Yayınlanma Tarihi Logosu Yayınlanma Tarihi: 06.02.2023
Okuma Süresi Logosu Okuma Süresi: 4 dakika
​Kalkınmakta olan bir girişimciyseniz, işinizi kurmak istiyor ancak nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız sizin için hazırladığımız ipuçlarını takip edin.

Girişimcilik yolculuğundaki ilk adımın harika bir iş fikriyle başladığını herkes biliyor. Ancak iyi bir fikir, gelişmekte olan bir girişimciyi işletme sahibine dönüştürmek için tek başına yeterli değil. Steve Jobs ve Mark Zuckerberg gibi örneklerde gördüğümüz gibi başarılı işletmeler bir gecede doğmuyor ve verimli hale gelmeden önce çok çalışma gerektiriyor. Taze bir girişimciyseniz, yeni bir iş kurmak istiyor ancak nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız endişelenmeyin; yalnız değilsiniz.

Ev Tabanlı Bir İş Nasıl Oluşturulur?


E-ticaret dünyası küçük işletmeler için büyük umutlar vadediyor. Yalnızca 2020'de ABD'de çevrimiçi satışlar %44 arttı ve bu da yıl için toplam perakende satışların %21,3’ü demek oluyor (1). Elbette pandeminin hayatımıza girişinin bir etkisi oldu; ancak pandemiden önce de bu rakamlar istikrarlı bir şekilde yükseliyordu. 

Eğer sizin de çevrimiçi hale getirmeyi düşündüğünüz bir fikriniz varsa veya bir ürünü ilk kez piyasaya sürmeyi planlıyorsanız, ev tabanlı girişimcilik tam size göre. 

Evde Girişimcilik Fikirleri


Doğru modeli seçmek, çevrimiçi bir iş kurmanın temel taşı. Böyle hayali bir girişim, mal veya hizmet ya da her ikisinin bir bileşimini satabilir. Bir mal veya ürüne dayalı işletmeye örnek olarak giysi veya aksesuar satan bir e-ticaret mağazası verilebilir. Hizmet odaklı bir modele örnek olarak ise koçluk, danışmanlık, dijital pazarlama veya özel iş, hukuk, vergi veya tıbbi hizmetler sunan profesyonel bir hizmet firması verilebilir. 

Çevrimiçi ürün satmak basit bir iş gibi görünebilir; ancak önce sağlam bir araştırma yapmanız gerekiyor: Ne tür bir hizmet sunacaksınız karar vermeli, satmaya karar verdiğiniz ürünleri bulmalı ya da üretmeli, potansiyel alıcılarınızın kim olduğunu ve ürünleri müşterilerinize sorunsuz bir şekilde nasıl teslim edeceğinizi belirlemelisiniz. Bu hazırlık, kazançlı bir e-ticaret stratejisinin temelini oluşturuyor. 

Evde üreterek kendi ticari girişiminizi başlatmak ve girişimcilik başarınızı hızlandırmak için aşağıdaki ipuçlarına kulak verebilirsiniz:

1.    Kendiniz için bir adım atın


Mevcut koşullarınızdan memnun değilseniz, sizden başka kimsenin onları düzeltemeyeceğini kabul edin. Değişim ancak onu gerçekleştirmek için bilinçli bir karar verdiğinizde başlar.

2.    Sizin için doğru işi belirleyin


Ne yapmak istediğinizi keşfetmek için kendinize zaman verin. Farklı yönlerinize bakmaya ve sezgilerinizi dinlemeye istekli olun ve temelde kendinize şu soruyu sorun: “Yorgun olduğumda bile bana enerji veren şey ne?” 

Hangi işin sizin için doğru olduğunu anlamanıza yardımcı olacak üç yaygın girişimcilik yaklaşımı var:

Bildiğinizi yapın:

Geçmişte başkaları için yaptığınız işe bakın ve beceri setinizi nasıl paketleyebileceğinizi ve bunları kendi hizmetleriniz veya ürünleriniz olarak nasıl sunabileceğinizi düşünün.

Başkalarının yaptığını yapın:

İlginizi çeken diğer işletmeler hakkında bilgi edinin. Beğendiğiniz başarılı bir işletmeyi belirledikten sonra onun yolundan devam edin.

Ortak bir sorunu çözün:

Mevcut pazardaki bir boşluğu, bir ihtiyacı dolduracak hizmet ve ürünlere odaklanabilirsiniz. Ancak bilmelisiniz ki bu, üç yaklaşım arasında en riskli olanı. Biraz pazar araştırması ile işe başlayın ve bu girişime herhangi bir para harcamadan önce iyice bilgi edindiğinizden emin olun. İnternet üzerindeki çok sayıda girişimcilik kursundan faydalanabilirsiniz.

3.    İş planlaması, başarı şansınızı artırır


Çoğu kişi iş planı yapmaz; ancak sağlam bir iş planı pazara daha hızlı giriş yapmanıza yardımcı olur. İş planı girişiminize netlik getirmenize, odak noktanızı belirlemenize ve güvenle kazanmanıza destek olur. Hedeflerinizi, stratejilerinizi ve eylem adımlarınızı yazdıkça iş modeliniz kendini gösterir. Planlamanızın adımlarını belirlemek için kendinize şu soruları sorun:

Kime hizmet edeceğim?
Müşterilerime ve kendime verdiğim söz nedir?​ 
Hedeflerime ulaşmak için stratejilerim neler olmalı?

4.    Hedef kitlenizi tanıyın


Para harcamadan önce insanların ürünlerinizi veya hizmetlerinizi gerçekten satın alıp almayacağını öğrenin. Bu, dikkat etmeniz gereken en önemli nokta olabilir. Aileniz veya arkadaşlarınız dışında ürünlerinizi veya hizmetlerinizi tam olarak kim satın alacak, hedef pazarınızın büyüklüğü nedir detaylıca araştırın.

5.    Mali durumunuzun farkında olun


Bir girişimci olarak özel hayatınız ve iş hayatınızın birbirine bağlı olduğunu unutmayın. Muhtemelen ilk ve tek yatırımcınız siz olacaksınız. Bu nedenle kişisel mali durumunuz hakkında ayrıntılı bir anlayışa sahip olursanız, işletmeniz için dış finansman veya potansiyel yatırımcılar aramadan önce önemli bir ilk adım atmış olursunuz.

6.    Destek ağı oluşturun


Küçük işletmeniz için dahili bir taahhütte bulundunuz. Şimdi bir destekçi, danışman, ortak, müttefik ve satıcı ağı oluşturmanız gerekiyor. Siz işinize inanırsanız, diğerleri de inanacaktır. Ürününüzün tanıtımı için mevcut en etkili çevrimiçi araçları (Instagram, Twitter, Facebook, YouTube) belirleyin ve kullanın.

Sosyal ağlar günümüzde gerekli olsa da diğer yöntemlerin gücünü de küçümsemeyin. Kulaktan kulağa pazarlama, web sitesi ve internet pazarlama araçları, blog yazıları, e-posta ve eski moda da olsa telefon gibi kanalları kullanabilirsiniz.

Girişimcilik uzun bir yolculuk. Deneyim kazanmak ve bir işletmeyi finanse etmek için adım adım ilerlemek gerekiyor. İlerledikçe yaklaşımınızı sürekli olarak değiştirebileceğinizi ve geliştirebileceğinizi unutmayın. Önemli olan ilk adımı atmak; ardından siz farkına bile varmadan, hedeflerinize doğru ivme kazanmış olacaksınız.

Türkiye İş Bankası Her Zaman Yanınızda!


Türkiye İş Bankası, evinde üretim yapıp dijital mecralarda satış yapan girişimcilere sağlanan vergi avantajından faydalanmak isteyen müşterilerine “İlk Ticarim Hesabı” ile destek oluyor.
Türkiye İş Bankası şubelerinden kolayca açılabilen İlk Ticarim Hesabı’na ürün satışına ilişkin gelen havale ve EFT’ler sırasında Gelir Vergisi Kanunu’nda belirtilen indirimli oranlarda vergi kesintisi otomatik olarak uygulanıyor. Vergi tutarları bir sonraki ayda Türkiye İş Bankası tarafından müşterileri adına ilgili vergi dairesine aktarılıyor. 

Bu konuda öngörülen vergi indirimlerinden yararlanabilmek için Esnaf Vergi Muafiyeti Belgesi alınması, Türkiye’de kurulu bankalarda bir hesap açtırılması ve tüm hasılatın münhasıran bu hesap aracılığıyla tahsil edilmesi gerekiyor.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir.​​​​





Etiketler:
Kobilere Özel