e-Ticaret Nedir?
Elektronik ticaret olarak da bilinen e-ticaret, mal ve hizmetlere ait ticari faaliyetlerin internet ortamında gerçekleştirilmesini ifade eder. Farklı platformlarda ya da pazar yerlerinde sürdürülen e-ticaret işlemlerini yürütmek için akıllı telefon, tablet ya da bilgisayar yeterlidir. Elektronik, giyim, ev ve yaşam ürünleri, kitap, kozmetik ve yeme-içme başta olmak üzere her türlü ürüne, hizmete e-ticaret yoluyla ulaşmak mümkündür.
e-Ticaret Nasıl Yapılır?
e-Ticaret; şirketlere, özellikle de küçük işletmelere, ürün veya hizmetlerini daha geniş bir pazar alanında sunabilme imkânı sağlar. e-Ticaret için ilk olarak pazarlanması gereken ürünün ya da hizmetin belirlenmiş olması gerekir. Ardından kapsamlı bir pazar araştırması, rekabet analizi yapılarak iş planı oluşturulmalıdır. Bu ticari faaliyet özel bir web sitesi kurularak yapılabileceği gibi mevcut pazar yerleri kullanılarak da sürdürülebilir.
e-Ticaret yapmak için tercih edilebilecek pek çok e-ticaret pazar yeri bulunur. Bu platformlara giriş yapmadan önce sorun yaşamamak için yasal gereklilikleri öğrenmek; sevkiyat, satış ve pazarlama stratejilerinizi belirlemiş olmak son derece önemlidir.
e-Ticaret Yapmak İçin Neler Gereklidir?
e-Ticarette sürdürülebilir bir başarı elde etmek için belirli stratejilerle hareket etmek gerekir. Başarılı bir e-ticaret için gerekli olabilecek unsurlardan bazıları şunlardır:
SEO Uyumlu e-Ticaret Sitesi
SEO uyumlu bir e-ticaret sitesi, arama motoru optimizasyonu sayesinde bir müşteri trafiği yaratır. Google ve diğer arama motorları için optimize edilen siteler, arama motorlarında daha yüksek sıralamalar elde etmek, organik trafik çekmek için kritik öneme sahiptir. Ayrıca bu site, güvenli e-ticaret ödeme sistemleri ile entegre edildiğinde satışları artırmaya yardımcı olur.
Sosyal Medya Hesapları
Sosyal medya pazarlaması, farklı araçlar kullanarak markanın tanıtılmasına ve doğru hedef kitleye ulaşılmasına yardımcı olur. Herhangi bir web sitesi ya da pos cihazına ihtiyaç duymadan güvenli bir şekilde ödeme alınmasını sağlayan Link ile Ödeme sayesinde yurt içinde veya yurt dışında olan müşterilerden taksitli veya peşin ödeme almak mümkündür. Sosyal medya hesaplarından ürün ve hizmetleri gören potansiyel müşteriler, gönderilen ödeme linki üzerinden kolayca alışveriş yapabilir.
Pazar Yeri Satışları
Ürünleri ya da hizmetleri büyük e-ticaret platformlarda listelemek pazar yeri satışı olarak adlandırılır. Pazar yeri satışları, ürün ve hizmetlerin daha geniş kitlelere ulaşmasına yardımcı olur.
Pazar Yerinde e-Ticaret Satışı Yapmak İçin Neler Gereklidir?
Öncelikle pazar yerlerinde satış yapmak için şirket sahibi olmak gerekir. Bir şirket kurduktan sonra çeşitli e-ticaret siteleri için hazırlanması gereken birtakım belgeler vardır. Bu belgeler satışın yapılacağı e-ticaret sitesine göre farklılık gösterebilir.
Genel itibarıyla talep edilen belgeler şunlardır:
• Genel Bilgiler: İsim ve soyisim, e-posta adresi, cep telefonu numarası, satılacak ürün kategorisi, şirket türü, TC kimlik numarası ve vergi kimlik numarası, il ve ilçe gibi bilgileri içeren başvuru formu.
• Şirket Bilgileri: Mağaza adı, şirket türü, vergi kimlik numarası, vergi dairesi, fatura türü, KEP adresi, mersis numarası, IBAN, kayıtlı iş adresi.
• Ödeme Yapılabilecek Kredi Kartı: Şahıs ya da şirkete ait, geçerli ve süresi dolmamış bir kredi kartı.
• Sözleşme ve Belgeler: Satış sözleşmesi, imza sirküleri, faaliyet belgesi, ticaret sicil gazetesi kaydı.
• Operasyon ve İletişim Bilgileri: Kargo şirketi, fatura adresi, iade depo adresi, sevkiyat depo adresi, ülke koduyla birlikte geçerli bir telefon numarası.
e-Ticaret Yaparken Ürün Nasıl Bulunur?
Faaliyet gösterilen sektör ve pazar trendleri ürün bulma sürecinde etkilidir. Kapsamlı pazar araştırmalarıyla yoğun şekilde talep edilen ürün grupları belirlenebilir. Ayrıca rakip analizi yaparak çeşitli fırsatlar değerlendirilebilir. Ürünler bulunduktan sonra doğru kitleye yönelik pazarlama stratejileriyle hedefe yönelmek gerekir.
Stoksuz e-Ticaret Dropshipping Nedir?
Şirketlerin kendine ait bir vitrin oluşturarak satış yapmasını sağlayan dropshipping etkili bir e-ticaret yöntemidir. Bu yöntemde önce vitrindeki ürünlerin satışı gerçekleşir. Sonrasında satıcı, tedarikçi firmanın ürünleri paketleyerek doğrudan alıcıya göndermesini sağlar. Bu sayede satıcılar stok yapma ya da kargolama gibi süreçlere katlanmadan e-ticaret geliri elde edebilir.
"Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir."