Dijitalleşme, hayatımızın birçok alanında hızla etki ediyor. Buna meslekler de dahil. Teknoloji yardımıyla fiziksel mesleklerin birçoğu yerini dijital mesleklere bırakıyor. Peki bu durum, KOBİ’leri neden ilgilendiriyor? Bu yazımızda dijital meslek sahiplerinin çalışma biçimlerinden ve KOBİ’lerin dijitalleşen dünya ya nasıl uyum sağlayabileceğinden bahsettik.
Pandeminin hızlandırdığı dijitalleşme süreci, aslında birçok pozisyonun ofis ihtiyacı olmadan da yapabileceğini gösteriyor. Tüm dünyanın hızla adapte olmak zorunda kaldığı bu süreç, insanların yeni yetenekler kazanmasına da yardımcı oluyor. Dijitalleşme hem kendini geliştirmek isteyenler için hem de kendilerine yeni gelir modelleri oluşturmak isteyenler için önemli fırsatlar sunuyor. Öyle ki şirketlerin hibrit veya remote çalışmaya yaklaşımları, artık çalışanların ya da adayların tercihinde önemli bir etken.
Remote, Hibrit ve Freelance Çalışmanın Farkları Nelerdir?
Remote, Türkçe tercümesiyle uzaktan çalışma anlamına geliyor. Remote çalışma sisteminde çalışanlar bir şirkete bağlı oluyorlar; ancak ofisten değil, herhangi bir lokasyondan görevlerini yerine getirebiliyorlar.
Hibrit sistem, hem ülkemizde hem de dünya genelinde birçok şirketin pandemi sonrası benimsediği, çalışanlarına hem uzaktan hem de ofisten çalışma imkanı sunan bir çalışma biçimi. Bazı çalışanlar için ofis ortamı eve göre daha verimli. Dolayısıyla hibrit çalışma sistemiyle bu çalışanlar ofis kullanarak daha rahat çalışabiliyorlar. Hibrit sistem, şirketten şirkete farklı kurallarla çerçevelendirilebiliyor. Örneğin bir şirket bu sistemde haftanın üç günü mutlaka ofisten çalışma, toplantılara ofisten katılma veya uzaktan çalışırken yurt dışına çıkmama gibi şartlar koyabiliyor.
Freelance çalışma sisteminde ise kişi herhangi bir şirkete ve işverene sözleşme ile bağlı olmadan, kendi belirlediği şartlara göre çalışıyor. Freelance olarak çalışanlar kendi çalışma gün ve saatlerini belirleyebiliyor ve genellikle proje bazlı çalışıyorlar. Her ay yaptıkları iş sabit olmadığı için gelirleri de sabit olmuyor. Remote ve hibrit çalışanlar ise bir şirketin sözleşmeli çalışanı olduklarından ay sonunda sözleşmenin gerekliliklerini alıyorlar.
KOBİ’ler Dijitalleşmeye Nasıl Uyum Sağlayabilir?
KOBİ’ler için dijitalleşme birçok artıyı beraberinde getiriyor. Özellikle dijital pazarlama alanı başta olmak üzere mümkün olan pozisyonlar için hibrit veya remote çalışma sistemlerini benimseyerek çalışanlarına diledikleri lokasyondan çalışma özgürlüğünü sunabilirsiniz. Dijitalleşmenin işletmeler için sağladığı bir diğer avantaj ise potansiyel müşterilere ulaşmayı ve onları sadık müşteriler haline getirmeyi kolaylaştırması.
Dijitalleşme sayesinde işletmelerin hizmetleri lokasyonla sınırlı kalmaktan kurtuluyor. Örneğin dijital platformlar üzerinden bir restoran farklı bir semtten de yemek siparişi alabiliyor. Aynı şekilde dekoratif ürünler satan bir mağaza da internet sitesi üzerinden ürün satışı yapıp ülkenin diğer ucundaki müşterilere de ürünü ulaştırabiliyor. Özetle KOBİ’ler kendi alanlarındaki dijital platformlara dahil olarak müşteri ağlarını genişletebiliyor ve daha çok satış yapabiliyor.
KOBİ’ler İçin Sosyal Medyanın Önemi
Artık bir işletmenin duyulması ve popülerleşmesi geleneksel reklamlara bağlı değil. Sosyal medyada aktif olarak ve doğru hedef kitleye uygun paylaşımlar yaparak takipçileri müşteriye dönüştürmek mümkün. Sosyal medya aynı zamanda farklı markalar ve işletmelerle tanışmak ve işbirliği yapmak için de en müsait alan.
Sosyal medya platformları marka ve işletmelerden önce içeriklere ve içerik üreticilerine değer veriyor. Ortak içerikler, ortak ürünler veya sosyal medyada aktif olmanın bir diğer ödülü olan reklam kazançları, kapısı aralanan yeni gelir modellerinden bazılarını oluşturuyor. Bu noktada dijital pazarlama ve “influencer marketing”, “affiliate marketing” gibi yöntemler giderek önem kazanıyor.
Dijitalleşmeye uyum sağlamak özellikle KOBİ’ler için bir ihtiyaç. Trendlerin çabuk tüketildiği günümüzde KOBİ’ler ancak kendilerini daha büyük kitlelere göstererek ve kendilerine yeni satış kanalları oluşturarak varlıklarını sürdürebiliyor. Bu sebeple doğru dijital pazarlama tekniklerini benimsemek ve buna bağlı bir aksiyon planı oluşturmak, işletmelerin mutlaka üzerinde durmaları gereken hedefler oluyor.
Türkiye İş Bankası müşterisi olan KOBİ’ler, Dijikolay’ın bir platformu olan Earnado ile dijital pazarlamadaki ihtiyaçlarını daha kolay tespit edebiliyor ve diledikleri dijital pazarlama hizmetini yine bu platform üzerinden kolaylıkla alabiliyor.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir.