Yayınlanma Tarihi Logosu Yayınlanma Tarihi: 07.02.2023
Okuma Süresi Logosu Okuma Süresi: 2 dakika

​Pazarlama, bir ürünün veya hizmetin satılabilmesi için tetikleyici değil, gerekli bir unsur. Özellikle rekabetin büyük olduğu sektörlerde şirketler, ancak doğru pazarlama teknikleriyle farklarını ortaya koyabiliyor. Günümüzde kar amacı güden herhangi bir girişimin veya işletmenin dijital pazarlama olmadan hayatta kalması neredeyse imkansız. Etkili dijital pazarlama yapan işletmelerin müşteri portföylerini ve piyasadaki yerlerini büyütmeleri kaçınılmaz. ​

Dijital pazarlama nedir?

Dijital pazarlama, herhangi bir ürün veya hizmetin hedef kitleye ulaşması için yapılan her türlü dijital tanıtım faaliyetlerini kapsıyor. Geleneksel pazarlama yöntemlerine kıyasla dijital pazarlama yöntemlerinde tüm bu faaliyetlerin sonuçları çok daha kolay ölçülebiliyor. Bu nedenle işletmeler daha hızlı ve daha verimli sonuç alıyor.​

Dijital pazarlama nasıl yapılır?

Satışı olan bir ürünü veya hizmeti günümüz teknolojisi sayesinde tek bir tuşla milyonlarca insanın önüne getirmek mümkün. Ancak bu faaliyetlere başlamadan önce dijital pazarlama stratejileri arasından hangisinin sizin için daha etkili olduğunu ortaya çıkarmak gerekiyor. Söz konusu karar aşamasında pek çok parametre bulunsa da işletmenin maddi kaynakları da büyük etkiye sahip. 

Markaların dijital pazarlama çalışmalarını kimi durumlarda işe alınan bir dijital pazarlama uzmanı yönetirken, bazı şirketler de bu hizmeti bir dijital pazarlama ajansının üstlenmesini tercih ediyor. Bir dijital pazarlama ajansı çalıştığı marka için doğru stratejileri bulmak ve marka bütçesini en verimli şekilde kullanmakla sorumlu.​

Dijital pazarlama türleri nelerdir?

Markanın bütçesi ve dijital pazarlama ajansı tarafından uygun bulunan stratejilere göre kullanılabilecek birkaç farklı etkili dijital pazarlama türü bulunuyor:

Arama Motoru Reklamcılığı: Dijital pazarlama uzmanları arasında Google Ads reklamcılığı olarak da bilinen bu yöntem, işletmelerin internet sitelerine daha çok trafik çekmek için kullanılıyor. Arama motoru reklamı vererek markalar Google aramalarında, uygulama içi ya da alışveriş reklamlarında yer alabiliyor.

Arama Motoru Optimizasyonu: SEO reklamcılığı olarak da bilinen bu yöntem, markaların web sitelerini çeşitli kriterlere uygun olarak düzenlemelerini gerektiriyor. Böylece arama motorları bu siteleri daha rahat filtreliyor ve arama sonuçlarında kullanıcıların önüne çıkarıyor. Bu optimizasyonu sağlamak için markaya uygun doğru anahtar kelimelerin seçilmesi, site içinde bu anahtar kelimelere doğru oranda yer verilmesi ve site içi link eklemelerinin doğru bir şekilde yapılması gerekiyor.

E-mail Marketing: E-mail marketing, markaların halihazırda elinde olan müşteri iletişim bilgilerini kullanarak onlara kendilerini hatırlatan içerikler göndermesini kapsayan bir pazarlama yöntemi. E-mail marketing ile dönemsel kampanyalar ve duyurular yapılabildiği gibi kişiselleştirilmiş e-mailler de atılabiliyor. Hedefse müşterilerin dikkatini çekip yeniden satışa yönlendirmek.

Sosyal Medya Pazarlaması: Günümüzde hemen hemen her marka, sosyal medyada var olması gerektiğini biliyor; ancak bir çoğu bu platformları bir pazarlama aracı olarak kullanamıyor. Oysa sosyal medya üzerinden etkili tanıtım ve pazarlama yaparak yeni, sadık müşterilere ulaşmak mümkün. Çünkü bu mecralarda yürüteceğiniz reklam çalışmalarında yaş, cinsiyet ve ilgi alanı gibi filtreler uygulanabildiği için hedef kitleye ulaşmak çok daha kolay oluyor.

Influencer Marketing: Bu pazarlama türünde markalar, takipçileri kendi hedef kitlelerinden oluşan sosyal medya hesapları -influencer- üzerinden yeni müşterilere ulaşıyor. Influencer Marketing sayesinde markalar kendi sosyal medya hesaplarına yeni takipçi ve potansiyel müşterileri çekebiliyor; marka bilinirliğini ve ürünlerin satışını artırıyor.

İçerik Pazarlaması: İçerik pazarlaması, direkt satış odaklı değil, marka bilinirliğini ve güvenirliğini artırma üzerine kurulan bir dijital pazarlama yöntemi. İçeriğin servis edildiği tüm mecralarda (blog, sosyal medya, vb.) marka kendiyle ilgili ve kullanıcının dikkatini çekebilecek içerikler oluşturuyor. Bu içeriklerin beğenilmesi ve paylaşılması markaya yeni sadık müşteriler çekmenin önünü açıyor.

Affiliate Marketing: Satış ortaklığı olarak da bilinen bu dijital pazarlama yöntemiyle marka, ürünlerini farklı platformlarda konumlandırma şansına sahip oluyor. Bu satış ortaklığı yapan “aracı” platformlar da ürünlerin satışından komisyon alıyor. Çok sık seyahat eden bir içerik üreticisinin YouTube videosunda valiz tanıtımı yapması, köpek bakımıyla ilgili ipuçları veren bir blog sayfasında köpek maması markasına yer verilmesi veya bir ürünün daha çok kişiye ulaşması için online pazar yerlerinde satışa sunulması affiliate marketing’e örnek olarak verilebilir.

KOBİ’nizin dijital pazarlama ihtiyaçlarını Earnado ile karşılayın!

Earnado'nun veri tabanlı dijital pazarlama hizmetleri sayesinde siz de markanız için en doğru stratejiyi bulabilir ve bütçenizi kolaylıkla yönetebilirsiniz. Eğer bir Türkiye İş Bankası müşterisiyseniz, KOBİ’nizin yeni nesil ihtiyaçlarını DijiKolay üzerinden Earnado’ya başvurarak avantajlı fiyatlarla karşılamanız mümkün. 



Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir.​​​



Etiketler: