Teknoloji alanındaki hızlı gelişmeler sayesinde bireyler çevrelerinde olan bitenler hakkında daha fazla bilgi sahibi olmaya başlıyor. Bu durum da daha bilinçli tüketici ve yatırımcıların ortaya çıkmasını sağlıyor. Öte yandan uluslararası standartların kullanılmaya başlaması ve çevre duyarlılığının artması, bireylerin kurum ve kuruluşlardan beklentilerini artmasına neden oluyor. Kurumlar da modern dünyanın gelişim hızına ayak uydurmak ve toplumun beklentilerini karşılamak için kar amaçlı çalışmalarına ek olarak sosyal faaliyetlere de ağırlık vermeye başladı. Genellikle eğitim, çevre, kültür ve sanat alanlarında yoğunlaşan kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri hakkında merak ettiklerinizi öğrenmek için yazımızı okumaya devam edebilirsiniz.
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Nedir?
Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı, bir işletmenin topluma karşı etik ve sorumlu davranması, bu kapsamda çeşitli projeler üretmesi şeklinde tanımlanabilir. Bu tanım, işletmenin sürdürülebilirlik hedeflerine bağlı olarak doğayı ve çevreyi korumaya yönelik faaliyetlerinden eğitime, eğitimden kültür ve sanatsal faaliyetlere kadar uzanan geniş bir yelpazeyi kapsar. Kurumları değerli kılan ve rakiplerinden ayıran yalnızca ürettikleri mal ya da sundukları hizmetin kalitesi değildir. Topluma kazandırdıkları değerler de kurumsal başarının en önemli ögesini oluşturur.
Topluma karşı görev ve sorumluluklarını yerine getiren, çalışan, toplum çıkarlarını koruyan ve aynı zamanda bu çıkarlar ile kurum çıkarları arasında dengeyi koruyan kurumlar başarılı olabilir.
Kurumsal sosyal sorumluluk çerçevesinde işletmeler, işyerinde geri dönüşüm ve yenilenebilir enerjileri kullanarak çevresel sorumluluklarını yerine getirebilir, çalışanlarına karşı toplumsal cinsiyet eşitliği odaklı çalışmalar yapabilir.
Ayrıca yardım fonu destekleme, eğitim çalışmaları düzenleme gibi topluluk sorumlulukları da kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri içinde yer alır. Tüm bu faaliyetler yasal zorunluluk değildir, kurumların kendi inisiyatifleri doğrultusunda gönüllü gerçekleştirdikleri uygulamalardır.
Kurum ve Toplum İlişkisinde Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Önemi
Kurumların varlıklarını sürdürebilmesi, ürettikleri mal ya da sundukları hizmeti satın alan kitleyle kurdukları ilişkinin sağlamlığına bağlıdır. Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri, kurumların kendi müşteri kitlesi ile bütünleşmesini sağlayarak marka değerini artırır. Aynı zamanda kurum çalışanlarının da motivasyonuna da katkı sağlar.
Gelişen dünyada bireyler, inandıkları değerlere sahip çıkan ve dünyanın gelişimine katkıda bulunan kurumlarda çalışmak ister. Genç profesyoneller, yüksek kariyer fırsatı sunan işletmeler yerine toplumun ihtiyaç ve beklentilerini karşılayan, çevreye duyarlı, eğitime ve sanata önem veren kurumları tercih eder. Benzer şekilde ürün ve hizmet satın almayı planlayan tüketiciler, satış yapan kurumun kaliteli ürün ya da hizmete sahip olmasının yanı sıra kuruluşun topluma sunduğu faydaları da değerlendirir. Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri, markanın itibarını ve güvenilirliğini artırır, kurumun toplumun bir parçası olduğunun altını çizer. Risk yönetimi konusunda da firmalara artı kazandıran kurumsal sosyal sorumluluk kavramı sayesinde toplumla daha güçlü ilişkiler kurulur ve bu durum paydaş iletişiminin de güçlenmesine zemin hazırlar. Bu durum daha güçlü tedarikçi zinciri sağlanabilmesine, maliyetlerde düşüş ve rekabet gücü kazanılmasına destek olur.
İş Bankası'ndan Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri
Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı; genel hatlarıyla çevrenin korunmasına, toplum ilişkilerinin güçlenmesine, uluslararası pazarlarda kurumların rekabet yeteneğinin gelişmesine ve çalışanların daha etkin bir şekilde üretim sürecine katılabilmesine yardımcı olur. Buna ek olarak en önemli katkılarından biri de sürdürülebilir kalkınmanın gerçekleşmesi ve başarıya ulaşmaya sunduğu destektir. Kurulduğu ilk günden bu yana topluma hem ekonomik hem de sosyal yönden üst düzey yarar sağlama amacı güden Türkiye İş Bankası; eğitim, çevre, kültür ve sanat alanlarındaki kurumsal sosyal projeleri ile topluma değer katan ve bireylerin gelişmesini sağlayan pek çok gelişme yürütür.
Türkiye İş Bankası kurumsal sosyal sorumluluk projeleri şunlardır:
Çevre Projeleri
İnsana, topluma ve çevreye duyarlı, etik ve sorumlu bir bankacılık örneği sunan Türkiye İş Bankası, TEMA Vakfı ile birlikte hayata geçirdiği
Geleceğe Orman uygulamasıyla müşterilerinin de doğanın korunmasına destek olmasını sağlar. İşCep üzerinden siz de Geleceğe Orman’a dâhil olarak bankacılık işlemleri ve günlük aktiviteler karşılığında karbon puan kazanabilir ve TEMA vakfı tarafından adınıza bir fidan bağışlanmasını sağlayabilirsiniz. Toplumsal çevre bilincinin geliştirilmesi ve özellikle çocuklara doğa sevgisini aşılanması için Türkiye İş Bankası ve iştirakleri çevreye yönelik aşağıdaki kurumsal sosyal projelerini hayata geçirmiştir:
● 81 İlde 81 Orman
● Doğa Eğitim Programları
● Cam Yeniden Cam Geri Dönüşüm Projesi
● Şişecam Orman Hatıraları
● Önceliğimiz Çevre
Eğitim Projeleri
Eğitim, toplumun gelişmesi ve bilinçlenmesinde oldukça önemli rol oynar. Toplumsal olaylara karşı duyarlı, çevreye karşı bilinçli ve sorgulama yeteneğine sahip, okuyan ve araştıran çocuklar yetiştirmek için eğitim projeleri gerçekleştiren Türkiye İş Bankası, daha güçlü bir Türkiye için yeni nesillerin eğitimine destek olur. İş Bankası’nın ve iştirakleri yeni nesillere ışık tutmayı amaçlayan eğitime yönelik kurumsal sosyal projeleri aşağıdadır:
● Türkiye Satranç Federasyonu Ana Sponsoru
● Karneni Göster Kitabını Al
● 81 İlden 81 Öğrenci
● Altın Gençler
● Kitap İsteriz
● Kumbara Dergisi
● Yapay Zekâ Uygulama ve Araştırma Merkezi
● Enfeksiyon Hastalıkları Uygulama ve Araştırma Merkezi
● İlk Türk Arktik Bilim Seferi
● Bir Usta Bin Usta
● Benim Yaratıcı Dünyam
● CFA Research Challenge Türkiye Yarışması Sponsorluğu
● TradeMaster Kampüs Projesi
● Türk Sigorta Enstitüsü Vakfı Sponsorluğu
● Yapay Zekâ ile Yeni Ufuklar
● Şişecam Eğitim Bursları
● Eğitimden Üretime
● Sürdürülebilirlik Atölyesi
● Gençlerimizin Geleceği için Her Şeye Değer
Kültür Sanat Projeleri
Toplumların gelişmesi, sürdürülebilirliğini koruması için en önemli unsur, kültür ve sanat etkinliklerinin kitlelere ulaşabilmesi ile sağlanır. Türkiye İş Bankası ve iştirakleri aşağıdaki kültür sanat projeleri ile hem sanata ve sanatçıya destek olur hem de her bir bireyin sanatsal faaliyetlere katılmasını destekler:
● İş Bankası Kültür Yayınları
● İş Sanat
● Milli Reasürans Sanat Galerisi ve Oda Orkestrası
● Şişecam Koleksiyon Çalışmaları
● İstanbul Kültür Sanat Vakfı Destekleri
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir.