Akünün belli başlı 3 ana görevi vardır. Bunlar:
Akümülatör aracı çalıştırır ve araç, çalışmak için enerjiyi aküden alır. Akünün zarar görmesi, aracın çalışmaması anlamına gelir.
Akü, aracın çalışmadığı anlarda dahi enerji üretimine devam eder. Çünkü, çalışmaya hazır halde olması aküden alacağı enerjiye bağlıdır.
Araçta elektrikle çalışan tüm parça ve fonksiyonlar aküden alacağı enerjiye ihtiyaç duyar. Kapı kilidinin kullanılabilmesi, farların yanabilmesi ya da klima ve sileceklerin çalışması buna bağlıdır.
Akünün Bittiği Nasıl Anlaşılır?
Akü, aracın çalışması için en temel parçalardan biridir. Araç sabit haldeyken bile akünün yardımı ile enerji toplar. Bu, aracı çalıştırmanız gereken hallerde enerjinin kullanılabilmesini ve aracın kolayca çalışabilmesini sağlar. Araç hareket halindeyken ise akü şarj olur. Peki, akü bittiğinde ne olur?
Akü bittiğinde aracı çalıştıramazsınız. Yani, marşa bastığınız sırada arabada elektronik kısımlar da dahil olmak üzere herhangi bir çalışma belirtisine rastlamazsınız. Elbette, yalnızca akü bittiğinde arabanız çalışamaz duruma gelmez. Farklı sebepler de aracınızın çalışmasını engelleyebilir. Bunun aküden kaynaklandığını anlayabilmeniz için aracın gösterge panelini kontrol etmenizde yarar bulunur. Eğer panel göstergeleri yanıp sönmüyor ise akü enerji iletimini gerçekleştiremiyor demektir.
Akü Bittiğinde Neler Yapabiliriz?
Akünüz bittiği için yolda kalmış olabilir ya da aracınızı çalıştıramadığınız için yola çıkamamış olabilirsiniz. Böyle anlarda alabileceğiniz en pratik aksiyon, başka bir araç vasıtası ile akü takviyesi sağlamak olur. Akü takviyesini yapabilmeniz için sizde ya da takviyeyi sağlayacağınız diğer araçta enerji aktarım kablosunun olması gerekir. Bu kablo ile iki aracın akülerini birbirine bağlayarak aktarımı gerçekleştirebilirsiniz. Peki, bunu nasıl sağlarsınız?
Önce herhangi bir araçtan yardım isteyerek işe başlayabilirsiniz.
İki aracı birbirine doğru olacak şekilde park etmeniz akülerin yakın olmasını sağlayarak aktarımı kolaylaştıran bir pozisyon oluşturur.
İki aracın da kaputunu açarak takviyeyi sağlayacağınız kablonun artı ucunu akülerin artı kutbuna bağlarken; kablonun eksi ucunu da akülerin eksi kutbuna bağlayın.
Bağlantı işlemini tamamladıktan sonra ilk olarak akım elde edilecek olan aracı çalıştırmanız gerekir. Bir süre çalıştırdığınız aracı rölantide bekletmenin ardından belirli aralıklarda gaza basarak aracın devrini yükseltin.
Ardından aküsünü şarj ettiğiniz aracı çalıştırmayı deneyin. Eğer araç çalışırsa bu, akım takviyesinin başladığı anlamına gelir. Çalışmaması halinde ise bir süre daha şarj olması için süre tanıyın.
Takviye işlemini tamamladıktan sonra aracınızı sakın durdurmayın. Araç çalışır haldeyken akü kendini şarj edebilir. Bu yüzden, bir süre aracınızı hareket halinde tutarak akünüzün dolumunu tamamlama imanı bulursunuz.
Enerji takviyesi esnasında kablolarda ısınma meydana gelebilir. Bu durum belirli bir düzeye kadar normal olmasına karşın, dikkat etmezseniz bu ısınma kablonun plastik malzemesinde erimeye sebep olabilir. Bu gibi durumların oluşma ihtimalini minimuma indirebilmek için kalitesiz malzemeleri tercih etmemeniz büyük önem taşır. Ayrıca, takviye işlemi sırasında tüm tedbirleri almış olmak adına arabanızda mutlaka yangın söndürme tüpü bulundurmayı ihmal etmeyin.
"Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir."