil’de yer alan Harcama İtirazı menüsünden iletebilir, itirazınızın güncel durumunu da aynı menüdeki “İtiraz Takibi” sekmesinden takip edebilirsiniz.
Kredi kartınızın kaybolması/çalınması, Bankamatik’e sıkışması gibi acil durumlarda nasıl yollar izlemeniz gerektiğini açıkladık. Bunlara ek olarak kredi kartı bilgileri ile ilgili İş Bankası’nın önerilerini merak ediyorsanız
Güvenlik İpuçları sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
"Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir."