Teknolojinin kullanım alanlarının gitgide artması, alışverişin de dijital alana taşınmasını sağlıyor. Küçük ya da büyük ölçekli oluşu fark etmeksizin işletmeler, fiziki mağazaları olsa da aynı zamanda e-ticaret sitesi kurma ihtiyacı duyuyor. İnternet alışverişlerinin artması ile birlikte sanal POS ödeme sistemleri arasında en yaygın kullanıma sahip yöntemlerden biri haline geldi. Sanal POS’un ne olduğuna ve nasıl kullanıldığına dair ayrıntıları bu yazımızda bulabilirsiniz.
Sanal POS Nedir?
Mağaza alışverişlerinizde, kredi kartı ya da banka kartı ile yaptığınız ödemelerde kullanılan POS (Point of Sale) cihazlarının internet alışverişlerinde kullanılan hali, sanal POS olarak adlandırılıyor. Sanal POS, internet üzerinden yaptığınız alışverişlerin sonunda ödeme yaptığınız alan, yani dijital bir ödeme noktası.
Sanal POS, POS cihazları ile aynı mantıkla çalışıyor. Sanal POS’un POS cihazından tek farkı, kartınızı bir cihaza okutmak yerine kart bilgilerinizi dijital ekranda belirtilen alanlara girmeniz. Böylece ürün ya da hizmet bedeli sizin hesabınızdan satıcının hesabına aktarılıyor.
Sanal POS Nasıl Alınır?
Bir e-ticaret sitesine sahip olmanız halinde sanal POS kullanarak ödeme işlemlerini pratik bir hale getirebilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken, banka ya da Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) tarafından onaylanmış olan ödeme kuruluşlarından birine başvurmak.
Sanal POS başvurusu yapabilmek için bazı kriterlere uymanız gerekiyor. Bu kriterler şunlar:
SSL Sertifikası: SSL sertifikası, müşteri bilgilerinin korunması ve sanal güvenliğin sağlanması için kullanılıyor. Online bir satış sitesinin sahip olması gereken önemli bir kriter.
Ürün: Sanal POS sahibi olmanız için e-ticaret sitenizde satışa hazır ürünlerinizin bulunması gerekiyor. Banka, site içerisinde satılacak bir ürün görmediği takdirde sanal POS başvurunuzu olumsuz değerlendirebilir.
Sözleşme: Sanal mağazanızda iptal/iade politikanızı da içeren Mesafeli Satış Sözleşmesi, Hizmet Sözleşmesi gibi sözleşmelerin yer alması gerekiyor.
Bu kriterleri sağladığınızda ilgili birime sanal POS başvurusu yapabilirsiniz.
Sanal POS Başvurusu İçin Gereken Evraklar Nelerdir?
Sanal POS başvurusu yapmak için gideceğiniz banka ya da diğer yetkili kuruluşlar tarafından istenen evraklar, şirket türüne göre değişiklik gösteriyor.
Eğer şahıs şirketine ya da ortaklı bir şirkete sahipseniz sanal POS için gereken evraklar:
Nüfus cüzdanı fotokopisi,
Vergi levhası,
Ortaklık sözleşmesi,
İmza sirküleri.
Eğer ticari ortaklı bir şirkete sahipseniz sanal POS için gereken evraklar:
Vergi levhası,
Ticaret sicil gazetesinin fotokopisi,
İmza sirküleri.
Sanal POS Nasıl Kullanılır?
Başvurunuzu yapıp sanal POS sahibi olduktan sonra geriye kurulum ve kullanım aşaması kalıyor. E-ticaret sitenizden satış yapabilmeniz için sanal POS entegrasyon gerekiyor. Bu entegrasyon sayesinde e-ticaret siteniz sanal POS sistemi ile iletişim kuruyor ve müşterinin kartından bakiyenin size aktarımını sağlıyor.
Sanal POS’a dair işleyiş süreci oldukça basit. Müşteri, ödeme ekranına kart bilgilerini girdikten ve sözleşme metinlerini onayladıktan sonra ödeme onayı veriyor. 3D Secure sistemi ile yapılan ödemelerde müşteriye onay kodu gönderiliyor ve müşteri bu kod ile gerekli ödeme onayını vermiş oluyor. Böylece müşteri hesabından düşen bakiye, alıcı hesabına ulaşıyor.
Sanal POS Kullanmanın Avantajları Nelerdir?
E-ticaret siteniz için sanal POS kullanarak aşağıdaki avantajlardan faydalanabilirsiniz:
7/24 ödeme imkanı:Sanal POS’a dair işlemler internet üzerinden gerçekleştiği için ödeme günün her saati yapılabilir. İşletmeler, internet erişimi olan her yerden online tahsilat gerçekleştirebilir.
Güvenli ve hızlı bir ödeme sistemi:Sanal POS kullanımı güvenlik sertifikası ile mümkün olduğundan ve bankaların gelişmiş güvenlik önlemleri sayesinde ödeme işlemleri hızlı ve güvenli bir şekilde gerçekleşiyor. Bu durum, müşteri memnuniyetini artırmaya yardımcı oluyor.
Kolay raporlama ve takip:Sanal POS kullandığınızda sipariş bilgileri, işlemlere ait detaylar gibi bilgileri rahatlıkla raporlayabilirsiniz.
E-ticaret siteniz varsa Türkiye İş Bankası yanınızda!
İş Bankası sanal POS cihazı ile MaxiPuan kullanımı, ön provizyon alma ve kapama, taksitli, vade farklı ya da normal satış işlemlerini kolayca yapabilirsiniz. POS veya Ticari Kart sahibi iseniz
Maximum İşyerim uygulaması üzerinden işlemlerinizi takip edebilirsiniz.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti,yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir.