E-ticaret bugünlerde hepimizin bildiği ve çoktan yararlanmaya başladığı bir kavram. Elektronik ağlar üzerinden yapılan ürün veya hizmet alım satım işlemlerinin tamamı anlamına gelen e-ticaret, son birkaç yıldır varlığını gittikçe daha fazla hissettiriyor. Ancak şimdilerde belki haberimiz olmadan kullandığımız yeni bir ticaret kavramı daha var: S-ticaret!
Gelin S-ticaretin detaylarını birlikte keşfedelim!
S-Ticaret nedir?
S-ticaret, sosyal medyanın e-ticaret ile buluştuğu nokta olarak tanımlanabilir. 2005 yılında Yahoo’nun adlandırdığı bu yeni sistem e-ticarete iyi bir alternatif olduğunu çoktan kanıtladı bile. Ayrıca sosyal medya platformlarının hızla büyümesi ve önem kazanması, aynı zamanda bu platformlara anlık ve her yerde ulaşabilmeyi kolaylaştıran teknolojiler, S-ticaret’in dijital dünyadaki yerini de sağlama aldı.
S-ticaretin tam tanımı, sosyal medya platformlarından yapılan ya da yönlendirilen alışveriş, kısaca sosyal ticaret. Her ne kadar bugün elektronik ticaretin bir uzantısı olarak görülse de, global markaların sosyal medya üzerinden yeni satış kanalları oluşturmasıyla birlikte yakın zamanda bu kavramın e-ticaretten ayrıldığını da görebiliriz.
S-Ticaret Hangi Platformlar Üzerinden Yapılabilir?
S-ticaret akla gelebilecek her sosyal medya platformu için kullanılabilir. İşte S-ticaret’i kullanabileceğiniz bazı platformlar.
Facebook: Geliştirdiği Facebook Business modülü ile milyarlarca insana ulaşma imkanı sağlıyor. Sağladığınız hizmet veya sattığınız ürün fark etmeksizin herhangi bir alandaki işletmenizi kolaylıkla taşıyabileceğiniz Facebook Business, yalnızca satış yapmanızı sağlamıyor, aynı zamanda Business Manager Overview gibi uzantılarla da işletmenizin dijital dünyadaki bütün verilerini sizlere sunup başarılı pazarlama stratejileri geliştirmenize yardımcı oluyor.
Shopify: Dijital işletmenizi istediğiniz yerden yönetmenizi sağlayan bir diğer hizmet ise Shopify. Yalnızca kendi platformu üzerinde değil aynı zamanda Twitter, Instagram ve Facebook gibi sosyal medya devlerinin sistemlerine de kolayca entegre edilebilen Shopify, S-ticaret piyasasını ileriye taşıyan uygulamaların başında geliyor.
Instagram: KPMG’nin “2017 Sosyal Ticaret Eğilimleri” Araştırması’na göre Türkiye’de S-ticaret, %71 ile en çok Instagram üzerinden rağbet görüyor. Hala büyümeye ve yayılmaya devam eden butik mağazacılık, Instagram’ın yaratılış amacının alışverişe uygun olması ve benzeri sebepler Instagram’ı S-ticaret platformlarının ağır toplarından biri haline getiriyor.
E-Ticaret ve S-Ticaret Arasındaki Farklar Nelerdir?
Bugünlerde S-ticaret her ne kadar e-ticaretin bir uzantısı olarak görülse de sunduğu birçok avantaj sayesinde yakın zamanda kendi ayakları üzerinde duracağa benziyor.
S-ticaretin, e-ticaretten farklı olan en önemli avantajlarından biri, işletmeniz için herhangi bir internet sitesi ya da altyapı hizmetine ihtiyacınızın olmaması. Böylece domain adı almak, server kirası vermek gibi harcamalar yapmadan işletmenizi, halihazırda kullanıcı trafiği alan uygulamalar üzerinden yönetebilirsiniz.
Ayrıca S-ticaret, sosyal medya platformlarının algoritmaları dahilinde çalıştığı ve algoritma daha fazla trafik alan hesaplara öncelik verdiği için pazarlama maliyetlerinden de kurtulmanıza yardımcı oluyor.
Sosyal medya üzerinden yapılan ticaret, doğası gereği, kullanıcıların birbirleriyle direkt olarak iletişim kurmasını sağladığı için işletmenizi geliştirmenize yardımcı olacak geri bildirimler almanız da kolaylaşıyor.
S-ticareti rakiplerinden ayıran bir diğer özelliği de müşteri kitlenizi daha detaylı bir şekilde inceleyebilmeniz. E-ticaret işletmeleri müşteriler hakkında bilgileri yalnızca istatistik verileri olarak sunarken S-ticaret kitleniz hakkında daha detaylı ve kişisel bilgiler edinebilmenize ve hizmet veya ürünlerinizi elinizdeki verilere göre çeşitlendirebilmenize yardımcı oluyor.
Sosyal medya var olduğu sürece S-ticaret de var olacak gibi görünüyor. Asıl gücünü ise yakın zamanda göstereceğine şüpheniz olmasın. Siz de sıfırdan bir işletme kurarak internet çağının getirdiği fırsatlardan yararlanmak istiyorsanız S-ticaret’in avantajlarından yararlanabilirsiniz.
"Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir."