Yayınlanma Tarihi Logosu Yayınlanma Tarihi: 30.05.2022
Okuma Süresi Logosu Okuma Süresi: 4 Dakika
Kurumsal sosyal medya yönetimi; sosyal medya hesaplarının nasıl kullanılacağını, kitlelere hangi adımlar ile ulaşabileceğini, mevcut hesapların hacim kazanabilmesi için hangi yöntemlerin izlenmesi gerektiğini, sosyal medyada kurumsal imaj ve itibarın korunması için neler yapılabileceğini ortaya koyan stratejinin bütünüdür.

Gündemi son derece hızlı bir şekilde değişen sosyal medya, dünya üzerinde çok sayıda kullanıcıya sahiptir. Kitlelerin kullanımıyla zaman içerisinde kamuoyu oluşturma ve kamuoyu algısını değiştirme gücünü edinen sosyal medya, satış ve pazarlama uzmanları tarafından da sıklıkla tercih edilir. Bu durum, sosyal medya yönetimi konusunun özellikle son dönemlerde önem kazanmasına neden olur. Sosyal çevre, ekonomi, bilinirlik ve sanal güvenlik gibi pek çok konu için önemi çok yüksektir. Kurumsal sosyal medya hesaplarının etkin kullanımı için profesyonel yardım almak, girişimleri ön plana taşıyan bir faktördür.

Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Olmalı?


Günümüzde hemen hemen herkesin bir sosyal medya hesabı bulunur. Bu nedenle çok sayıda kişiye ulaşmak isteyen firmalar, ürün ve hizmetlerini sosyal medya mecraları üzerinden tanıtmayı tercih eder. Belli başlı sosyal medya taktikleri ile siz de girişiminizi etkin bir şekilde duyurabilirsiniz.

“Kurumsal sosyal medya yönetimi nasıl olmalı?” sorusunda ilk etapta önem verilmesi gereken unsur, şüphesiz hedef kitledir. Tüm çalışmalar bu hedef kitle ile bağ kurabilmek ve iletişim içinde kalabilmek için yapılır. Bu sebeple ilk olarak ulaşılması gereken hedef kitlenin belirlenmesi ve adımların bu yönde atılmasıdır. Burada en kilit nokta hedef kitle analizi olur. Kitlenin yaş aralığı, cinsiyeti, ilgi alanları, ihtiyaçları ve mesleği gibi pek çok unsur burada geniş çaplı olarak incelenmelidir.

Rakipleri analiz etme konusu da önem taşır. Kurumsal sosyal medya hesap sayısı günümüzde çok fazladır. Sizi ve girişiminizi diğer rakip şirketlerden ayıran bir şeyler olmasının yanı sıra bu şirketlerin izledikleri stratejileri ve yaptıkları paylaşımları izleyerek kullanıcı deneyimini iyileştirebilmek için atılımlarda bulunulmalıdır.

Hedef kitlenin belirlenmesi ve kitle ile rakip şirketi analizinden sonra sıra içerik yönetimine gelir. Özellikle tarayıcılarda öne çıkabilmek ve reklam alabilmek için içerik konusu önemli bir konumdadır. Kurumsal sosyal medya paylaşımları aktif tutulmalı, kullanıcıya doğrudan seslenecek etkin ancak yaratıcı içerikler olmalıdır. Özellikle hitap edilen kitle üzerine paylaşımlar yapılması ve kitlenin dikkatini çekecek estetiklikte olması burada önem kazanır.

Kurumsal sosyal medya kullanımı ve yönetimi yürütülürken olmazsa olmazlardan biri olan reklam kullanımı, ürün veya hizmeti çok daha fazla kişiye ulaştırır. Sosyal medya ağlarının hepsinde günümüz koşullarında reklam kullanılabilir.

permakültür yöntemleri 

Markanız için Sosyal Medya Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler


Kurumsal sosyal medya yönetiminde dikkat edilmesi gerekenler oldukça dikkate alınmalıdır. Sosyal medya yönetimi konusuna gereken özeni göstermeyen markalar, internet üzerinde yeterince PR yapamadığı için tüketiciden uzak kalır. Bu da zaman içinde yeni tüketici grupları tarafınca bilinirliğin zamanla kaybedilmesine sebep olabilir. Aslında günümüzde hemen hemen herkes bir sosyal medya yönetimi yapar. Ancak işin içine kurumsal bir yapı girince daha kreatif stratejilere gerek duyulur. Kişisel hesap yönetimi ile profesyonel sosyal medya yönetimi arasındaki en temel nokta da budur.

Günümüzün en dikkat çekici pazarlama stratejisi, tüketicilerin gelmesini beklemek yerine tüketiciye bizzat ulaşmadır. Sosyal medyada kişilerin ilgi alanlarına ve hobilerine hitap eden çalışmalar yapılması, potansiyel tüketicilere çok daha kolay şekilde ulaşılabilmesi önemlidir. Sosyal medyada ağırlıkla uzun yazılar yerine görsel içerikler tercih edilir. Beynin görselle pekiştirilmiş bilgiyi daha kalıcı hale getirdiği düşünüldüğünde, paylaşımlarında yazıya ağırlık veren kurumsal hesapların uzun vadede ilgi görmesinin sürdürülebilir olmadığı sonucuna varılabilir. Kurumsal bir markanın sosyal medya yönetimi yapılırken insan alışkanlıklarını ortaya koyan verilerden faydalanmak, başarıya ulaşmayı kolaylaştırır. 

İşletmenizi Bir Adım Öteye Taşıyacak Sosyal Medya Yönetimi İpuçları


Kurumsal sosyal medya hesapları nasıl yönetilir noktasında birçok çeşitli ipucu vardır. Her ne kadar markanın kimliği ve profili kurumsal olsa da sosyal medya yönetiminde samimi bir dil kullanılması etkili bir püf noktadır.  Bu sayede tüketiciler kendilerini markaya daha yakın hisseder ve söz konusu ürün ve hizmet daha fazla ilgilerini çeker. Tüketiciyle iletişime geçerken samimi ve bilgilendirici bir ton kullanmak, genellikle iyi sonuçlar verir.

Bunun için, kurumsal sosyal medya hesabınızı takip edenlere kendilerini özel hissettirecek kampanyalar hazırlayabilirsiniz. Mevcut kitlenizi memnun edebilir, alacağınız etkileşimler ile adınızı daha çok duyurabilirsiniz. Sosyal medya platformunuzu daha az bütçeyle daha yüksek hacimli şekilde büyük kitlelere eriştirebilirsiniz.

Sosyal medyada pek çok kişiye hitap eden ve saniyede binlerce beğeni alan fenomenler ile yapacağınız iş birlikleri de markanızın adını duyurmak için etkili bir seçenektir. Fenomenlerle iş birliği yaparak kullanıcıların markanıza daha fazla güvenmesini sağlayabilir, uzun vadede daha fazla etkileşim elde edebilirsiniz.


Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir.​​