Teknolojinin her geçen gün gelişmesi gündelik yaşantıdaki basit kararlardan para harcama alışkanlıklarına kadar, neredeyse hayatın her alanına etki eder hale geldi. Bu yeni çağa ayak uydurmanın ilk adımı ise teknolojiyle beraber hareket ederek dijital dönüşüme adapte olmaktan geçiyor. Bu gerçekliğin farkında olup dijital dünyadaki varlığını artırmaya çalışan tüm şirketler, insan hayatını bugüne kadar görülmemiş bir biçimde kolaylaştırıyor.
Yeni bir kavram gibi gözükse de dijitalleşme aslında yaklaşık 40 yıldır hayatımızda. 20. yüzyılın ikinci yarısında Bilişim Çağı ile başlayan bu yeni döneme ait olan “dijitalleşme” kavramı başlarda yalnızca akademik çevrelerce kullanılsa da gündelik hayata da oldukça hızlı bir şekilde giriş yaptı. Bazıları bu mekanik ve elektrik sistemlerin yerini sayısal sistemlere bırakmasını “Dijital Devrim” olarak tanımlıyor.
Yaklaşık 30 yıl önce başlayan bu yeni dönem o kadar hızlı bir şekilde yayıldı ki bugün bilgisayarın kullanılmadığı bir alan düşünmek oldukça zor. Her gün bir şekilde dijital dünya ile etkileşim halinde olsak da, bu dünyayı aslında ne kadar anlıyoruz? Dijital dönüşüm ve dijitalleşme arasındaki farklar nelerdir? Dijital dönüşüm ne demektir ya da bizleri, çevremizdeki nasıl etkiler? Siz de bu dünyayı daha iyi anlamak istiyorsanız gelin hep birlikte dijital dönüşüme ve sunduklarına birlikte göz atalım.
Dijital Dönüşüm Nedir?
Dijital dönüşümün ne olduğunu anlamak için öncelikle dijitalleşmeden farkını anlamakta fayda var. Dijitalleşme, en basit tabiriyle analog verileri bilgisayarların anlayabildiği sayısal veriye dönüştürmektir. Verilerin sayısallaştırılması erişimi, paylaşılabilirliği ve arşivlemeyi kolaylaştırırken aynı zamanda zaman ve maliyetten tasarruf edilmesini sağlar. Şöyle düşünün, merak ettiğiniz bir kavramı bir ansiklopedi setinden mi bulmak daha kolaydır yoksa internetten mi? Cevabınız internet ise dijitalleşmeyi ve yararlarını anlayamaya başlamışsınız demektir.
Dijital dönüşüm ise bu teknolojinin bütün olanaklarından yararlanabilmek için iş süreçlerinin ve gerekli bilgilerin dijital ortama taşınmasıdır. Amacı hayatın mümkün olan her alanını yepyeni bir ortama taşıyarak analog sistemlerin yükünü ortadan kaldırmak ve bu ortamdaki hizmetlerin verimi arttırmaktır. Daha kısa anlatmak gerekirse dijital dönüşüm, dijital dünyanın sunduğu zaman ve maliyet tasarrufunu kullanırken bir yandan da verimliliği artırmaya çalışan bir tür dönüşüm.
Dijitalleşmeyi Tetikleyen Faktörler Nelerdir?
Dijitalleşme, beraberinde getirdiği kolaylıklar sayesinde bugün vazgeçilemez bir olgu haline geldi. Bugün neredeyse her kuruluş yeni çağa adım atarak bu durumdan yararlanmaya çalışıyor. Şirketler için maliyetleri düşürmesi ve zaman kazandırmasının yanı sıra dijitalleşme hizmet kullanıcıları tarafından da oldukça desteklenir bir halde. Günümüzde müşteriler kendilerini daha iyi anlayan ve hizmetlerini veya ürünleri bu müşteri odaklı anlayış üzerinden sürekli olarak ileri taşıyan markaları daha çok tercih ediyor. Bu durumda dijitalleşmenin yalnızca dijital dönüşüm gerçekleştirmeye çalışan kuruluşlar için değil aynı zamanda kullanıcılar için de oldukça faydalı bir yenilik olduğunu görmüş oluyoruz.
Dijital dönüşüm etki alanını arttırıp kullanıcıların yararlanması için inovatif fikirler ortaya atıldıkça bankacılık sektörü de baştan sonra kendini kalibre etme ihtiyacı duyuyor. Son zamanlarda ödemeler bankalarla olan ilişkimizin başında geliyor. Kart sahipleri için kaliteli ödeme deneyimleri sağlamak isteyen bankalar gözlerini bu alana yöneltmiş durumdalar. İş Bankası olarak sizler için hazırladığımız MaxiPara Kart ise bu inovatif düşüncelerin bir ürünü ve bir karttan beklediğiniz her şeyi ve daha fazlasını sunuyor. Çevrimiçi dünya da her an yanınızda bulunacak MaxiPara kart ile artık bütün ödemeleriniz yalnızca bir tık uzakta!
Dijitalleşme İş Hayatını Nasıl Etkiliyor?
Bugüne kadar, tarım ya da programlama gibi spektrumun iki ucu fark etmeksizin ortaya çıkan her iş ekosistemi dijitalleşmenin daha ileriye gitmek için önemli bir faktör olduğunu kavradı. Dijital sistemler yapılan işi hem kolaylaştırırken hem de yaygınlaşmasını sağlıyor. Şirketler bu fırsatı kullanıp iş stratejilerini buna göre planlıyor ve iş modellerine teknolojik değişiklikleri göz önünde bulundurarak güncelleme yapıyor.
Kısaca dijitalleşme iş hayatı için yepyeni bir oyun alanı ve bu oyun alanında neredeyse sınırsız seçenek sunuyor. Bireyler ve kuruluşlar ise bu alandaki yenilikleri değerlendirerek kendileri için daha uygun fırsatlar yaratmaya, daha inovatif ve müşteri odaklı olarak sürekli daha iyiye gitmeyi hedefliyor.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir.