Fiziksel mağazaların, müşterilerin ilgisini çekmek için iyi bir konumda yer almasına dikkat edilir. E-ticaret de yapısal olarak farklı gibi görünse bile aslında temelde aynı şeyi hedefler: Görünür olmak. E-ticaret sitesinin görünür olmasını yani müşteride marka farkındalığı yaratmasını sağlamak için farklı yollar tercih edilir. Organik trafiği artırma ve ücretli reklamcılık bunlardan bazılarıdır.
Ücretli reklamcılık her ne kadar pazarlama faaliyetlerinin bir parçası olsa da e-ticarette uzun vadeli başarıyı sağlamak için organik trafiği yükseltmek gerekir. Organik trafiği artırmak bir yandan kâr marjını yükseltmeye yardımcı olur. Öte yandan site hızını optimize etme, mobil uyumlu olma gibi SEO tekniklerini uygulamak daha iyi müşteri deneyimi sunulmasını da sağlar. Peki, e-ticaret sitesinin organik trafiği arttırmak için neler yapılabilir?
Sayfa Yönlendirmeleri Yapılabilir
E-ticaret sitelerinde stokta bulunmayan ya da satıştan kaldırılan ürünler bulunabiliyor. Böyle durumlarda da e-ticaret sitesi tarafından ilgili sayfalar silinebiliyor. Ancak bu uygulama, kullanıcıların backlink gibi yönlendirmelerle ulaştıkları sayfada 404 hatası almalarına neden olabiliyor. Bu durum ise site trafiğini olumsuz etkileyen faktörlerden birisi.
Dijital analiz araçlarından faydalanarak web sitesi analizi yapılıp 404 hatası alınan sayfalar tespit edilebilir. Bu hatanın alınmaması için iki yöntem izlenebilir. Örneğin ürün stokta yoksa ve tekrar satışa girecekse 302 yönlendirmesi yapılabilir. Yani satışta olmayan ürünle alakalı başka bir sayfaya geçici yönlendirme yapılarak sayfanın dizinde korunması sağlanır. Böylece daha önce ürün sayfasından elde edilen sıralama da kaybedilmez.
Ürün satıştan kaldırılırsa 301 yönlendirmesi yapılabilir. 301 yönlendirme ile silinen ürün sayfasının yerine yine alakalı bir kategori sayfası ya da ürün içeriği eklenebilir.
SEO Optimizasyonu Gerçekleştirilebilir
E-ticarette SEO konusunda dikkat edilmesi gereken pek çok konu vardır. Kategori sayfası, ürün sayfası oluşturma ve keyword analizi gibi içerik stratejisi ile ilişkili konuları E-Ticaret Siteniz İçin SEO Rehberi başlıklı eğitimimizde derlemiştik. Şimdi ise e-ticarette SEO optimizasyonunu daha geniş bir kapsamda ele alıyoruz. İşte, madde madde e-ticarette organik trafiği yükseltmek için uygulanacak SEO teknikleri:
• E-ticaret sitesi URL’lerinde anahtar kelimelerin bulunmasına dikkat edilmelidir.
• Meta açıklama ve meta başlıkların ilgili anahtar kelimeleri içermesi gerekir.
• Potansiyel müşterilerin e-ticaret sitesine ilgisini kaybetmemesi için sayfa yüklenme hızının ideal olarak 3 saniyeden fazla olmaması sağlanmalıdır. Mevcut web sitenizin hızını analiz etmek için Google PageSpeed Insights sayfasından faydalanabilirsiniz.
• Araştırmalara göre 2021 yılında e-ticaretin %72.9’unun mobil cihazlar aracılığı ile yapılacağı öngörülmüştü. Yıllar içerisinde ivme kazanan bu kullanım alışkanlığının bir sonucu olarak da mobil uyumlu web siteleri önem kazandı.
Müşteri deneyimini iyileştirmek ve kullanıcı dostu bir e-ticaret deneyimi yaşatmak için mobil uyumlu tasarımlar tercih edilebilir. E-ticaret sitenizin mobil uyumluluk durumunu öğrenmek için Google Mobil Uyumluluk Testi yapabilirsiniz.
• Kullanıcı deneyimini iyileştirecek bir web sitesi mimarisi oluşturulabilir.
• Tekrar eden içeriklerin bulunmaması için düzenli kontrol yapılabilir.
• Uzun anahtar kelime (long tail keyword) kullanımına dikkat edilebilir.
Analiz Sonuçları İncelenebilir
Organik trafiği arttırmak için uygulanan tekniklerden en iyi sonuçları elde etmek için gerekli analizlerin yapılmasında fayda vardır. Dijital araçlar kullanılarak analizlerin ve raporlamaların yapılması, strateji değişikliğine ihtiyaç duyulan noktaların tespitini sağlar.
Ziyaretçi trafiğini yükseltmeye yönelik tüm faaliyetlerin tek seferlik bir uygulama olmadığını hatırlamakta da fayda vardır. Arama sonuçlarında elde edilen konumu korumak için düzenli aralıklarla analizler yapılmalı ve gerekli SEO optimizasyonları gerçekleştirilmelidir. Dijital analiz araçlarından biri olan Google Analytics hakkında bilgi almak için Google Analytics Kullanmanın İşletmelere Faydaları Nelerdir? başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir.